316 804 läst · 1 475 svar
317k läst
1,5k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Jag tycker absolut att detta gick snett. Även om nu @skoge använde sin skyddsutrustning och kom undan oskadd så gick det ju knappast som planerat. Skyddsutrustningen blev förbrukad men användaren klarade sig. I min bok är det ett solklart olyckstillbud, även om ingen kom till skada.D dilemma skrev:
Poängen med den här tråden är väl knappast att skryta med det största såret utan snarare att ta lärdom av varandra om hur vi kan minska olyckorna när vi arbetar. Och iaf jag har lärt mig något av det här inlägget. Jag har ytterst begränsad erfarenhet av trädfällning, och det här scenariot hade jag inte kunnat förutse.
Att sen händelseförloppet fanns på film var väl bara pedagogiskt. Med bara bilden på hjälmen hade jag ändå inte kunnat räkna ut vad som hänt.
Det där har man varit med om någon gång..P pyro skrev:Jag tycker absolut att detta gick snett. Även om nu @skoge använde sin skyddsutrustning och kom undan oskadd så gick det ju knappast som planerat. Skyddsutrustningen blev förbrukad men användaren klarade sig. I min bok är det ett solklart olyckstillbud, även om ingen kom till skada.
Poängen med den här tråden är väl knappast att skryta med det största såret utan snarare att ta lärdom av varandra om hur vi kan minska olyckorna när vi arbetar. Och iaf jag har lärt mig något av det här inlägget. Jag har ytterst begränsad erfarenhet av trädfällning, och det här scenariot hade jag inte kunnat förutse.
Att sen händelseförloppet fanns på film var väl bara pedagogiskt. Med bara bilden på hjälmen hade jag ändå inte kunnat räkna ut vad som hänt.
Även att hjälmen gått isär totalt av tall grenar vid fällning av frötall..
kapade loss vid Gudrun..
En rotvälta som slog upp och den strök vid mitt ansikte.. Fick en liten reva på näsan av veden.
hjälmen for all världens väg..
var försiktiga..
Redigerat:
Inte riktigt maskiner men nästan…
Stekte bacon på ett tippbart stekbord och när jag skulle tippa ur flottet rann det inte som förväntat ner i hinken utan över min hand istället
Ganska rejäla brännblåsor blev det.
.
Stekte bacon på ett tippbart stekbord och när jag skulle tippa ur flottet rann det inte som förväntat ner i hinken utan över min hand istället
Ganska rejäla brännblåsor blev det.
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog kortet i morse på toan när jag lindade om handen. Sjukt svårt att sätta i linserna med ena handen bandagerad.tveksamt skrev:
Lindade om handen men lät pekfingret vara fritt (oskadat) så jag kunde använda handen lite i alla fall.
Var på jourläkarcentralen igår och ska till vc imorgon. De la på något silikonbandage och sen gasbinda.harry73 skrev: