Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det intressanta med pellets är att det nu börjar irritera trädkramarna (många av MP´s röstare) att det bidrar till mer "skogsskövling"...
Jag tycker bara det känns bakvänt. Vi har gått ifrån att elda för vår värme, pga miljöskäl (klimatet är väl opåverkat då träden äter lika co2 som skapas vid förbränning) och nu ska vi återgå till det.

Att skapa energin centralt i ett kärnkraftverk låter ju smartare. Det är lite som i U länder där varje lägenhet har eget AC aggregat istället för att hela kåken kör ett system.
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 9 till
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sambons bror är aktiv i partiet, han kör också pellets, verkar vara en MP-grej.

Personligen tror jag mer på bergvärme i kombo med kärnkraft. Eller fjärrvärme om man har möjlighet
Fjärrvärme är grymt, att inte fler länder har insett det. Ibland värmer jag huset med värme från brittiska sopor.
 
  • Gilla
karlbrutal och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Fjärrvärme är grymt, att inte fler länder har insett det. Ibland värmer jag huset med värme från brittiska sopor.
Jo, även i Sverige har det väl inte spritt sig utanför flerfamiljshus? Min svärfar har det i sin villa i Karlstad
 
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo, även i Sverige har det väl inte spritt sig utanför flerfamiljshus? Min svärfar har det i sin villa i Karlstad
Vadå? Är ju massvis med villor som värms med fjärrvärme i Sverige.
 
  • Gilla
Drömtroll och 5 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Vadå? Är ju massvis med villor som värms med fjärrvärme i Sverige.
Kanske bara inte är så vanligt i Stockholm då
 
M mnils skrev:
Eller så borde de vara bra mycket högre så att verkligen skarpa personer skulle vara intresserade av det skitjobbet. De som lockas av ett riksdagsarvode på drygt 70 papp lär inte vara de skarpaste knivarna i lådan vilket vi ju ständigt påminns om. Är ju inga större problem att skaffa sig en lön på den nivån utan att behöva stå och dela ut lappar och intrigera i flera år.
Så du skulle föredra att lönenivån var sån att den endast drog till sig styrelseproffsen och bästa broder nätverkarna? Ok.

Tror själv inte det skulle bli bättre av det.
 
  • Gilla
Box of rain och 2 till
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kanske bara inte är så vanligt i Stockholm då
Nä, Stockholm ska ju alltid göra på sitt eget vis. :rofl:
/ född och uppvuxen i Solna.
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
F
C cpalm skrev:
Ha ha WTF, pelletspanna!?!?
Var helt övertygad att han var all-in på solceller...

Annars instämmer jag med @lodin92 - imponerande att installera en pelletspanna själv som pappersvändare.
Alla har nån talang och tänkadet är ju inte hans grej så det kanske är just att kötta ner en oljetank med tigersåg som är hans grej.
 
  • Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
Han har iaf sett elräkningen en gång.
Skärmdump av tweet från Per Bolund kritiserande moderaterna för stoppade vindkraftsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Ppet och 11 till
  • Laddar…
F
Lill72 Lill72 skrev:
Han har iaf sett elräkningen en gång.
[bild]
Som jag skrev, tänkandet är inte den killens grej…. Tack MP för 4 stängda fullt fungerande och kostnadseffektiva kärnkraftverk.
 
  • Gilla
Zlatje och 19 till
  • Laddar…
Uttalade som är som en smäll på käften för oss som inte har hans ekonomi. Ny värmepump, omdragning av systemet och solceller på taket, visst, det skulle gynna både miljö och min plånbok... men vem har råd i dagens ekonomiska läge... moment 22 således.
 
  • Gilla
arneri68 och 6 till
  • Laddar…
Hade varit mer intressant att få veta hur mycket el och pellets han förbrukande i december.
Gick det inte att konvertera oljepannan till pelletspanna? Fast det bästa hade varit att sätta in någon typ av värmepump, så hade han kunnat använda pannrummet till något annat. Annars kunde han kunnat lobba för att bygga ut fjärrvärmenätet i Stockholm så hade han kunnat få riktigt miljövänlig uppvärmning.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Här fortsätter vår artikelserie med 7 frågor till partiledarna om deras bostad och hemmafix. Miljöpartiets Per Bolund är näst på tur.

Du kan läsa artikeln här: Per Bolund: ”Det första jag gjorde var att slänga ut oljepannan och byta till pelletspanna”
Redaktionen Redaktionen skrev:
Här fortsätter vår artikelserie med 7 frågor till partiledarna om deras bostad och hemmafix. Miljöpartiets Per Bolund är näst på tur.

Du kan läsa artikeln här: Per Bolund: ”Det första jag gjorde var att slänga ut oljepannan och byta till pelletspanna”
Per borde nog behålla sin oljepanna då han och hans Miljöparti nu kör Karlshamverken med 70000 liter brännolja/timme PÅ SOMMAREN eftersom det nu är så MILJÖVÄNLIGT.
Hoppas dessa idioter åker ur riksdagen
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Arg
importensketsig och 24 till
  • Laddar…
han verkar ha isolerat huset med murgröna undrar om det funkar bra
 
  • Haha
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Han har iaf sett elräkningen en gång.
[bild]
Lite kul han skyller på moderaterna när det är hans parti som sitter i regeringen
 
  • Gilla
Snailman och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.