Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Anna_H skrev:
Jag såg ett påstående på annan plats att PostNords chaufförer inte har mobiltelefon? Dvs de får använda sin privata? et kan väl ändå inte vara sant? I just det fallet gällde det en lantbrevbärare, men hen tog dennes utsaga som intyg för att inga anställda på Postnord har tjänstemobil?
För inte allt för längesedan hade inte UPS chaufförer telefon iaf.
Hur galet som helst, men tyvärr verkar det sant.

Behövde dom ringa fick dom använda sin privata....
 
MultiMan
Anna_H skrev:
Jag såg ett påstående på annan plats att PostNords chaufförer inte har mobiltelefon? Dvs de får använda sin privata? et kan väl ändå inte vara sant? I just det fallet gällde det en lantbrevbärare, men hen tog dennes utsaga som intyg för att inga anställda på Postnord har tjänstemobil?
Lantbrevbärarna i Västernorrland har iaf mobiltelefoner som jag på senare tid fått signera pivatpaket på skärmen via någon app (samma princip som företagspaketsidan använt i många år). Frågade inte om det var privat eller tjänste, men väldigt osannolikt att det skulle vara privat med tanke på användningen.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
För inte allt för längesedan hade inte UPS chaufförer telefon iaf.
Hur galet som helst, men tyvärr verkar det sant.

Behövde dom ringa fick dom använda sin privata....
Tror jag inte ett ögonblick på! Det är vad som sägs för att kunden inte skall kunna besvära dem och kundcenter skall ha full koll på allt samt att de skall slippa ringa upp kunderna.
 
Skall komma två paket från Tyskland, blir spännande att följa resan! Går antagligen hur bra och snabbt som helst fram till gränsen!
 
nissenhj skrev:
Tror jag inte ett ögonblick på! Det är vad som sägs för att kunden inte skall kunna besvära dem och kundcenter skall ha full koll på allt samt att de skall slippa ringa upp kunderna.
Vare sig telefon eller gps sades det, och att de inte har gps tror jag på eftersom de frågade om var jag bodde...

MultiManOriginal skrev:
Lantbrevbärarna i Västernorrland har iaf mobiltelefoner som jag på senare tid fått signera pivatpaket på skärmen via någon app (samma princip som företagspaketsidan använt i många år). Frågade inte om det var privat eller tjänste, men väldigt osannolikt att det skulle vara privat med tanke på användningen.
Hände mig i förrgår också, lantbrevbäring och signera på telefonen.
Kan inte tro det var en privattelefon.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Postens bilar har GPS i alla fall i bilen (för spårning), eftersom det är så de kan se att bilen har varit på adressen. (Och antagligen därför som bilarna stannar utanför några minuter innan de kör iväg och påstår att ingen var hemma.)

Men de har kanske inte GPS-navigator.
 
Tillslut lyckades jag få mitt paket, men det var inte lätt.

Såg i förrgår (19e) "Försändelsen har levererats till ett serviceställe", varför åkte den till företagscenter funderade jag på, aja då får jag väl åka dit och hämta den. Väl på plats så fick jag inte hämta ut den, bytte efternamn i somras och har inte beställt nytt körkort. "Du är inte hemma så vi kan köra ut den?" nej tyvärr, jag jobbar normal arbetstid. Kör hem skriver ut ett personbevis och kör bort igen (fel sida stan såklart), kommer prick vid stängning och det är jättestängt (Suprise!).

