314 778 läst · 1 463 svar
315k läst
1,5k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
Ok då!KristinaRT skrev:Undantag! Uppmuntra inte till galenskap
För gemene man/allmänheten är det i praktiskt taget alla fall lämpligast att söka professionell vård. Om inte annat så för att allmänheten sällan kan bedöma distalstatus (och ännu mer sällan har carbocain, nålar eller suturutrustning hemma, eller ens vet hur ovanstående används…..)
Inga bilder men dock ett roligt minne...
Slant med slagskruvdragaren på en skruv och körde PH2 bitset i en nagel och där trasade den sönder rätt bra innan jag fick släppt knappen.
Det roliga var på akuten för sköterskan som fick äran att gräva bort alla nagelbitar verkade gilla det lite väl mycket!?!
Med glansig blick och hes röst så fick jag känslan om att hon gick igång på detta ordentligt...
Slant med slagskruvdragaren på en skruv och körde PH2 bitset i en nagel och där trasade den sönder rätt bra innan jag fick släppt knappen.
Det roliga var på akuten för sköterskan som fick äran att gräva bort alla nagelbitar verkade gilla det lite väl mycket!?!
Med glansig blick och hes röst så fick jag känslan om att hon gick igång på detta ordentligt...
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 407 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 407 inlägg
Mmm
Påminner o m masochisten som gifte sig med sadisten, alla tyckte att de var det perfekta paret
Så under bröllopsnatten slänger hon var sig på sängen och ropar slå mig vartpå han skrattar och säger aldrig
Påminner o m masochisten som gifte sig med sadisten, alla tyckte att de var det perfekta paret
Så under bröllopsnatten slänger hon var sig på sängen och ropar slå mig vartpå han skrattar och säger aldrig
Lyckades också skjuta mig med dyckertpistolen i pekfingret på vänsterhanden, rakt igenom benet, men klarade senor/nerver. Sent på kvällen, oförsiktig, ouppmärksam, på stege.
Borde ha sökt vård, för det tog ett par år innan jag kunde belasta fingret på samma sätt som innan utan att det gjorde ont. Drog ut den med tång, efter att jag visat barnen hur illa det kan gå med dyckertpistolen. Idag inga problem alls, bara ett litet ärr.
Borde ha sökt vård, för det tog ett par år innan jag kunde belasta fingret på samma sätt som innan utan att det gjorde ont. Drog ut den med tång, efter att jag visat barnen hur illa det kan gå med dyckertpistolen. Idag inga problem alls, bara ett litet ärr.
Klyvde lister, kvist i listen så listen gick av, slurp sa det så satt näven i klingan.
Kapade av toppen av tummen och sågade rakt in i leden på pekfingret.
Kapade av toppen av tummen och sågade rakt in i leden på pekfingret.
Åh, aaj. I en bordssåg?Zelo skrev:
Jag gjorde själv en dum grej med min bordssåg när den var ny. Jag sågade i en mindre spånskiva. Typ friformning... Det gick inte som jag ville och det började bli sent på kvällen. Stressade på och fingrarna hamnade närmare och närmare klingan. Pang sa det plötsligt, och jag hade sågat mig i pekfingertoppen. Jag hade dock väldig tur och det blev inte djupt. Jag blev dock rejält skrämd vid tanken på vad som kunde ha hänt. Det var ett sådant grovt blad med få tänder. Hade lätt kunnat såga någon centimeter eller mer istället. Möjligen var det bra? Jag var rejält mycket försiktigare efter det och har inte gjort illa mig mer än mindre skråmor på verktyg sedan dess. Det är väl ca 15 år sedan nu. Men peppar peppar...
Innan mobilkamera så bytte jag kylare på morfars traktor...allt gick bra men kom på att jag skulle kolla om nedre slang blev tät.
Traktorn var igång så jag fick ju slag på näven av fläkten, detta var en söndag kväll och skulle jobba 07.00 på måndag.
In och plåstrade om näven och gick till sängs.vaknar på morgonen och sängen full i blod...på med nytt bandage och åkte till jobbet, när distriktssköterska öppnar 9 går jag dit och får utskällning då det skulle varit sytt.
Allt slutade med att morsans granne fick sköta omläggning då hon gick vårdutbildning
Traktorn var igång så jag fick ju slag på näven av fläkten, detta var en söndag kväll och skulle jobba 07.00 på måndag.
In och plåstrade om näven och gick till sängs.vaknar på morgonen och sängen full i blod...på med nytt bandage och åkte till jobbet, när distriktssköterska öppnar 9 går jag dit och får utskällning då det skulle varit sytt.
Allt slutade med att morsans granne fick sköta omläggning då hon gick vårdutbildning
Vet inte om det är ett verktyg men håller på att bygga hemma och skulle snabbt till tippen för att tömma släpet. Missade att ta bort fingret när jag smällde igen bildörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I detta fallet är det Trygg-Hansa. Idag har jag Folksam istället men försäkringsbeloppet är detsamma.K_arlstrom skrev:
Kan dock inte rekommendera Folksam då Trygg-Hansa var mycket bättre när skadan precis hade hänt (än vad Folksam visade sig vara vid andra olyckan (läs: klanteriet))
I mitt fall så blev jag illamående och svimfärdig precis när olyckan skett. Eftersom jag var ensam visste jag att jag absolut inte fick svimma.L Lucif3r skrev:
Satte mig på huk och andades lugna djupa andetag.
När jag insåg att jag hade lugnat ner mig lite och hade ringt efter skjuts, kom jag att tänka på den här tråden och insåg att en bild eller två kanske vore på sin plats
Likadant när jag satt på akuten...
Å det gör ju så j***a ont att klämma sig.A andhak2802 skrev:
Jag klämde lillfingret i dörren på loket på jobbet och hade ont i över ett halvår efteråt.