Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
C
Fast allt detta trassel med leveranserna kan ju knappast bli varken billigare eller mindre personalintensivt för speditörerna. Det torde ju rimligtvis finnas enorma summor att spara på att det blir rätt från början.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag väntar ett paket från DHL imorgon. Får se om dom dyker upp eller hittar på att det inte gick att leverera.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Grannen har haft otur*2 med vitvaror, kylskåp och tvättmaskin.
Första skulle levereras mellan 10 och 15. Kom 15.20.
Andra skulle levereras mellan 12 och 17. Kom 17.10.

Nu hoppas hon att tredje maskinen (allt kommer ju i omgångar om 3) blir spisen och inte frysen. Båda har tappat handtaget, båda brummar. Men hennes make säger att de inte är trasiga :)

Anna1984 skrev:
Jag väntar ett paket från DHL imorgon. Får se om dom dyker upp eller hittar på att det inte gick att leverera.
Fick paketet runt kl 18. Men det visade sig att det var UPS, inte DHL som jag trodde :)

Undrar vem som dumpar priser, om DHL anlitar posten så beror det nog på att dom är billigare än deras egen organisation:)
Bifogar en liten jämförelse av leveranser med olika bolag

Skannad dokumentbild visar jämförelse av paketleveransstatusar med DHL och UPS, med datum, tider och platsangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
thomas33 skrev:
Schenker klarar inte av att skicka ett paket till rätt adress om EN siffra är fel i postnumret!
(Nu är jag inte helt övertygad att det är avsändaren som strulat, då alla uppgifter om leveransen de skickat till mig har rätt postnummer.)

Beställt grejor från Polen som skickades 27 juni och det dröjde innan jag fick något besked efter paketet 4 juli nått Schenker i Malmö. Visade sig att paketet hamnat på annan ort och posten skickat adresslappen till min adress. Nu är jag inte intresserad att åka 10 mil, för att hämta ett paket som jag betalt, för att få levererad till MITT utlämningsställe.

Kontaktade Schenker och det visade sig inte vara så lätt, då det skall till mycket då kundservice först måste göra en förfrågan till importavdelningen, innan jag kan få paketet. Det tar tio arbetsdagar, så fortfarande väntar jag på paketet och har ingen aning om importavdelningen godkänner att paketet levereras till rätt ort.

Nu kommer den sura fortsättningen.

Den 11 juli meddelade jag att de skulle skicka paketet till rätt ombud, så jag kunde hämta ut det.
Den 13 juli kom besked att de skulle fråga importavdelningen.
Eftersom inget hände, kontaktade jag återigen Schenker den 30 juli och undrade vad som hänt med mitt paket.

Den 1 aug skriver Schenker: Vi har omdirigerat ert paket till det nya ombudet men ombudet XXXXX har inte skickat iväg det. Vi kommer kontakta ombudet idag för mer information. Jag beklagar förseningen..

Sen meddelar PayPal idag (5 aug) att pengarna återbetalats till mitt konto!
Den 1 aug var paketet redan i Polen, på väg tillbaks till leverantören.

Så inte nog med att de är fullständigt inkompetenta när ett paket hamnar fel, de ljuger också för mottagaren!
:banghead:
Så efter en månads väntan, fick jag inget paket, trots att jag vid flertalet tillfällen sagt att jag vill ha det till rätt ombud. Istället för att skicka det dit, får paketet åka hela vägen tillbaks till Polen!!!

02/08/2016 12:25 The parcel was handed over to the consignee. Poland Lublin
02/08/2016 08:44 The parcel is in the GLS delivery vehicle to be delivered in the course of the day. Poland Lublin
02/08/2016 06:21 The parcel has reached the GLS location. Poland Lublin
01/08/2016 21:23 The parcel has reached the GLS location. Poland Strykow
01/08/2016 06:38 The parcel has reached the GLS location. Poland Boczków
29/07/2016 22:38 The parcel has reached the GLS location. Poland Strykow
28/07/2016 20:07 The parcel has left the GLS location. Germany Neuenstein
28/07/2016 20:07 The parcel has reached the GLS location. Germany Neuenstein
28/07/2016 20:01 The parcel has reached the GLS location. Germany Neuenstein
27/07/2016 15:22 The parcel has been returned to the shipper. Sweden Malmoe
27/07/2016 09:22 The parcel is stored in the GLS warehouse. Sweden Malmoe
04/07/2016 10:36 The parcel has been delivered at the GLS ParcelShop (see above). Sweden

Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Skickade ett paket med Schenker den 3 augusti som inte kommit fram. Finns ingen annan information än att den är inlämnad. Hörde av mig till schenker. Dom ska undersöka saken och återkomma. Det var i onsdags.

Vår mikro "försvann", beställdes 28 juli, kom till Postnord eftermiddag 29 juli, anlände centrala utkörningsstället i vår ort 1 augusti, sedan tyst. Vi var borta hela den veckan, men på måndag den 8:e började vi efterfråga det. Visade sig finnas en not om att det var utkört i systemet, som inte syntes på nätet, så de och vi kollade med vår ICA-butik. 4 personal sökte igenom hela postrummet och lagret. Visade sig finnas två adresslappar på lådan och sommarvikarien på ICA hade scannat fel adresslapp, den som gällde för leveransen till leverantören.

