148 470 läst · 526 svar
148k läst
526 svar
Platsbyggda verktygshurtsar, inspired by Daniel_N
dammhanteringen, såg och fräs är inkopplade och det blev riktigt bra.
Det som står på tur är att tillverka spjäll, som kommer att monteraas mellan Y-förgreningarna, provkörde ovan maskiner med ”öppna spjäll” och det fungerade ok, blir bättre om spjäll monteras.
Det blev 0,7 slang mellan maskiner och rör.
Och tipset från @Ola C fungerar kanon!
http://www.swedol.se/industriklamma-dubbel-20x1.html
Det som står på tur är att tillverka spjäll, som kommer att monteraas mellan Y-förgreningarna, provkörde ovan maskiner med ”öppna spjäll” och det fungerade ok, blir bättre om spjäll monteras.
Det blev 0,7 slang mellan maskiner och rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och tipset från @Ola C fungerar kanon!
http://www.swedol.se/industriklamma-dubbel-20x1.html
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Grymt bra Skooda!
Kommer du att jorda kanalerna?
Kommer du att jorda kanalerna?
Uppdaterat bänk nr2 med sinkfrästa spår för microjig dovetail tvingar och en 10mm offerskiva för div slabb.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snubblade över tråden, ville bara lyfta på hatten. Bättre än bra jobbat!
Hur har det gått genom åren, fungerar bänkarna/lådorna som tänkt? Enkelt att hålla ordning? Något du önskar att du gjort annorlunda?
Förmodligen redan löst nu, men på någon av bilderna inifrån lådorna, så slog det mig att du möjligen kommer behöva insatser i stil med "smådelsförvaring/avgränsning" i lådorna, då innehållet har en tendens att blandas hejvilt med tiden/mellan jobben. Det finns ju allsköns plastkassetter, men av ditt snickeriintresse att döma så lär det redan sitta diverse lösningar med skiftbara väggar osv
Hatten av för din fru också, verkar vara en av de mer tålmodiga/förstående varianterna.
Hur har det gått genom åren, fungerar bänkarna/lådorna som tänkt? Enkelt att hålla ordning? Något du önskar att du gjort annorlunda?
Förmodligen redan löst nu, men på någon av bilderna inifrån lådorna, så slog det mig att du möjligen kommer behöva insatser i stil med "smådelsförvaring/avgränsning" i lådorna, då innehållet har en tendens att blandas hejvilt med tiden/mellan jobben. Det finns ju allsköns plastkassetter, men av ditt snickeriintresse att döma så lär det redan sitta diverse lösningar med skiftbara väggar osv
Hatten av för din fru också, verkar vara en av de mer tålmodiga/förstående varianterna.
Tackar tackar, bänkar och lådor fungerar utmärkt, nöjd att jag valde 15mm ply till lådorna, stabila och ingen har gått sönder. Lådorna har ingen avancerad inredning, skulle behöva lägga ner några timmar på det och det är som du säger så har prylarna tendens att åka om kring.
Väldigt nöjd att jag valde att ha integrerade lådhandtag och B-temas expansionsbeslag är väldigt prisvärda och stabila.
Väldigt nöjd att jag valde att ha integrerade lådhandtag och B-temas expansionsbeslag är väldigt prisvärda och stabila.
wow, tack för inspiration! Ska bygga en bänk eller två själv. Har ett Festool multifunktionsbord men blir ju ännu mer onödigt dyrt att köpa fler bara för mer bänkyta.
Jag undrar vad du ska ha spåren på ”väggen” till?
Jag undrar vad du ska ha spåren på ”väggen” till?
S Skooda skrev: