Stefan N Stefan N skrev:
Vänta tills nån köpt denna på Tradera så får vi nog se lite material som passar i denna tråden.
[bild]
Finns väl en orsak varför den är till salu...:rolleyes:

A
En skadad knä med ett litet snitt och blod droppandes på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köp ingen gränsforsyxa..
De är skeva... :crysmile::crysmile:
förra gången så satt den i benet...
Men denna gång missade jag.. ;)
jävla amatör :crysmile:

Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Legobygge. Man får akta var man sätter knäna (eller köra med bättre skyddskläder än morgonrock).

Närbild av ett skrubbsår på personens knä med en synlig rodnad från att ha skrapat sig mot något hårt.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
VolvoBm218 och 4 till
  • Laddar…

Säkerhetshjälm med visir i snön med en stor trädstam som fallit ovanpå.
Skapa konto

Anledningen till att hjälm ska användas vid trädfällning

• Gilla
  • Wow
VolvoBm218 och 10 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Alternativt anledningen att man inte ska fälla träd utan adekvat skyddsutrustning....

Meeh. Den här tråden är väl ändå för byggahus-medlemmar där saker gått snett. Youtube vet vi liksom om att det finns…

• Gilla
Chentin och 3 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Meeh. Den här tråden är väl ändå för byggahus-medlemmar där saker gått snett. Youtube vet vi liksom om att det finns…
Det är fel att påminna om säkerhet menar du?
Om jag fällt ett träd utan hjälm och fått liknande gren i skallen,då hade jag inte kunnat skriva om det.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
[media]
[bild]

Anledningen till att hjälm ska användas vid trädfällning
Detta är anledningen till att jag inte använder ventilation på hjälmen..
Det är i en sådan skapelse som grenen gått ner... :thumbdown:

D dilemma skrev:
Jag tycker absolut att detta gick snett. Även om nu @skoge använde sin skyddsutrustning och kom undan oskadd så gick det ju knappast som planerat. Skyddsutrustningen blev förbrukad men användaren klarade sig. I min bok är det ett solklart olyckstillbud, även om ingen kom till skada.
Poängen med den här tråden är väl knappast att skryta med det största såret utan snarare att ta lärdom av varandra om hur vi kan minska olyckorna när vi arbetar. Och iaf jag har lärt mig något av det här inlägget. Jag har ytterst begränsad erfarenhet av trädfällning, och det här scenariot hade jag inte kunnat förutse.
Att sen händelseförloppet fanns på film var väl bara pedagogiskt. Med bara bilden på hjälmen hade jag ändå inte kunnat räkna ut vad som hänt.

• Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
A
P pyro skrev:
Jag tycker absolut att detta gick snett. Även om nu @skoge använde sin skyddsutrustning och kom undan oskadd så gick det ju knappast som planerat. Skyddsutrustningen blev förbrukad men användaren klarade sig. I min bok är det ett solklart olyckstillbud, även om ingen kom till skada.
Poängen med den här tråden är väl knappast att skryta med det största såret utan snarare att ta lärdom av varandra om hur vi kan minska olyckorna när vi arbetar. Och iaf jag har lärt mig något av det här inlägget. Jag har ytterst begränsad erfarenhet av trädfällning, och det här scenariot hade jag inte kunnat förutse.
Att sen händelseförloppet fanns på film var väl bara pedagogiskt. Med bara bilden på hjälmen hade jag ändå inte kunnat räkna ut vad som hänt.
Det där har man varit med om någon gång..
Även att hjälmen gått isär totalt av tall grenar vid fällning av frötall..

kapade loss vid Gudrun..
En rotvälta som slog upp och den strök vid mitt ansikte.. Fick en liten reva på näsan av veden.
hjälmen for all världens väg..

var försiktiga..

Redigerat:
  • Wow
  • Älska
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
Inte riktigt maskiner men nästan…
Stekte bacon på ett tippbart stekbord och när jag skulle tippa ur flottet rann det inte som förväntat ner i hinken utan över min hand istället:dizzy:
Ganska rejäla brännblåsor blev det.
. Närbild på en hand med brännblåsor på fingrarna efter en olycka vid stekning.
Skapa konto
Närbild på en hand med brännblåsor på fingrarna framför en vit handfat.
Skapa konto

• Ledsen
  • Wow
  • Gilla
Lilllen och 22 till
  • Laddar…
altaxis altaxis skrev:
Inte riktigt maskiner men nästan…
Stekte bacon på ett tippbart stekbord och när jag skulle tippa ur flottet rann det inte som förväntat ner i hinken utan över min hand istället:dizzy:
Ganska rejäla brännblåsor blev det.
.[bild][bild]
Fy faaan! Det gör ont att bara titta på!

harry73
Har du varit hos akuten eller vc?

harry73 harry73 skrev:
På handfatet att döma gissar jag på vanlig wc..

• Haha
  • Gilla
kamo och 8 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
På handfatet att döma gissar jag på vanlig wc..
Tog kortet i morse på toan när jag lindade om handen. Sjukt svårt att sätta i linserna med ena handen bandagerad.
Lindade om handen men lät pekfingret vara fritt (oskadat) så jag kunde använda handen lite i alla fall.

harry73 harry73 skrev:
Var på jourläkarcentralen igår och ska till vc imorgon. De la på något silikonbandage och sen gasbinda.

• Gilla
  • Ledsen
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.