314 792 läst · 1 463 svar
315k läst
1,5k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
Två år innan dess körde jag motorsågen i en knäet.
Jag skulle bara.... och tog inte på mig sågbyxorna. Och då var olyckan givetvis framme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 327 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 327 inlägg
En del fel i det klippet vad gäller det elektriska (det största kanske att transformatorn på något magiskt sätt skulle öka den levererade effekten) men budskapet är nog bra ändå.E ergonomen skrev:
Dvs låt bli att mixtra med det om du inte vet exakt vad du gör. Vilket inkluderar varför t.ex. jordfelsbrytaren inte kommer skydda vid en sådan här koppling och vilka isolationsavstånd som krävs.
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Ingen olycka!
Skulle kapa några armeringsjärn lite snabbt och orkade inte byta diamantkapklingan som satt på vinkelmoppen
Tror det var när segmentet? (Inte helskiva utan 6-8 långa "tänder) tog i nageln som den slog bort tummen innan det blev för djupt
Åtgärd: skall nog montera tillbaka skyddet på vinkelslipen
Skulle kapa några armeringsjärn lite snabbt och orkade inte byta diamantkapklingan som satt på vinkelmoppen
Tror det var när segmentet? (Inte helskiva utan 6-8 långa "tänder) tog i nageln som den slog bort tummen innan det blev för djupt
Logga in
Skapa konto
Nä gör inte det, är bara ivägenM Mickebandsåg skrev:Ingen olycka!
[bild]
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Tummen kanske var ute efter tidig semester