19 651 läst · 197 svar
20k läst
197 svar
Per Bolund: ”Det första jag gjorde var att slänga ut oljepannan och byta till pelletspanna”
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Jag tycker bara det känns bakvänt. Vi har gått ifrån att elda för vår värme, pga miljöskäl (klimatet är väl opåverkat då träden äter lika co2 som skapas vid förbränning) och nu ska vi återgå till det.Jonatan79 skrev:
Att skapa energin centralt i ett kärnkraftverk låter ju smartare. Det är lite som i U länder där varje lägenhet har eget AC aggregat istället för att hela kåken kör ett system.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
Fjärrvärme är grymt, att inte fler länder har insett det. Ibland värmer jag huset med värme från brittiska sopor.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Så du skulle föredra att lönenivån var sån att den endast drog till sig styrelseproffsen och bästa broder nätverkarna? Ok.mnils skrev:Eller så borde de vara bra mycket högre så att verkligen skarpa personer skulle vara intresserade av det skitjobbet. De som lockas av ett riksdagsarvode på drygt 70 papp lär inte vara de skarpaste knivarna i lådan vilket vi ju ständigt påminns om. Är ju inga större problem att skaffa sig en lön på den nivån utan att behöva stå och dela ut lappar och intrigera i flera år.
Tror själv inte det skulle bli bättre av det.
Alla har nån talang och tänkadet är ju inte hans grej så det kanske är just att kötta ner en oljetank med tigersåg som är hans grej.C cpalm skrev:
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 523 inlägg
Uttalade som är som en smäll på käften för oss som inte har hans ekonomi. Ny värmepump, omdragning av systemet och solceller på taket, visst, det skulle gynna både miljö och min plånbok... men vem har råd i dagens ekonomiska läge... moment 22 således.
Hade varit mer intressant att få veta hur mycket el och pellets han förbrukande i december.
Gick det inte att konvertera oljepannan till pelletspanna? Fast det bästa hade varit att sätta in någon typ av värmepump, så hade han kunnat använda pannrummet till något annat. Annars kunde han kunnat lobba för att bygga ut fjärrvärmenätet i Stockholm så hade han kunnat få riktigt miljövänlig uppvärmning.
Gick det inte att konvertera oljepannan till pelletspanna? Fast det bästa hade varit att sätta in någon typ av värmepump, så hade han kunnat använda pannrummet till något annat. Annars kunde han kunnat lobba för att bygga ut fjärrvärmenätet i Stockholm så hade han kunnat få riktigt miljövänlig uppvärmning.
Redaktionen skrev:
Per borde nog behålla sin oljepanna då han och hans Miljöparti nu kör Karlshamverken med 70000 liter brännolja/timme PÅ SOMMAREN eftersom det nu är så MILJÖVÄNLIGT.Redaktionen skrev:
Hoppas dessa idioter åker ur riksdagen
Redigerat av moderator:
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg