19 656 läst · 197 svar
20k läst
197 svar
Per Bolund: ”Det första jag gjorde var att slänga ut oljepannan och byta till pelletspanna”
Renoverare
· Stockholm
· 18 469 inlägg
De har suttit under mandatperioden och den förra. Det är klart det lika mycket är sossarnas fel. Men MP är tonsättare. Tänk på det alla vänstertomtar den 11 september.Fadai skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 469 inlägg
Detta är ju ett problem som cementeras under lång tid. Det började väl någon gång med tankeförbudet. Om man säger att högern är ansvariga för energikrisen har man dålig koll på historia. Högern är dock medansvariga till varför EU styr priset.C cpalm skrev:
Jo, jag håller med. Så även med utförsäljningen av kommunala nätbolag och "avregleringen" av nätmarknaden. Men jag kan inte undgå att minnas de skenande nätavgifterna och alla politiska löften från alliansens sida att styra upp detta, inklusive Mauds utredning, som alltihop rann ut i sanden. Trots att det var statens eget nätbolag som gick i bräschen.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 469 inlägg
Felet med Alliansen var att Mauds parti var med öht. Man kan inte ha ha borgerlig med de nötterna inkluderade. Det gäller ju även L men de verkar ju nyktra till lite nu, tyvärr tror jag det är för sent.C cpalm skrev:Jo, jag håller med. Så även med utförsäljningen av kommunala nätbolag och "avregleringen" av nätmarknaden. Men jag kan inte undgå att minnas de skenande nätavgifterna och alla politiska löften från alliansens sida att styra upp detta, inklusive Mauds utredning, som alltihop rann ut i sanden. Trots att det var statens eget nätbolag som gick i bräschen.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 874 inlägg
Bolund har verkligen Inte fattat ett smack; "bygga för en växande befolkning". Det är ju just det som är det stora problemet; jordens befolkning är för stor.
Allvetare
· Tullinge
· 6 016 inlägg
Att byta ifrån en förbränning till en annan känns inte som en förbättring och bränner istället upp nu levande träd som kan ha lagrad energi på upp till 80år eller mer. Byt gärna ut det fossila men inte energi gjord på nu levande växter.Redaktionen skrev:
Redaktionen skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 016 inlägg
MP sitter inte i regeringen. Men de har suttit nästan två mandat perioder. De klev av väldigt nyligen. De har hunnit förstöra tillräckligt mycket bara den senaste perioden de satt innan de lämnade.
Jag hoppas att folk tar sitt förnuft tillfånga och röstar på något av de borgerliga alternativen som finns. om vi ska ha en chans att slippa skottlossningar och och extrema elräkningar så är det ännu viktigare.
Jag hoppas att folk tar sitt förnuft tillfånga och röstar på något av de borgerliga alternativen som finns. om vi ska ha en chans att slippa skottlossningar och och extrema elräkningar så är det ännu viktigare.
Det är väl SD han tänker på? Av någon anledning har man från S/MP-hållet valt att kalla detta för "brunt". Och de tar verkligen varje tillfälle i akt att påminna om det också. Jag tycker det är fjantigt. Men i krig och politik är allt tillåtet, så är det.Bananskalare skrev:
Det man istället borde fundera på är varför miljöpartiet är "grönt". Jag kan inte komma på någon *vettig* insats de gjorde som påverkade miljön positivt under de år de satt i regeringen. Däremot verkade de vara mästare på att stoppa förslag som handlade om att stärka upp lag och ordning, integration osv.
/S
Jaja, trevligt att alla partiledare, inklusive Jimmie, får komma till tals.
Allvetare
· Tullinge
· 6 016 inlägg
Egentligen är det som alltid med Miljöpartister. De lever inte som de lär
Byter olja mot pellets. Varför inte byta till bergvärme eller luft/vatten? Det är bättre för miljön.
Varför nämnde han inte solceller? Miljöpartiet har väl varit med och driva fram statens ekonomiska bidrag?
Men varför inte.
När man kan använda giftiga bottenfärger som språkrör. eller köra suv.
Eller är jag bara kinkig?
Byter olja mot pellets. Varför inte byta till bergvärme eller luft/vatten? Det är bättre för miljön.
Varför nämnde han inte solceller? Miljöpartiet har väl varit med och driva fram statens ekonomiska bidrag?
Men varför inte.
När man kan använda giftiga bottenfärger som språkrör. eller köra suv.
Eller är jag bara kinkig?
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 874 inlägg
Japp, men de vill helst glömma sin egen liering med "brun politik".S steve5432 skrev:Det är väl SD han tänker på? Av någon anledning har man från S/MP-hållet valt att kalla detta för "brunt". Och de tar verkligen varje tillfälle i akt att påminna om det också. Jag tycker det är fjantigt. Men i krig och politik är allt tillåtet, så är det.
Det man istället borde fundera på är varför miljöpartiet är "grönt". Jag kan inte komma på någon *vettig* insats de gjorde som påverkade miljön positivt under de år de satt i regeringen. Däremot verkade de vara mästare på att stoppa förslag som handlade om att stärka upp lag och ordning, integration osv.
/S
Jaja, trevligt att alla partiledare, inklusive Jimmie, får komma till tals.
Hahaha! Så sant så. MP har väl inte lyckats med någonting alls?
Allvetare
· Tullinge
· 6 016 inlägg
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 874 inlägg