Får väl bekänna en grej som numera är preskriberad
Hände för över trettio år sedan
jobbade natt på ett större bageri i Malmö
Var tvungen att snabbt komma upp i kontollrummet till mjöltankarna
Trampade fel och slog i hakan i trappan. blev ett djupt jack och kollegorna tyckte jag skulle åka in till akuten.
Jag tyckte det var onödigt och fick dom till att dra ihop det och sätta ett plåster
Blev ett litet ärr men syns inget alls nu
eftersom jag har skägg

När man träffat en tjej och skall vara lite cool när man skall dela på frysta hamburgare och tar Global kniven...

Bodde granne med Karolinska, men orkade inte sitta timmar i kö för ett stygn, jag skulle ju äta hamburgare, med en date!! :love:

Löste det hela med en droppe OKQ8 snabblim. :D

Närbild på en hand med ett litet ärr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: Det är nu typ 20år sedan och dejten gick bra. Vi har idag: villa, kombi och två barn. (y)

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
kattlucka och 8 till
  • Laddar…
T
mexitegel mexitegel skrev:
Imponerad över att ni tog med knipexen (y). Får man fråga hur det gick till?
Han sköt läkt i taket för att sätta masonit på sen när vi ska förbereda för luftspalt. Fråga mig inte hur det gick till :rofl:.

Han hade med sig Knipexen för att han ville att jag skulle dra ut den först. När jag vägrade tog han med den för han misstänkte att dom inte hade så mycket tänger på sjukhuset :crysmile:

T
mattiasp mattiasp skrev:
Rekommenderar denna för att ta med till akuten:
[länk]
Den hade han också. Han ville att jag skulle knipsa av spiken och dra ut den på andra sidan :crysmile:

AXS
R Robert-san01 skrev:
När man träffat en tjej och skall vara lite cool när man skall dela på frysta hamburgare och tar Global kniven...

Bodde granne med Karolinska, men orkade inte sitta timmar i kö för ett stygn, jag skulle ju äta hamburgare, med en date!! :love:

Löste det hela med en droppe OKQ8 snabblim. :D

[bild]

Edit: Det är nu typ 20år sedan och dejten gick bra. Vi har idag: villa, kombi och två barn. (y)
Väldigt likt skada hos mig. Fick höra efter att det går en nerv just där som är obra att ta av.
Närbild på en handflata med synliga linjer och en ring bärs på ringfingret, i diskussion om möjlig nervskada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
T
U Uffe A skrev:
Det tror jag också
Hade det varit jag hade jag gjort det själv hemma, eller sagt till min fru att göra det
Sen hade det blivit tvättat med sprit eller något annat desinficerande
Hade inte uppsökt läkarvård om det inte hade blivit någon infektion
Varför ska sjukvården belastas mer än nödvändigt
Så sa han med. Men det var bra att han kom in. För de var tvungna att röntga sa de. För att kolla om den gått genom skelettet.

Redigerat:
T
tommib tommib skrev:
Även om det är en bra princip att inte belasta vården i onödan så är detta en skada man nog bör kolla upp. Det är stor risk att spiken har gått genom eller åtminstone träffat benet i fingret. En sådan skada kan leda till infektion i benet (osteit) vilket är dubbelplusobra.
Exakt så sa läkaren :)(y)

Ett allmänt tips.

När ni skadar er: Anmäl anmäl ANMÄL till försäkringsbolaget. Detta även om ni till en början tror att det inte är så farligt.

Jag fick nyligen ersättning för min två år gamla finger-skada av försäkringsbolaget. Man bedömde invaliditeten till 3%, vilket gav en bortglömd men välkommen "julklapp".
Det ger såklart inte känseln tillbaka men är någon form av plåster på såren (no pun intended).

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
KristinaRT
När det gäller händer och skador som involverar sågar, knivar, plåt etc, dvs sådant som skär/sticker hål är det bra att alltid åka in till akuten eller VC för kontroll.

De flesta av oss är i behov av fungerande händer och fingrar - det är dumt att riskera detta…..

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
KristinaRT KristinaRT skrev:
När det gäller händer och skador som involverar sågar, knivar, plåt etc, dvs sådant som skär/sticker hål är det bra att alltid åka in till akuten eller VC för kontroll.
Inte då...
https://www.byggahus.se/forum/threa...skiner-och-verktyg.82640/page-51#post-3992673
Förra julen hände detta. Det var som @tommib säger lite för pinsam skada för att åka in med. Dessutom började På spåret snart. Orka. Jag hade full känsel typ nästan i fingrarna. Bäst att få ihop skiten...

KristinaRT
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Inte då...
[länk]
Förra julen hände detta. Det var som @tommib säger lite för pinsam skada för att åka in med. Dessutom började På spåret snart. Orka. Jag hade full känsel typ nästan i fingrarna. Bäst att få ihop skiten...
Undantag! Uppmuntra inte till galenskap ;)

För gemene man/allmänheten är det i praktiskt taget alla fall lämpligast att söka professionell vård. Om inte annat så för att allmänheten sällan kan bedöma distalstatus (och ännu mer sällan har carbocain, nålar eller suturutrustning hemma, eller ens vet hur ovanstående används…..)

• Gilla
Fulkemisten och 1 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Ett allmänt tips.
Vilket bolag? Fick endast kostnaden för läkarbesöket (med 19 stygn) från det jag hade...

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Vilket bolag? Fick endast kostnaden för läkarbesöket (med 19 stygn) från det jag hade...
Ang fingrar och händer mm så brukar det att bedömas först ett par år efter olyckan. Men de kräver att.man var i kontakt med vården i samband med olyckan..

MrJay
C Chentin skrev:
Ett allmänt tips.

När ni skadar er: Anmäl anmäl ANMÄL till försäkringsbolaget. Detta även om ni till en början tror att det inte är så farligt.
Vad pratar vi om här, hemförsäkring?

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Folksam ger 2400kr tror jag det är om du behövde uppsöka vård för en skada på fritiden. Sen blir det mer om man skulle bli invalid osv

• Gilla
Chentin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.