341 739 läst · 2 152 svar
342k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Jag fick ett intressant problem. Postnord försökte leverera ett paket till mig på dagen. Det misslyckades, eftersom jag var på jobbet. Så jag var beredd att åka till den bensinmack som utsetts till utlämningsställe. Men icke denna gång. Nu skulle paketet hämtas på Postnords företagsterminal. Jag vet inte varför, det var inget företagspaket.
Men det spännande är att de har öppet vardagar 8-10 och 15-17. För den som har ett "åtta till fem"-jobb på annan ort än där postterminalen är belägen, är det alltså omöjligt att hämta ut paketet.
Men det spännande är att de har öppet vardagar 8-10 och 15-17. För den som har ett "åtta till fem"-jobb på annan ort än där postterminalen är belägen, är det alltså omöjligt att hämta ut paketet.
Kundservice!andersmc skrev:Jag fick ett intressant problem. Postnord försökte leverera ett paket till mig på dagen. Det misslyckades, eftersom jag var på jobbet. Så jag var beredd att åka till den bensinmack som utsetts till utlämningsställe. Men icke denna gång. Nu skulle paketet hämtas på Postnords företagsterminal. Jag vet inte varför, det var inget företagspaket.
Vill man nyttja deras tjänster, måste man anpassa sig!
Nu har Postnord ytterligare en gång påstått att jag inte varit anträffbar vid paketleverans, trots att jag bevisligen varit det. Den enda gången det har fungerat - och de alltså inte ljugit - under de senaste fyra gångerna var när de lade paketet i stallet när jag faktiskt inte var hemma! :wow:
En gång när jag var tvungen att hämta paket själv på företagsterminalen (av ngn anledning) var det helt demolerat. Eftersom man inte kunde reklamera till personal på plats (!) fick jag stå i deras terminal och ringa till Postnord...
Inte bryr de sig om när man klagar heller. Ett att de sämsta företagen jag träffat på, att de får fortsätta så här är obegripligt.
En gång när jag var tvungen att hämta paket själv på företagsterminalen (av ngn anledning) var det helt demolerat. Eftersom man inte kunde reklamera till personal på plats (!) fick jag stå i deras terminal och ringa till Postnord...
Inte bryr de sig om när man klagar heller. Ett att de sämsta företagen jag träffat på, att de får fortsätta så här är obegripligt.
Häromdagen ringde brevbäraren mig, kunde inte svara just då och tänkte surt att nu har han väl försökt att stoppa in ett paket i brevlådan så att det hänger utanför och regnade gjorde det också. När jag kom hem så låg ett stort paket, två små och dagens övriga post prydligt utanför ytterdörren under tak. Tänk så fel man kan ha ibland.
Så det skall gå till!Hemmakatten skrev:Häromdagen ringde brevbäraren mig, kunde inte svara just då och tänkte surt att nu har han väl försökt att stoppa in ett paket i brevlådan så att det hänger utanför och regnade gjorde det också. När jag kom hem så låg ett stort paket, två små och dagens övriga post prydligt utanför ytterdörren under tak. Tänk så fel man kan ha ibland.
Tänk när den gamla hederliga lantbrevbäraren fanns! Oj oj så nostalgisk man kan bli
Administrator
· Skåne
· 7 879 inlägg
Jag har raderat off topic. Då återgår vi till att diskutera postens paketleverans!
Hade precis samma problem som beskrivs i tråden för ett år sedan när jag bodde i Göteborg, men nu när jag har flyttat några mil norr om staden och har lantbrevbäring funkar det utan problem. De försöker alltid leverera och PostNord, UPS och DHL lämnar (efter muntlig överenskommelse) paketen i en olåst del av mitt garage om jag inte skulle vara hemma. Funkar klockrent.
Min tur att sucka... Har suttit hemma hela dan i väntan på ett postpaket från UK. Det gick som det brukar med Posten:
Försändelsen kunde inte levereras
Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå
Jag bor i en lägenhet på bottenvåningen med örnkoll på husets entréer samt infarter. Vi har porttelefon med så hög volym på högtalaren att jag hör inne i lägenheten om någon försöker använda porttelefonen.
Givetvis har de inte varit här...
Försändelsen kunde inte levereras
Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå
Jag bor i en lägenhet på bottenvåningen med örnkoll på husets entréer samt infarter. Vi har porttelefon med så hög volym på högtalaren att jag hör inne i lägenheten om någon försöker använda porttelefonen.
Givetvis har de inte varit här...
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 549 inlägg
Det var så spännande att få paket från Elfa att jag gjorde en beställning till, återigen lyckligt levererade av samma speditör som inte var lika förtvivlad denna gång - same procedure as last time - paketen dumpades på altanen.Bo.Siltberg skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som synes två paket, lika stora men inte lika tunga. Det ena vägde ingenting. Det första var fullt med grejor, men det hade fått plats mycket mer. Innehållet i det andra paketet syns på bild, en (1) påse kondensator, vikt 1 g enligt packsedeln (med paket blev det 13 g totalt). Det hade naturligtvis fått plats i det första paketet, tillsammans med sina kompisar i form av andra lika små påsar med kondensatorer Jag har inga klagomål på Elfa, är bara lite förundrad.
Medlem
· Västerbotten
· 885 inlägg
Beställt några grejer från Dustin till jobbet med vanlig 16.00-leverans. Försändelsen delades upp i två kollin, ett tyngre paket i originalförpackning och ett paket med småtjafs.
Denna gång orkade inte Postnord komma in med bägge paketen så det tyngre skickades till utlämningsstället.
På paketet som skickades till Coop stod det såklart "Sökt". De hade alltså sökt efter personal i en reception där vi har 2-4 personer från 7-8 på morgonen till 19-tiden på kvällen men inte hittat någon. Däremot hittade de folk att lämna det lilla paketet till trots att det gick med mer eller mindre samma bil.
Denna gång orkade inte Postnord komma in med bägge paketen så det tyngre skickades till utlämningsstället.
På paketet som skickades till Coop stod det såklart "Sökt". De hade alltså sökt efter personal i en reception där vi har 2-4 personer från 7-8 på morgonen till 19-tiden på kvällen men inte hittat någon. Däremot hittade de folk att lämna det lilla paketet till trots att det gick med mer eller mindre samma bil.
Medlem
· Västernorrland
· 10 924 inlägg
förmodligen olika lager eller dropshipping direkt från källan. Det är snart helt ute att ha eget lager när allt fungerar så mycket bättre att låta extern part sköta lagring.Bo.Siltberg skrev:Det var så spännande att få paket från Elfa att jag gjorde en beställning till, återigen lyckligt levererade av samma speditör som inte var lika förtvivlad denna gång - same procedure as last time - paketen dumpades på altanen.
Som synes två paket, lika stora men inte lika tunga. Det ena vägde ingenting. Det första var fullt med grejor, men det hade fått plats mycket mer. Innehållet i det andra paketet syns på bild, en (1) påse kondensator, vikt 1 g enligt packsedeln (med paket blev det 13 g totalt). Det hade naturligtvis fått plats i det första paketet, tillsammans med sina kompisar i form av andra lika små påsar med kondensatorer Jag har inga klagomål på Elfa, är bara lite förundrad.
Damberg verkar ha tröttnat nu, det var på tiden. Nu har PN 6 månader på sig att få ordning på torpet, men det verkar vara ett tomt hot?
Damberg ryter i mot Postnord
Damberg ryter i mot Postnord