Så ibland är det inte PostNord som är dumma.

Anna_H skrev:
Så ibland är det inte PostNord som är dumma.
Jag tycker nog att PostNord har ett visst ansvar med tanke på att de i sin spariver lagt ner så gott som samtliga egna utlämningsställen och istället förlitar sig på affärer, kiosker, spelbutiker m.m. där det lätt blir så att någon sommarjobbare utan någon som helst utbildning får ta hand om försändelserna.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Ja det är verkligen PostNords val och ansvar mot sina kunder.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Idag sitter jag hemma och jobbar som jag ofta gör när jag skall få en leverans. Får ett sms om att Postnord sökt mig. Inget har jag hört, jag sitter bara några meter från ytterdörren och jobbar så det är föga troligt att jag inte hört ringklockan. 3e gången i rad nu som jag eller min fru är hemma men ingen som levererat.

• Gilla
JTF och 2 till
  • Laddar…
Pratat med Postnords kundtjänst, också för 3e gången, dom säger att dom kan se att föraren var här genom gps-position.
Kan det alltså vara så att chauffören bemödar sig med att åka fram till mitt hus men inte gå och ringa på dörren? Ja, tydligen baserat på andra inlägg. Synd att jag inte såg bilen så jag kunde fotat den.

• Gilla
JTF och 2 till
  • Laddar…
Fick fyra paket från Elfa igår. Vad har hänt med Elfa? Leveransen gick visserligen bra, men för att knyta an lite till trådens ämne så verkar UPS-folken lite originella. Det ringde en skogstomte på förmiddagen och undrade om jag var hemma...
- Nää, jag jobbar faktiskt.
- Men jag är i byn nu och har f-y-r-a paket i bilen, vad ska jag göra??? Kan jag dumpa dem någonstans? Han lät faktiskt väldigt uppgiven och förtvivlad...
- Ja, hittar du hem till min adress så dumpa dem på altanen då. Det gjorde han utan att någon behövde legitimera sig eller skriva på :)

Nåväl, åter till de lyckligt levererade paketen. Ett paket saknas på bild, det har jag hunnit kassera. Ung i storlek mellan de två till höger.

Tre olika storlekar kartongpaket levererade av Elfa, placerade på en träaltan.
Skapa konto

Ett paket innehöll en (1) vara, 10 meter högtalarkabel i ena hörnet, ordentligt vadderat med Elfas luftpåsar. De två andra paketen i ung samma storlek innehöll lite blandat, ingenting ömtåligt, där allt tillsammans ledigt hade fått plats i det första. Elfa verkar ha flyttat centrallagret till Holland eller Belgien? Kanske kommer de ifrån olika lager? Eller vad håller de på med?? Om de menar att högtalarkabeln skulle vara tung och kunna skada de andra varorna så ser jag inte hur.

De långa paketet då, en meter långt, vägde luft. Va f-n har jag beställt?? Jo, krympslang i enmeterslängder :) Tidigare har jag fått dem levererade ihoprullade och nedmulade bland allt annat i samma paket...

• Gilla
ceson och 5 till
  • Laddar…
Skärmdump av en nyhetsartikel med text och en Postnord-leveransbil.
Skapa konto

• Gilla
JTF och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
Fick fyra paket från Elfa igår. Vad har hänt med Elfa? Leveransen gick visserligen bra, men för att knyta an lite till trådens ämne så verkar UPS-folken lite originella. Det ringde en skogstomte på förmiddagen och undrade om jag var hemma...
- Nää, jag jobbar faktiskt.
- Men jag är i byn nu och har f-y-r-a paket i bilen, vad ska jag göra??? Kan jag dumpa dem någonstans? Han lät faktiskt väldigt uppgiven och förtvivlad...
- Ja, hittar du hem till min adress så dumpa dem på altanen då. Det gjorde han utan att någon behövde legitimera sig eller skriva på :)

Nåväl, åter till de lyckligt levererade paketen. Ett paket saknas på bild, det har jag hunnit kassera. Ung i storlek mellan de två till höger.

[bild]

Ett paket innehöll en (1) vara, 10 meter högtalarkabel i ena hörnet, ordentligt vadderat med Elfas luftpåsar. De två andra paketen i ung samma storlek innehöll lite blandat, ingenting ömtåligt, där allt tillsammans ledigt hade fått plats i det första. Elfa verkar ha flyttat centrallagret till Holland eller Belgien? Kanske kommer de ifrån olika lager? Eller vad håller de på med?? Om de menar att högtalarkabeln skulle vara tung och kunna skada de andra varorna så ser jag inte hur.

De långa paketet då, en meter långt, vägde luft. Va f-n har jag beställt?? Jo, krympslang i enmeterslängder :) Tidigare har jag fått dem levererade ihoprullade och nedmulade bland allt annat i samma paket...
Krympslangen gillar jag! :D

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.