Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    354 Röster 40,5%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    159 Röster 18,2%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 37,6%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    873
Jag är inte bra på att förhandla, därför är jag med i facket och låter dem sköta förhandlingarna. Och om min arbetsgivare inte följer reglerna så anmäler jag det till facket så de tar fajten.
 
Aha, det är så det går till :)

ups.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Asbesträdd och 8 till
  • Laddar…
Schenker klarar inte av att skicka ett paket till rätt adress om EN siffra är fel i postnumret!
(Nu är jag inte helt övertygad att det är avsändaren som strulat, då alla uppgifter om leveransen de skickat till mig har rätt postnummer.)

Beställt grejor från Polen som skickades 27 juni och det dröjde innan jag fick något besked efter paketet 4 juli nått Schenker i Malmö. Visade sig att paketet hamnat på annan ort och posten skickat adresslappen till min adress. Nu är jag inte intresserad att åka 10 mil, för att hämta ett paket som jag betalt, för att få levererad till MITT utlämningsställe.

Kontaktade Schenker och det visade sig inte vara så lätt, då det skall till mycket då kundservice först måste göra en förfrågan till importavdelningen, innan jag kan få paketet. Det tar tio arbetsdagar, så fortfarande väntar jag på paketet och har ingen aning om importavdelningen godkänner att paketet levereras till rätt ort.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Så, nu har jag två paket på vift för tillfället.

1st med Postnord, som är skickat som REK. Försändelsen är kvitterad i terminal men sedan försvunnit på vägen till utlämningsstället.

1 st med Schenker där det står "leverans försenad", ingen på Schenker vet varför, eller var paketet är.

Men sedan blev jag positivt överraskad av Posten och Elgiganten, beställde ett spel från Elgiganten i Söndags (17:e) typ mitt på dagen, kl 15 på Måndagen (18:e) så damp det ner i lådan..
 
hsd
Om fler skulle använda posten istället för dhl mfl. så tror jag att posten skulle fungera bättre och kunna hålla rimliga priser som det nu är så delar flera speditörer på den mängd försändelser som skickas inom och utom landet.
DHL fösökte ju köpa posten men blev stoppad och efter det så dumpade de priserna för att konkurera ut posten
 
Claes Sörmland
Posten är nog körd - ledningen trodde att man kunde fixa de hastigt fallande brevvolymerna med en dansk fusion som skulle ge någon sorts oklara och fantastiska synergivinster. Det var kanske den bekväma framtidsprognosen för politiker, ledning och fack, man behövde inte ta tag i verkligheten att daglig postutdelning inte längre är kommersiellt möjlig.

Nu är man i en nedgående spiral av fallande intäkter, personalneddragningar och - ska vi gissa - en cirkus av inhyrda konsulter som försöker förstå vad som inte fungerar samtidigt som personalen sjukskriver sig.

SvD Näringsliv har beskrivit det bra:
http://www.svd.se/fritt-fall-for-postnord--nastan-obefintlig-lonsamhet/om/svd-granskar-postnord

Min erfarenhet att Postnord fungerar lite vädret - det varierar. Det finns vackra dagar då allt fungerar fantastiskt bra med sen kan nästa sändning hopas molnen och plötsligt försvinner den bara. I våras hade jag t ex en sändning växter från Tyskland som man glömde på något logistikcentrum utan att berätta det för mig. Lyckligtvis hade jag trackingnr så jag ringde kundtjänst för att få den utkörd innan alla växter dött. Kundtjänst reagerade överhuvudtaget inte över att jag som mottagare ringde och leta efter min försändelse - det tycktes ingå i deras rutin numera. Men det var enormt viktigt att jag var hemma och motsignerade för det "ingick i tjänsten". Och det gick bara att leverera en viss dag i veckan.
 
Plötsligt händer det! :)
PostNord skulle leverera paket och de körde t.o.m. in på gatan, och inte nog med det tjejen i PostNord bilen såg att jag åkte iväg så hon körde fast mig och vinkade och levererade paketet!

Antagligen en sommarextra... ;)
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
anders07 skrev:
Plötsligt händer det! :)
PostNord skulle leverera paket och de körde t.o.m. in på gatan, och inte nog med det tjejen i PostNord bilen såg att jag åkte iväg så hon körde fast mig och vinkade och levererade paketet!

Antagligen en sommarextra... ;)
Läge att köpa en Triss eller två ;)
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland skrev:
Posten är nog körd - ledningen trodde att man kunde fixa de hastigt fallande brevvolymerna med en dansk fusion som skulle ge någon sorts oklara och fantastiska synergivinster.
Samarbetet med danskarna är märkligt! Att skicka ett vykort från Danmark till Sverige kostar 25 Danska kronor (ca 32.50 svenska!) Motsvarande prestation av PostNord i Sverige kostar 13 Kr...
 
hsd
Merkostnaden går väl till ölen :p
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd skrev:
Om fler skulle använda posten istället för dhl mfl. så tror jag att posten skulle fungera bättre och kunna hålla rimliga priser som det nu är så delar flera speditörer på den mängd försändelser som skickas inom och utom landet.
DHL fösökte ju köpa posten men blev stoppad och efter det så dumpade de priserna för att konkurera ut posten
Fast enligt brevet jag fick från Postnords medarbetare, så berodde alla försvunna, trasiga och felaktiga försändelser på att det skickas för mycket i och med internethandeln.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd skrev:
Om fler skulle använda posten istället för dhl mfl. så tror jag att posten skulle fungera bättre och kunna hålla rimliga priser som det nu är så delar flera speditörer på den mängd försändelser som skickas inom och utom landet.
DHL fösökte ju köpa posten men blev stoppad och efter det så dumpade de priserna för att konkurera ut posten
Om de inte kan hantera och leverera den mängd de har nu, hur tror du då de skulle klara av en betydligt större mängd?
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
hsd
Då hade de haft mer personal, nu bantas det i alla led och det har skett i många år samtidigt som de skyller på den minskade mängden post
Ser man dhl mfl. så har de inte koll på var de olika adresserna finns, ofta kör de på gps och kan hamna helt fel (jag tex. väntade på en försändelse när chaffisen ringde från grannkommunen och ville hjälp att hittta det -slutade med tre dagars försening)
 
hsd skrev:
Då hade de haft mer personal, nu bantas det i alla led och det har skett i många år samtidigt som de skyller på den minskade mängden post
Ser man dhl mfl. så har de inte koll på var de olika adresserna finns, ofta kör de på gps och kan hamna helt fel (jag tex. väntade på en försändelse när chaffisen ringde från grannkommunen och ville hjälp att hittta det -slutade med tre dagars försening)
Så funkar det tyvärr inte av idag. Får de in mer pengar, så blir det vinsten som ökar och inte personalen.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.