16 757 läst · 376 svar
17k läst
376 svar
PEth, vad gäller?
Nej det kommer inte att hända! Jag klipper inte bort något. Ditt originalinlägg finns kvar helt oförvanskat. Däremot citerar jag de delar av ett inlägg som är relevant för det jag skriver. Exempelvis citerar jag inget här om det du skriver angående epilepsi och synsjukdomar eftersom det inte är relevant då mitt inlägg här enbart handlar om citeringsteknik.K Krille4 skrev:
Inte alls. Inga inlägg förvanskas på minsta sätt. De finns kvar fullkomligt oförändrade. Det skulle dock ofta bli obegripligt om man citerar hela inlägg när det ofta är vissa delar av ett inlägg som kommenteras/bemöts.K Krille4 skrev:
Ja absolut.Fotografen skrev:
Originalinlägget finns ju kvar för alla att läsa.mikethebik skrev:
Nej det blir lätt obegripligt vad man egentligen bemöter annars.mikethebik skrev:
Det är naturligtvis inte OK. Jag har några enstaka gånger tagit mig friheten att rätta uppenbara stavfel men jag tror ingen kan hitta några andra redigeringar jag gjort av citat. Ja möjligen i paroditråden men där gäller inte riktigt normala regler. 😂😱😇mikethebik skrev:
Hur menar du att man ska göra för att det ska vara tydligt.K Krille4 skrev:
Det jag sett flera gånger är att någon citerar och sen ändras original inlägget. Då är citatet kvar oförändrat. På gott och ont.
Jag tycker det är ok att klippa bort men inte lägga till. Och givetvis kan man inte klippa tex ett "inte" eller liknande. Innebörden får inte ändras. Men givetvis kan det missbrukas.
Jag tycker det är ok att klippa bort men inte lägga till. Och givetvis kan man inte klippa tex ett "inte" eller liknande. Innebörden får inte ändras. Men givetvis kan det missbrukas.
Håller med. Några gånger har det gjort att man ser att den som skrivit har "backat", ibland för att lite senare hävda att denne aldrig sagt så.Alfredo skrev:
Nedsidan är ju om man var lite snabb på sändknapoen och vill fixa till fel, inte ändra ståndpunkt.
Mitt inlägg innehöll bara två meningar som hörde ihop och där den andra meningen förtydligade den första. Fanns ingen som helst anledning att klippa bort den andra meningen - annat än att försöka "försämra" inlägget.Alfredo skrev:
Nej det kommer inte att hända! Jag klipper inte bort något. Ditt originalinlägg finns kvar helt oförvanskat. Däremot citerar jag de delar av ett inlägg som är relevant för det jag skriver. Exempelvis citerar jag inget här om det du skriver angående epilepsi och synsjukdomar eftersom det inte är relevant då mitt inlägg här enbart handlar om citeringsteknik.
Inte alls. Inga inlägg förvanskas på minsta sätt. De finns kvar fullkomligt oförändrade. Det skulle dock ofta bli obegripligt om man citerar hela inlägg när det ofta är vissa delar av ett inlägg som kommenteras/bemöts.
Ja absolut.
Originalinlägget finns ju kvar för alla att läsa.
Nej det blir lätt obegripligt vad man egentligen bemöter annars.
Det är naturligtvis inte OK. Jag har några enstaka gånger tagit mig friheten att rätta uppenbara stavfel men jag tror ingen kan hitta några andra redigeringar jag gjort av citat. Ja möjligen i paroditråden men där gäller inte riktigt normala regler. 😂😱😇
Hur menar du att man ska göra för att det ska vara tydligt.
Jag tycker inte man ska behöva gå tillbaka till urspungsinlägget varje gång någon citerar för att kontrollera om och i sådant fall vad som klipptes bort.
Fast just den här klippningen av citatet som du gjorde blev ju klart och tydligt🙂
/Krille
Eftersom du citerar hela mitt inlägg vet jag inte vad du syftar på när du skriver "Mitt inlägg innehöll bara två meningar". 😉 Jag hittar inte ens ett inlägg från dig med bara två meningar som jag citerat nyligen.K Krille4 skrev:
Då inser du ju problemet? I ditt inlägg 340 citerade du mitt inlägg 328 men klippte bort en av två meningar.Alfredo skrev:
Genom att klicka på "pilen" i varje citat kan du "enkelt" följa kedjan tillbaka genom 40 inlägg och fem citat och se var du klippte bort en mening - men hur många orkar göra det varje gång de läser ett citat?
så nu några citat senare kan varken du eller andra hitta mitt originalinlägg och se att du faktiskt klippte bort en viktig del. Jag tycker det belyser problemet med att klippa i citat rätt bra.
/Krille
Blir intressant att se vilka prover som tar på mig, ska på blodtryckskoll nästa vecka och då vill dom ha lite prover.
Sista jag var hit så blev det så att jag åkte på kollen först och blodprov efteråt, då frågade hon om dom skulle ta PEth prov.
Nu frågade dom inget eller sa vilka dom skulle ta
Sista jag var hit så blev det så att jag åkte på kollen först och blodprov efteråt, då frågade hon om dom skulle ta PEth prov.
Nu frågade dom inget eller sa vilka dom skulle ta
Jag tog prov igår. Jag frågade innan jag blev stucken om hon skulle ta med PEth-prov. Ja, det ska jag sa hon. Ni ska inte vara så jävla nyfikna sa jag.😉Kollade på 1177 sen och det provet var inte med.nino skrev:
😎
Och hade du inte frågat så hade du inte blivit upplyst om det heller....
Ni som försvarar detta har fått ännu ett exempel på att det inte fungerar öht utan drivs av aktivism.
Denna skit ska bort, det hör inte hemma i en rättsstat.
Ni som försvarar detta har fått ännu ett exempel på att det inte fungerar öht utan drivs av aktivism.
Denna skit ska bort, det hör inte hemma i en rättsstat.