Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

363 Röster 40,8%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

165 Röster 18,5%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

330 Röster 37,1%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,5%
  • Antal röster
    890
Maria T
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja, det är riktigt.
Det var därför jag i en tidigare fråga undrade om någon här visste vad skillnaden var på att få hämta paket på utlämningsstället, vilket ju händer både med och utan identitetskrav, mot att jag får paket levererat vid dörren. Ingen har haft någon gissning, och jag anser det är minst lika osäkert detta med mindre försändelser som levereras i min postlåda och jag får SMS att "försändelsen lämnad" samt ett klockslag - det händer ju inte alltför sällan att brevbärare lägger post i fel låda och att då få ett sånt meddelande och inte hitta försändelsen när jag tömmer posten, vad gör jag då? Posten säger bevisligen att de avlämnat försändelsen, men jag kan ju inte bevisa att jag inte fått den, och spåra går inte.
Ord mot ord som mycket annat.

Alltså denna postkvinna som vid några, kanske fem, tillfällen lämnat paket till mig, hon har ringt på dörren och jag öppnat och fått paketet, säg tre ggr. En gång lämnade hon på farstubron (går inte att se att det står nåt där om en inte går fram till dörren) och en gång på sommaren ställdes det i växthuset, som inte heller går att se för någon utanför tomten.
Rätt eller fel, jag har också arbetat inom postväsendet för många år sen, men eftersom jag inte nu kan dra mig till minnes vilka avsändarna var till dessa hemlevererade paket kan jag inte kolla vilken tjänst som köpts. Att det inte var från privatpersoner är jag 100% säker på.

Förresten lämnar Bring och en annan leverantör vars namn jag inte minns, paket hängande utanför brevlådan, alltså paketen är inplastade och försedda med en krok typ klädgalge, så går det inte ner i postlådan hängs det utanpå.
Detta har varit allt från böcker från AdLibris till kläder (rätt dyra) från Sportshopen, och jag har inte gjort ett aktivt val att kryssa i hemleverans när jag gjort onlineköpet. Är det också helt fel då? Smidigt för mig såklart att slippa åka till utlämningsstället, men vem som helst som passerar min postlåda och ser ett paket hängande kanske blir frestad? Och det skulle säkert ta ett par, tre, dagar innan jag börjar undrar vart varorna jag beställde tagit vägen.

Vid nästa onlineköp av större grej ska jag om möjlighet ges kryssa i att jag vill hämta ut paketet.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Brev som inte ryms i brevlådan får man hämta utan legitimation. Det brukar framgå av avin eller notisen att det är ett brev.
Här har det dykt upp nån ny aktör, Early bird, som tydligen lämnar ut via tidningsbudet. Dom lämnar en påse vid brevlådan mitt i natten.

useless useless skrev:
Häromdan fick jag ett meddelande från PostNord att mitt paket hade levererats vid dörren. Jag hittade inget paket nånstans på tomten eller i/vid brevlådan. Jag tänkte att jag väntar nån dag innan jag hör av mig så att det inte har hamnat hos nån granne som lägger det i våran låda.
Dagen efter svänger postbilen in på gården och lämnar paketet. Jag frågar varför jag fick meddelandet dagen innan, men det har brevbäraren ingen aning om...
Händer ofta med postnord!

Då har jag äntligen fått mitt paket:) Det satt ju fast i tullen enligt postmords app. Jag tyckte att det var konstigt eftersom jag betalade omgående att det inte rörde på sig. Ringde och köade på tisdag kväll men var tvungen att avbryta efter lång väntan p.g.a. andra åtaganden, ringde upp på onsdag morgon och köade femtio minuter innan svar.
Pratade med en där och frågade hur det gick och fick till svar att vänta till nästa vecka så skulle det nog hända något, jag frågade då vart i landet det tullades och om det från deras sida gick att se status på det.
Fick då till svar att det scannats och var på väg, Jag frågade då var det scannats och fick till svar att det scannats här i byn.
Då undrar jag varför har man spårningstjänst när det inte fungerar? Igår plingade det till i appen och fick besked om att det fanns att hämta hos mitt ombud.

• Wow
  • Älska
sunqan och 1 till
  • Laddar…
Om du undrar varför posten inte kommer i tid:
Lastbil fast i snön med texten "Postnord" på sidan under ett snöfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Stackarn har fastnat i vinkelvolten;)

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Första aviseringen kom igår men paketet fanns inte hos Hemköp. Detta är avsändarens andra försök att skicka paketet, samma visa förra gången.

• PostNord
    Idag 07:25

SE
    Mottagaren har aviserats per brev.

• Örebro
    Igår 20:05

Örebro, SE
    Försändelsen är på väg.
  • Hemköp Ludvika City
    Igår 12:38

Ludvika, SE
    Försändelsen har felsorterats.

• Hemköp Ludvika City
    Igår 11:13

Ludvika, SE
    Försändelsen har levererats till ett serviceställe.

• Ludvika
    Igår 07:31

SE
    Försändelsen har ankommit distributionsterminal.

• Örebro
    16 feb. 20:10

Örebro, SE
    Försändelsen är på väg.

• PostNord
    16 feb. 16:20

SE

• Hemköp Ludvika City
    16 feb. 14:51

Ludvika, SE

• Hemköp Ludvika City
    16 feb. 11:28

Ludvika, SE

• Ludvika
    16 feb. 07:46

SE

• Örebro
    15 feb. 20:12

Örebro, SE
    Försändelsen är på väg.

• Örebro
    15 feb. 20:12

Örebro, SE
    Försändelsen är på väg.

• PostNord
    15 feb. 10:18

SE
    Begäran om ny utkörning - Beställningen kunde inte utföras.

• Ludvika
    15 feb. 10:17

SE
    Det gick inte att leverera. Mottagaren kommer att få ett meddelande om var försändelsen kan hämtas.

• Ludvika
    15 feb. 10:09

SE
    Lastad på bil, utkörning påbörjad.

• Ludvika
    15 feb. 09:51

SE

• Ändrat Förfogande
    12 feb. 11:36

SE
    Försändelsen kommer att levereras hem enligt mottagarens val.

• PostNord
    12 feb. 07:21

SE

• PostNord Ludvika
    08 feb. 08:34

Ludvika, SE

• Örebro
    05 feb. 19:58

Örebro, SE
    Försändelsen är på väg.

• PostNord
    05 feb. 16:00

SE
    Det gick inte att avisera mottagaren via SMS.

• Hemköp Ludvika City
    05 feb. 13:31

Ludvika, SE

• Hemköp Ludvika City
    05 feb. 11:51

Ludvika, SE

• Örebro
    03 feb. 19:34

Örebro, SE
    Försändelsen är på väg.

• Ludvika
    03 feb. 09:50

SE
    Leveransförsök misslyckades. Nytt leveransförsök kommande vardag.

• Ludvika
    03 feb. 09:39

SE
    Lastad på bil, utkörning påbörjad.

• Ludvika
    03 feb. 09:30

SE

• Örebro
    03 feb. 01:03

Örebro, SE
    Försändelsen är på väg.

• Stockholm Syd
    02 feb. 19:46

Segeltorp, SE
    Försändelsen är på väg.

• PostNord
    02 feb. 08:46

Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.

• Haha
  • Ledsen
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
HEM2121 och 6 till
  • Laddar…
j.f.s
Bilden tagen 05:31, 22 Februari. Tydligen ligger PostNord lite före i tiden.

• Skärmdump av paketspårningsapp som visar statusuppdatering från PostNord med tiden 10:08.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Jag handlade en sak av en medlem här på forumet. Han lämnade in försändelsen till ombud i torsdags kväll vid 20-tiden. Igår förmiddag kom det fram. Tre och ett halvt dygns leveranstid av Postnord, inkl lördag-sönd, tycker jag är fullt normalt.

Visst, det hade bara tagit 5-6 timmar att hämta det själv hos säljaren men då hade ju transporten kostat fyra gånger så mycket bara i bensin.

Även en blind höna kan ju hitta ett korn ibland.

Jag fick en leverans på en RAID-kabel på mindre än en dag för nån vecka sen, men det kan utan vidare ta tre veckor mellan stockholm-skåne en annan gång.

..Och en pryl jag köpte från kina som skickades via luxemburg tog ca en vecka på sig från kina tills den anlände till postnords tull-lokaler.. sen tog det ca 3 veckor för dom att sluta fika och skicka den till mej.

• Gilla
  • Ledsen
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Just nu väntar jag på ett paket från England via UPS, har fastnat i Tyskland.
Har hört många som säger samma sak.

Känns som det snabbt kan byggas upp stora volymer om alla paket från England måste lagras flera veckor.

richardtenggren
Fick ett paket förra veckan från Tyskland, skickades 5e. Dhl skrev att de hade problem efter någon vecka :p

Jaha, då har det hänt mig också.
Skulle få leverans igår till brevlådan, två paket från olika leverantörer.
Ser i postens app att leverans har skett till brevlådan, ut o kika, tomt!
Kontaktar posten o dom ber mig reklamera till leverantörerna vilket jag gör!
Den ena ber mig vänta ett par dagar för att se om det dyker upp, den andra skickar nytt direkt, men suckar o säger att dom aldrig fått rätt mot postens reklamation!
Tack så mycket PostNord!!

• Ledsen
Maria T
  • Laddar…
Snailman
Har testat leverans med Instabox några gånger, och det gick bra, men den här gången så hade jag valt ett annat utlämningsställe än de första gångerna (av misstag) tydligen gick det att ändra i efterhand, så jag gjorde det.

När det skulle vara framme igår så fick jag ett sms att det felsorterats och skulle bli försenat en dag..

När det skulle vara framme idag, så fick jag återigen ett sms att det felsorterats och skulle bli försenat en dag.. men denna gång trodde jag inte på meddelandet, utan räknade med att det nu hamnat i en oändlig loop :lying:

Så testade att ringa dem, och de skulle fixa saken.. så får väl se om det blir samma visa imorgon eller ej, men då ringer jag nog internetbutiken jag beställde grejorna från.

Så mitt råd är att aldrig någonsin byta till en annan box i efterhand.;)

Maria T
Nu har PostNord lyckas försnilla ytterligare en försändelse till mig, från släkting i USA, men p g a en del andra familjeangelägenheter så har letandet efter detta paket inte högsta prioritet, jag återkommer med "hela storyn" om det blir nån värd att förtälja.

Angående Instabox så är jag imponerad och 100% nöjd, när beställning från ex Apotea gjord på morgonen kan anlända i Instabox samma eftermiddag = halleluja.
Har inte försökt att byta utlämningsställe/box efter beställning trots att jag vid några tillfällen skrivit fel, då har jag åkt till det andra ställen, men jag kan se att förseningar händer. Hoppas det "bara" blir ett dygn @Snailman

• Gilla
vcx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.