316 737 läst · 1 475 svar
317k läst
1,5k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
Får väl bekänna en grej som numera är preskriberad
Hände för över trettio år sedan
jobbade natt på ett större bageri i Malmö
Var tvungen att snabbt komma upp i kontollrummet till mjöltankarna
Trampade fel och slog i hakan i trappan. blev ett djupt jack och kollegorna tyckte jag skulle åka in till akuten.
Jag tyckte det var onödigt och fick dom till att dra ihop det och sätta ett plåster
Blev ett litet ärr men syns inget alls nu
eftersom jag har skägg
Hände för över trettio år sedan
jobbade natt på ett större bageri i Malmö
Var tvungen att snabbt komma upp i kontollrummet till mjöltankarna
Trampade fel och slog i hakan i trappan. blev ett djupt jack och kollegorna tyckte jag skulle åka in till akuten.
Jag tyckte det var onödigt och fick dom till att dra ihop det och sätta ett plåster
Blev ett litet ärr men syns inget alls nu
eftersom jag har skägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 927 inlägg
När man träffat en tjej och skall vara lite cool när man skall dela på frysta hamburgare och tar Global kniven...
Bodde granne med Karolinska, men orkade inte sitta timmar i kö för ett stygn, jag skulle ju äta hamburgare, med en date!!
Löste det hela med en droppe OKQ8 snabblim.
Edit: Det är nu typ 20år sedan och dejten gick bra. Vi har idag: villa, kombi och två barn.
Bodde granne med Karolinska, men orkade inte sitta timmar i kö för ett stygn, jag skulle ju äta hamburgare, med en date!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: Det är nu typ 20år sedan och dejten gick bra. Vi har idag: villa, kombi och två barn.
Redigerat:
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Han sköt läkt i taket för att sätta masonit på sen när vi ska förbereda för luftspalt. Fråga mig inte hur det gick till .mexitegel skrev:
Han hade med sig Knipexen för att han ville att jag skulle dra ut den först. När jag vägrade tog han med den för han misstänkte att dom inte hade så mycket tänger på sjukhuset
Väldigt likt skada hos mig. Fick höra efter att det går en nerv just där som är obra att ta av.R Robert-san01 skrev:När man träffat en tjej och skall vara lite cool när man skall dela på frysta hamburgare och tar Global kniven...
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Så sa han med. Men det var bra att han kom in. För de var tvungna att röntga sa de. För att kolla om den gått genom skelettet.U Uffe A skrev:
Redigerat:
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Exakt så sa läkarentommib skrev:
Ett allmänt tips.
När ni skadar er: Anmäl anmäl ANMÄL till försäkringsbolaget. Detta även om ni till en början tror att det inte är så farligt.
Jag fick nyligen ersättning för min två år gamla finger-skada av försäkringsbolaget. Man bedömde invaliditeten till 3%, vilket gav en bortglömd men välkommen "julklapp".
Det ger såklart inte känseln tillbaka men är någon form av plåster på såren (no pun intended).
När ni skadar er: Anmäl anmäl ANMÄL till försäkringsbolaget. Detta även om ni till en början tror att det inte är så farligt.
Jag fick nyligen ersättning för min två år gamla finger-skada av försäkringsbolaget. Man bedömde invaliditeten till 3%, vilket gav en bortglömd men välkommen "julklapp".
Det ger såklart inte känseln tillbaka men är någon form av plåster på såren (no pun intended).
När det gäller händer och skador som involverar sågar, knivar, plåt etc, dvs sådant som skär/sticker hål är det bra att alltid åka in till akuten eller VC för kontroll.
De flesta av oss är i behov av fungerande händer och fingrar - det är dumt att riskera detta…..
De flesta av oss är i behov av fungerande händer och fingrar - det är dumt att riskera detta…..
Inte då...KristinaRT skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...skiner-och-verktyg.82640/page-51#post-3992673
Förra julen hände detta. Det var som @tommib säger lite för pinsam skada för att åka in med. Dessutom började På spåret snart. Orka. Jag hade full känsel typ nästan i fingrarna. Bäst att få ihop skiten...
Undantag! Uppmuntra inte till galenskapFulkemisten skrev:
För gemene man/allmänheten är det i praktiskt taget alla fall lämpligast att söka professionell vård. Om inte annat så för att allmänheten sällan kan bedöma distalstatus (och ännu mer sällan har carbocain, nålar eller suturutrustning hemma, eller ens vet hur ovanstående används…..)
Verktygstokig
· Norrbotten
· 840 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 617 inlägg