Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Det var sossarna jag syftade på. Lite vagt av mig, men om man läser det jag citerade så står det ganska klart :)
Ska man behöva läsa inläggen innan man svarar på dem? De var de värsta :rofl: Då missar man inte viktig information och det kan inte vara bra :p
 
  • Haha
Cancerman_777
  • Laddar…
Fadai
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De har suttit under mandatperioden och den förra. Det är klart det lika mycket är sossarnas fel. Men MP är tonsättare. Tänk på det alla vänstertomtar den 11 september.
Hellre ”vänstertomte” än högerspöke.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Hellre ”vänstertomte” än högerspöke.
Synd bara att ni kör Sverige i fördärvet.
 
  • Gilla
importensketsig och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Synd bara att ni kör Sverige i fördärvet.
Det gör de borgerliga också. Det är samma skrot och korn. Det som behövs är att vi blir en teknokrati. Ideologiernas era är passerad.
 
  • Gilla
  • Arg
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Fadai
Bananskalare Bananskalare skrev:
Blå brun budget?!vad är det bruna?
blå, vet jag, röd vet jag, grön vet jag men inte brun.
Du spelar ovetande, antar jag. De partier som satt sig i knät på det fascistoida SD och mer och mer tagit över deras rasistiska retorik= blåbruna.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Det gör de borgerliga också. Det är samma skrot och korn. Det som behövs är att vi blir en teknokrati. Ideologiernas era är passerad.
Håller med. Problemet är 100 år har socialdemokrati. Det genomsyrar även högern efter så många år av indoktrinering. Jag tror tyvärr landet är bortom räddning.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Du spelar ovetande, antar jag. De partier som satt sig i knät på det fascistoida SD och mer och mer tagit över deras rasistiska retorik= blåbruna.
Och de som sitter med marxistiska och ofta kommunistiska och fascistiska v och mp... Skall vi börja räkna antal mördade av respektive falang?
 
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Håller med. Problemet är 100 år har socialdemokrati. Det genomsyrar även högern efter så många år av indoktrinering. Jag tror tyvärr landet är bortom räddning.
Hahaha! Du...det smittar inte. Borgarnas människosyn är katastrofal. Se bara när de straffskatt pensionärer, friskskriver på riktigt sjuka och skadade, osv. Nä du. Släpp det där högerdravlet och våga se sanningen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Hahaha! Du...det smittar inte. Borgarnas människosyn är katastrofal. Se bara när de straffskatt pensionärer, friskskriver på riktigt sjuka och skadade, osv. Nä du. Släpp det där högerdravlet och våga se sanningen.
Vilken straffskatt tänker du på?

Kommande fastighetsskatten och elpriserna är väl det som dödar pensionärer
 
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilken straffskatt tänker du på?

Kommande fastighetsskatten och elpriserna är väl det som dödar pensionärer
Att sänka skatten för ALLA utom de sjuka, svagaste och äldsta. Det är att straffa. De har backat från pensionärerna nu, men under extrem tystnad.

Du kanske tycker det är rätt och ok att dina pensionerade föräldrar betalar en högre skattesats än du som arbetande. Jag tycker inte det.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Att sänka skatten för ALLA utom de sjuka, svagaste och äldsta. Det är att straffa. De har backat från pensionärerna nu, men under extrem tystnad.

Du kanske tycker det är rätt och ok att dina pensionerade föräldrar betalar en högre skattesats än du som arbetande. Jag tycker inte det.
haha. nej det är inte att straffa. Dock tycker jag man borde sänka skatten för alla inkl pensionärer
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
haha. nej det är inte att straffa.
Som du ser det. Jag anser att det är att straffa. Oavsett så är det riktigt osmakligt. Jag är färdig med de amatörernas experiment. Det räcker.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Att sänka skatten för ALLA utom de sjuka, svagaste och äldsta. Det är att straffa. De har backat från pensionärerna nu, men under extrem tystnad.

Du kanske tycker det är rätt och ok att dina pensionerade föräldrar betalar en högre skattesats än du som arbetande. Jag tycker inte det.
Men var det bättre innan när alla betalade den högre skatten?
 
P Pin skrev:
Men var det bättre innan när alla betalade den högre skatten?
Det var åtminstone mindre orättvist. Jag hade gärna sett att alla betalade 0:- i skatt, att alla länder höll varandra händerna och sjöng cumbaya, att ingen behövde sjukvård, att brott inte fanns, osv, men så fungerar inte världen. Då anser jag att det är extremt osmakligt att straffskatta gamla och sjuka. De borgerligas infantila experiment funkade ju bevisligen inte eftersom de backat från särskattning och de allt vackert fick acceptera att det faktiskt finns sjuka och skadade i samhället (hör och häpna alla borgare!) eftersom den enorma majoriteten av dem sjukskrevs av läkare omedelbart igen. Så...ja, borgarna behandlar vårt land som ett jävla experiment. De vill testa sina ad hoc teorier, och går vääääldigt ofta bet då resultatet visar annat.
Att de sedan tycker det är asviktigt att kunna köpa rödtjut en söndagskväll...ja,det påvisar ju var nivån ligger bland deras anhängare.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Att sänka skatten för ALLA utom de sjuka, svagaste och äldsta. Det är att straffa. De har backat från pensionärerna nu, men under extrem tystnad.

Du kanske tycker det är rätt och ok att dina pensionerade föräldrar betalar en högre skattesats än du som arbetande. Jag tycker inte det.
Dom brunröda sänkte nyligen min mors garantipension med en tusing..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.