341 811 läst · 2 152 svar
342k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
33år, om jag räknat rätt.
7s per kodknappning
100000000 möjliga kombinationer
3600s per timme
16h är affären öppen
7 dagar i veckan
52 v om året
7 x 100000000 / 3600 / 16 / 7 / 52 ~ 33,3år.
Eller fick jag det fel nånstans?
Måste man sen äta eller gå på toa så.
Jag gillar Instabox.
7s per kodknappning
100000000 möjliga kombinationer
3600s per timme
16h är affären öppen
7 dagar i veckan
52 v om året
7 x 100000000 / 3600 / 16 / 7 / 52 ~ 33,3år.
Eller fick jag det fel nånstans?
Måste man sen äta eller gå på toa så.
Jag gillar Instabox.
Fast då har du knappat alla koder va? Borde ju hitta en lucka som öppnas innan sista kodenFredrikR skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 633 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 633 inlägg
Efter att ha följt olika dyrk-kanaler på Youtube står det klart att säkerhetsproblemen ofta består i undermålig mekanisk låskonstruktion. Några exempel, men bara att titta vidare för alla möjliga andra typer av lås:
Och att när man väl får upp en lucka att det ligger ett paket stödstrumpor eller något annat användbart i och inte något elektroniskt tjafs som man inte begriper sig påFredrikR skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Snailman skrev:Ok, fick sms idag igen om att det var felsorterat ringde butiken, men stod fortfarande att det skulle komma vid 17:30, så får vänta till efter 18:00 och ringa igen så skickar de en ny vara, om den förra dyker upp får jag skicka tillbaka den.
Ringde Instabox igen, och tydligen så har paketet åkt omkring i staden, men boxen vägrar ta emot det och då kan transportören inget göra. Så det är inne i en oändlig loop som jag trodde.
Den här personen skulle fixa det på samma sätt som de tidigare två jag ringde, så jag kommer väl att få mina dagliga sms resten av livet.
Ok, leverantören ska skicka en ny vara på måndag (med PostNord), så Instabox får ett par försök till på sig innan måndag.
Sms idag igen om felsorterat, förvånar mig inte alls, jag har ju bara ringt instabox fyra gånger , så har nu bytt skåp till det skåp som valdes allra först, så om de åker till det skåpet imorgon för sjätte gången, så borde inte skåpet vägra ta emot det (som skåpet gjort de tidigare fem gångerna)
Om det här fungerar så är jag lite förvånad över att ingen hos Instabox föreslagit att jag gör så
Hjälper det inte, så ser jag i framtiden, säg om tio år, att fulla varubilar kommer att köra omkring med paket till skåpen, och skåpen kommer att neka alla paket. (Med tiden borde antal paket som råkar ut för samma fel som mitt, ackumuleras gör att till sist fylla upp alla deras bilar)
Så har ni några aktier i Instabox så sälj dom medan tid är.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Det verkar ha hjälpt att byta till det ursprungliga skåpet, fick nu sms att det är klart att hämta. Får väl hoppas att innehållet inte tagit skada av att åka till och från skåpet sex gånger. Får väl filma från när jag slår in kodenSnailman skrev:Sms idag igen om felsorterat, förvånar mig inte alls, jag har ju bara ringt instabox fyra gånger , så har nu bytt skåp till det skåp som valdes allra först, så om de åker till det skåpet imorgon för sjätte gången, så borde inte skåpet vägra ta emot det (som skåpet gjort de tidigare fem gångerna)
Om det här fungerar så är jag lite förvånad över att ingen hos Instabox föreslagit att jag gör så
Hjälper det inte, så ser jag i framtiden, säg om tio år, att fulla varubilar kommer att köra omkring med paket till skåpen, och skåpen kommer att neka alla paket. (Med tiden borde antal paket som råkar ut för samma fel som mitt, ackumuleras gör att till sist fylla upp alla deras bilar)
Så har ni några aktier i Instabox så sälj dom medan tid är.
Synd att ingen på Instabox, som jag ringde tänkte på att föreslå den eventuella lösningen.
Edit. Hämtat det nu, och ser ut att vara ok.
Redigerat:
Märkligt att de inte börja använda en annan speditör?Lexington skrev:Jaha, då har det hänt mig också.