Kommer dagen efter (20e) och ska hämta paketet, ser då att de faktiskt försökt köra ut paketet trots att jag sa att jag inte var hemma. Den som bemannade kundtjänst där den dagen var väldigt trevlig och hjälpsam och hittade tillsist paketet i vagnen som skulle till mitt utlämningsställe och kunde lämna ut till mig direkt. (y)
Varför frågade man inte dagen innan om skulle skicka det direkt till utlämningsstället? :rolleyes:
 
  • Skärmdump av en spårningshistorik för en paketleverans med datum, platser och händelsestatus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Varför frågade man inte dagen innan om skulle skicka det direkt till utlämningsstället? :rolleyes:
Min teori är att de som bemannar olika funktioner inte har den blekaste om hur andra funktioner bemannas. Den som har hand om utlämningen av pakteten har alltså ingen aning om vad som händer med paketen om de inte kan lämnar ut och vet alltså inte att det kommer att skickas till utlämningsställe.
 
Fast nu var jag på plats och när personen frågade om jag var hemma så de kunde köra ut den så sade jag nej. Såhär i efterhand borde de frågat om de skulle lämna den direkt till utlämningsstället (och besparat sin kollega ett onödigt stopp ;))
 
Nu var det så igen:mad:
Väntade ett paket med reservdelar till traktorn och var från engelska företaget lovad att dom skulle göra allt dom kunde för att jag skulle få det innan helgen. På torsdagen hade paketet enligt spårningen anlänt till Jkpg. och var ute för leverans.
Så jag utgick från att jag skulle få paketet senast fredag, höll mig hemma och såg postbilen lägga post i lådorna vända och åka därifrån varje dag till onsdagen då jag fick en avi att hämta paketet. På paketet är klistrat en lapp att det försökt att leverera och vid kontakt med Post Mord så fick jag samma information att jag inte varit anträffbar vid leveransförsöket.
Det som stör mig mest med detta är att dom tydligen inte ens bemödar sig med att lägga en lapp i lådan längre utan kör tillbaka paketet och lägger i den häck som skall till ombudet och därefter skickas en avi ut via post!!

Paketet anlände ju nu samtidigt som regnet och det är ju trevligt när traktorn står ute:)

Vad gäller UPS så är det som FredrikR skriver, tidigare hade dom ingenting i bilarna utan fick använda sin egen telefon. Jag fick en leverans där chauffören lånade telefon på leveransstället innan mig för att avisera sin ankomst.
Vid nutida leveranser så hade chauffören företagstelefon och det satt till och med en GPS i rutan men vems den var vet jag inte;)
 
  • Gilla
JTF och 1 till
  • Laddar…
Ja helt klart borde de ju kunna lägga en avi i lådan när de är där för att lämna paketet. Dels får man då avin direkt, dels blir det ett bevis på att de faktiskt varit där. Nu verkar ju många chaufförer faktiskt strunta i att ens försöka köra ut paketet.
 
  • Gilla
JTF och 2 till
  • Laddar…
När de tog fram mitt paket och konstaterade att min identifikation inte räckte så såg jag att de höll i avin, samma avi som senare låg i min låda om att de försökt leverera.
 
Nerre skrev:
Ja helt klart borde de ju kunna lägga en avi i lådan när de är där för att lämna paketet. Dels får man då avin direkt, dels blir det ett bevis på att de faktiskt varit där. Nu verkar ju många chaufförer faktiskt strunta i att ens försöka köra ut paketet.
Gissningsvis är flödet automatiserat så när de klickar att mottagaren inte var hemma så skrivs det automatiskt ut en avi som sedan delas ut på sedvanligt manér.

För slutkunden hade det ju då varit bättre att den avin distribuerades digitalt om möjligt via Kivra eller Digimail etc, men det går ju inte eftersom de är bittra konkurrenter och Posten verkar ju helt ha tappat sugen på att ha en motsvarande tjänst. Vill minnas att det var på G för några år sedan, men det verkar ha lagts ner.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
politby skrev:
Efter en timme i telefonkö fick jag beskedet att de inte vet var pallen befinner sig eftersom "terminalen i Järfälla är jättestor".
Och där fick jag kaffe i näsan. :D
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
hsd
Usch , det är otäckt :eek:
men Du ska inte dricka kaffe när Du surfar på brygghus ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.