Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Hemmakatten skrev:
Har handlat kaffebönor i flera år från Baristashopen.se. Beställer före kl 11.00 och då har jag undantagslöst kunnat hämta ut paketet dagen efter på postens utlämningsställe. Imponerande!

Dock har många andra leveransrr med posten varit försenade med upp till en vecka. Väldigt märkligt.
Det är stor skillnad på utkörning och utlämningsställe!!!

• Gilla
JTF och 1 till
  • Laddar…
hsd skrev:
Ni som har tråkigt trassel, skriv ut vilken ort Ni bor i, det kanske kan vara en vägledning att kunna bolla till posten centralt, det räcker med en person för att ödelägga en transportkedja
(Hos mig funkar posten exemplariskt, tom. bättre än man kan begära, massor av plus får de av mig)
16572, NV sthlm, terminalen i veddesta som strular

roland53 skrev:
Jag har nu ringt runt till de fraktbolag som finns i mitt område och frågat vilka tider och dagar de levererar på mitt postnummer.
Och om dom ringer innan.

De svar som passade mig bäst memorerade jag.

Nu när jag beställer från nätet kollar jag upp om leverantören anlitar mitt valda fraktbolag, annars går jag till nästa leverantör.
Det är ju ingen mening med en leverantör med lågt pris om prylarna kommer till mig sent eller inte alls.

OM vi alla ställde krav på att kunna välja fraktbolag hos våra leverantörer så skulle det kanske bli bättre leveranskvalitet .... ;)
Bra där!
Hade jag vetat bättre hade jag i mitt fall beställt hämta i butiken, som ligger granne med postnords terminal.

Och nu har jag fått en pappersavi i brevlådan, om en försändelse de har tappat bort. Hur tänkte de nu?

Nyss ringde de mig och vill komma och leverera. Jag tror på det först när de är här.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Snailman
Om nån gör som mig och beställer från kina, så har de helt lagt om arbetssättet i Sverige hos postnord, man får nu bara reda på när det kommer till Stockholm utrikes, det går sedan icke spårbart till kundens brevlåda om det får plats annars får man en avi och hämta på utlämningsstället. Vilket verkar ta minste en vecka.

Förut kunde man följa paketet hela vägen genom Sverige, det går inte längre.

Antar att detta är det krafttag PostNord skulle göra? För kunden en klar försämring

Nu börjar alltså Kineserna mejla om att man fått paketet, fast man inte fått det, det hände aldrig enligt gamla systemet. Tidigare så mejlade de aldrig förrän jag hämtat det hos postombudet.

Redigerat:
Jag sitter och väntar på ett paket från Kina (Singapore), såhär ser trackingen ut:

2016-12-14 07:22 PostNord <Postort> Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe
2016-12-12 11:34 Stockholm utr,Sverige Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

Får se om jag får fler notifieringar.

Snailman skrev:
Om nån gör som mig och beställer från kina, så har de helt lagt om arbetssättet i Sverige hos postnord, man får nu bara reda på när det kommer till Stockholm utrikes, det går sedan icke spårbart till kundens brevlåda om det får plats annars får man en avi och hämta på utlämningsstället. Vilket verkar ta minste en vecka.

Förut kunde man följa paketet hela vägen genom Sverige, det går inte längre.

Antar att detta är det krafttag PostNord skulle göra? För kunden en klar försämring

Nu börjar alltså Kineserna mejla om att man fått paketet, fast man inte fått det, det hände aldrig enligt gamla systemet. Tidigare så mejlade de aldrig förrän jag hämtat det hos postombudet.
Ja det är ju också en lösning. Färre löften och sänk kundernas förväntningar så blir färre besvikna :S

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Lite som Skånetrafiken (lokalt kallat skånetragiken).

Det är för mycket förseningar, hur löser vi det?
- Definiera om förseningar från 5min till 15min. :x

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Snailman
13th Marine skrev:
Jag sitter och väntar på ett paket från Kina (Singapore), såhär ser trackingen ut:

2016-12-14 07:22 PostNord <Postort> Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe
2016-12-12 11:34 Stockholm utr,Sverige Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

Får se om jag får fler notifieringar.
Det kan nog bero på vad avsändaren i kina har beställt för tjänst också.

De två senaste efter omläggningen så kan jag endast se detta

2016-11-24 02:31
Stockholm utr,Sverige
Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

Samt vikten.

Det ena har jag fått i lådan och det andra har jag ännu inte fått efter en dryg vecka

Det går tydligen som Rek.

Så då kanske det loggas en gång till hos ombudet.

Snailman
13th Marine skrev:
Det går tydligen som Rek.

Så då kanske det loggas en gång till hos ombudet.
På de två senaste så står det inget under Tjänst: (= ej Rek)

Innan omläggningen så var enda skillnaden om Rek eller ej, var om man skulle skriva under avin eller ej.

De gick att spåra hela vägen.

Snailman skrev:
På de två senaste så står det inget under Tjänst: (= ej Rek)

Innan omläggningen så var enda skillnaden om Rek eller ej, var om man skulle skriva under avin eller ej.

De gick att spåra hela vägen.
Tycker det har varit varierat under all år vad man ser på spårning eller inte. Många gånger får man bättre information när jag har spårat genom kinesiska posten. Även när det varit inom Sverige.

13th Marine skrev:
Jag sitter och väntar på ett paket från Kina (Singapore),
Ja, nu är ju Singapore ganska långt från Kina om det har någon betydelse för diskussionen.
... visserligen båda "demokratier" enligt Asiatisk modell, men Singaporianer är normalt väldigt effektiva i ett litet land.

Snailman
Nu kom även sista paketet i brevlådan, så drygt en vecka från det registreras i Stockholm, kineserna registrerade nåt igår em exakt 17:00:00 som gjorde att de skickade mejl om att de registrerat att jag fått paketet.

Så kanske kineserna får för oss hemligstämplad information :)

De kanske har hyrt in några av Putins hackare och hackat postnord, det verkar ju vara en vanlig teori nuförtiden om man ska tro tidningarna.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.