Skulle få leverans igår till brevlådan, två paket från olika leverantörer.
Ser i postens app att leverans har skett till brevlådan, ut o kika, tomt!
Kontaktar posten o dom ber mig reklamera till leverantörerna vilket jag gör!
Den ena ber mig vänta ett par dagar för att se om det dyker upp, den andra skickar nytt direkt, men suckar o säger att dom aldrig fått rätt mot postens reklamation!
Tack så mycket PostNord!!
Jag använder deras boxar på lite olika ställen beroende på var jag tror det kommer att passa bäst och det har aldrig varit problem.Snailman skrev:Har testat leverans med Instabox några gånger, och det gick bra, men den här gången så hade jag valt ett annat utlämningsställe än de första gångerna (av misstag) tydligen gick det att ändra i efterhand, så jag gjorde det.
När det skulle vara framme igår så fick jag ett sms att det felsorterats och skulle bli försenat en dag..
När det skulle vara framme idag, så fick jag återigen ett sms att det felsorterats och skulle bli försenat en dag.. men denna gång trodde jag inte på meddelandet, utan räknade med att det nu hamnat i en oändlig loop
Så testade att ringa dem, och de skulle fixa saken.. så får väl se om det blir samma visa imorgon eller ej, men då ringer jag nog internetbutiken jag beställde grejorna från.
Så mitt råd är att aldrig någonsin byta till en annan box i efterhand.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Jag tror felet uppstod när jag bytte till vilken box paketet skulle levereras till, rätt box fick sin information, men paketet sorterades så det kördes till den ursprungliga boxen och så fortsatte det fem dagar i följd, när jag då bytte tillbaka till ursprungliga boxen, så fick rätt box information och paketet sorterades så det kördes till rätt box.N nissenhj skrev:
Men det skrämmande var ju att jag ringde företaget tre dagar i rad (olika personer) och ingen av dem kunde rätta till felet i deras dator (där felet troligen var) utan yrade om att det kunde vara något fel på paketets etikett och att det skulle fixas manuellt på lagret och att de skulle sätta bevakning på paketet och fixa det manuellt.
Deras eventuella åtgärder gjorde noll skillnad och ingen av dem föreslog att jag skulle testa att byta skåp, den sista jag ringde på fredagen kunde åtminstone förklara för mig att skåpet vägrade ta emot mitt paket och att paketet kördes ut till fel skåp (och vilket skåp det var) så jag inväntade leveransen på lördagen (om ftedagskillen kunde fixa saken) när så inte skedde bytte jag direkt på hemsidan till det skåp som paketet kördes ut till (varje dag). (Hade det misslyckats hade jag härnäst provat att byta till ett tredje skåp) Och på söndagen tog skåpet emot paketet.
De gav mig till slut tillräcklig information så jag kunde lösa det själv, men företaget misslyckades totalt att lösa felet.
Man tycker ju att det borde vara ett problem som jag inte var den första som råkat ut för.
Ett problem är att sms:ett är så intetsägande
Hej! Dessvärre har ditt paket blivit felsorterat och kommer därför bli en dag försenat. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas det inte orsakar alltför stort besvär. Vänligen, Instabox
Inget skrivs om var paketet befinner sig när detta konstaterats, samt att bara den senaste utkörningshändelsen syns i spårningen, så det framgår inte av den att paketet går runt, runt runt..
utan allt ser ut att vara frid och fröjd, det står jämt att paketet antingen kommer ikväll, alternativt i morgon kväll. (Och det görs ju bara ännu ett misslyckat leveransförsök då igen)
Redigerat:
Beställde från svenska amazon och åkte på tull och moms, inga problem att få tillbaka men det tar ju lite extra tid...
Läste postnords faq och där står det att om paketet kommer bort (efter man betalat skatt och tull) så ska man vända sig till leverantören?
Då har ju paketet bevisligen varit i postnords hantering så där borde det väl vara postnords ansvar?
Läste postnords faq och där står det att om paketet kommer bort (efter man betalat skatt och tull) så ska man vända sig till leverantören?
Då har ju paketet bevisligen varit i postnords hantering så där borde det väl vara postnords ansvar?