Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Skärmdump av paketspårningslog med ett pakets omväg från Malmö till Malmö via Örebro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mitt paket tar genvägen från Malmö till Malmö via Örebro :x

• Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
De vill såklart bidra till staten med bränsleskatt!

Men det märkliga är att de är duktiga på att lägga avier i brevlådorna!

• Gilla
roland53 och 1 till
  • Laddar…
Ett paket värt 25000 skickar man väl som Ass eller nåt så det är försäkrat? (Värde kallas det visst hos Postnord idag.) Att skicka det som vanligt postpaket är ju väldigt vanskligt. Inte för att försvara postens agerande, men avsändaren har ju ett visst ansvar när det gäller att välja speditionsmetod.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Nerre skrev:
Ett paket värt 25000 skickar man väl som Ass eller nåt så det är försäkrat? (Värde kallas det visst hos Postnord idag.) Att skicka det som vanligt postpaket är ju väldigt vanskligt. Inte för att försvara postens agerande, men avsändaren har ju ett visst ansvar när det gäller att välja speditionsmetod.
Men var står det att det inte var sänd som "Värde"?

Det står ju i artikeln att de har försökt leverera till adressen, och det borde de inte ha gjort om det var Värde (eftersom sånt ska hämtas ut på utlämningsställe, precis som Rek).

Nerre skrev:
Det står ju i artikeln att de har försökt leverera till adressen, och det borde de inte ha gjort om det var Värde (eftersom sånt ska hämtas ut på utlämningsställe, precis som Rek).
Nya tider och jag vet inte hur det fungerar nu. Men förr så hade alltid lantbrevbäraren med sådant också?

Håller med nissenhj ang att lantbrevbäraren förr hade med sig paket och värde/rek.
När jag hämtade ut mitt första körkort så hade lantbrevbäraren det med sig ut på första rundan, lantbrevbäraren gick ur bilen och ringde på, jag legitimerade mig med annan giltig id-handling och fick ut mitt körkort.

Om man inte var hemma så lades en lapp i lådan att det fanns att hämta på postkontoret eller så kunde man ringa och beställa att lantbrevbäraren skulle ha det med sig igen ett visst datum/dag.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Göran.W
Min brevbärare kom i sommar med hör och häpna med 4 st bildäck.
Det intressanta är att det inte ens var betalt för utkörning.
Antar han är ny och inte har lärt sig rutinerna med att lägga avi i brevlådan.

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Snailman
Fick? ett rekommenderat brev där de skickat avi och påminnelseavi till en person med samma förnamn och postnummer och husnummer, men annan gata och efternamn. När jag började sakna försändelsen och bad avsändaren om kollinumret så fanns det hos postombudet, på försändelsen (från Storbritannien) stod det tydligt mitt förnamn efternamn och gatunamn och hussiffra.

Den som fått avin hade varit hos postombudet och konstaterat att det inte var hans brev.

Är inte säker på om Ygeman hade gett posten ultimatum innan de trollade dit en annan gata och efternamn vid Stockholms utrikesterminal på försändelsen eller om det var senare?

Redigerat:
Snailman skrev:
Fick? ett rekommenderat brev där de skickat avi och påminnelseavi till en person med samma förnamn och postnummer och husnummer, men annan gata och efternamn. När jag började sakna försändelsen och bad avsändaren om kollinumret så fanns det hos postombudet, på försändelsen (från Storbritannien) stod det tydligt mitt förnamn efternamn och gatunamn och hussiffra.

Den som fått avin hade varit hos postombudet och konstaterat att det inte var hans brev.

Är inte säker på om Ygeman hade gett posten ultimatum innan de trollade dit en annan gata och efternamn vid Stockholms utrikesterminal på försändelsen eller om det var senare?
Nu tycker jag det börjar bli gnälligt! 3 av 5 rätt borde väl räcka! (y) :wow:

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
Då var det dags igen för den vanliga lögnen.

"2016-10-18 10:13 Avisering per telefon misslyckades. Mottagaren kommer att aviseras på annat sätt"

TV på pall på väg till mig. Inget försök till avisering har skett trots att avsändaren beställt både telefon- och sms-avisering. Så jag ringde och tänkte boka utkörning till i morgon fredag men kom på att det var bäst att ge dem en extra dag för att reda ut den f**k-up som jag misstänkte var ofrånkomlig, så jag bokade till idag.

Naturligtvis kom de inte idag. Efter en timme i telefonkö fick jag beskedet att de inte vet var pallen befinner sig eftersom "terminalen i Järfälla är jättestor". För att inte tala om att försändelsen senast skannades i Täby...

Det var sista gången jag köpte av en leverantör som använder Posten för utkörning. Avbeställt och nu letar jag TV igen :mad:

• Gilla
JTF och 2 till
  • Laddar…
Haha, terminalen i Järfälla är jättestor! Ja, där går det inte hitta något.

• Gilla
JTF och 2 till
  • Laddar…
Jag såg ett påstående på annan plats att PostNords chaufförer inte har mobiltelefon? Dvs de får använda sin privata? et kan väl ändå inte vara sant? I just det fallet gällde det en lantbrevbärare, men hen tog dennes utsaga som intyg för att inga anställda på Postnord har tjänstemobil?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.