K K Nizze skrev:
Vad har detta kreatur i Byggahus.se att göra
Per borde nog behålla sin oljepanna då han och hans Miljöparti nu kör Karlshamverken med 70000 liter brännolja/timme PÅ SOMMAREN eftersom det nu är så MILJÖVÄNLIGT.
Hoppas dessa idioter åker ur riksdagen
Kunde inte sagt det bättre själv
 
  • Gilla
importensketsig och 4 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Så du skulle föredra att lönenivån var sån att den endast drog till sig styrelseproffsen och bästa broder nätverkarna? Ok.

Tror själv inte det skulle bli bättre av det.
Nej nu vände du bakochfram på argumentationen. Lönenivån skulle vara hög så att även dessa blir intresserade, inte endast dessa.

Sedan tror jag inte det skiljer sig åt med det du kallar bäste broder. Är väl ännu värre bland fackpampar inom LO där detta är det enda sättet att göra karriär och det inte finns efterfrågan på deras kompetens inom privata näringslivet.

Men on topic pratar Bolund förbi frågan om elräkningen och bladdrar på om isolering och värmekälla och förnybar energi och fast pris. Har han tagit sina investeringsbeslut utan att veta förbrukning och pris? Och hur resultatet blev. Är det på samma sätt han styr landet?
 
  • Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
C
P Pin skrev:
Och hur resultatet blev. Är det på samma sätt han styr landet?
Kanske därför de "valde" att lämna regeringen... :rofl:
 
P Pin skrev:
Nej nu vände du bakochfram på argumentationen. Lönenivån skulle vara hög så att även dessa blir intresserade, inte endast dessa.

Sedan tror jag inte det skiljer sig åt med det du kallar bäste broder. Är väl ännu värre bland fackpampar inom LO där detta är det enda sättet att göra karriär och det inte finns efterfrågan på deras kompetens inom privata näringslivet.

Men on topic pratar Bolund förbi frågan om elräkningen och bladdrar på om isolering och värmekälla och förnybar energi och fast pris. Har han tagit sina investeringsbeslut utan att veta förbrukning och pris? Och hur resultatet blev. Är det på samma sätt han styr landet?
Tyvärr är det precis så tanklöst som dom styr vårat land.
Som att besluta att alla ska köra elbil (genom bonus malus). Sen tillverkar vi elen med en dieselgenerator.
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite kul han skyller på moderaterna när det är hans parti som sitter i regeringen
Va, har Bolund bytt parti? Ännu ett skäl att inte rösta på sossarna isåfall...
 
  • Gilla
APR
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite kul han skyller på moderaterna när det är hans parti som sitter i regeringen
Tempus….. SATT i regeringen.
 
F fsn skrev:
Tempus….. SATT i regeringen.
Satt i en annan regering om jag inte alldeles missminner mig
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
F
F fribygg skrev:
Satt i en annan regering om jag inte alldeles missminner mig
SATT i regeringen under denna mandatperioden och är ytterst drivande av nedmonteringen av kärnkraften och tveklöst medansvariga till att ta noll ekonomiskt samhällsansvar för Sverige.
 
  • Gilla
krill7 och 5 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
SATT i regeringen under denna mandatperioden och är ytterst drivande av nedmonteringen av kärnkraften och tveklöst medansvariga till att ta noll ekonomiskt samhällsansvar för Sverige.
Satt i regeringen Lövfen, resten av det du skriver stämmer.
 
F
F fribygg skrev:
Satt i regeringen Lövfen, resten av det du skriver stämmer.
precis allt jag skrev stämmer.
 
Själv tycker jag mycket bättre om regeringar som det inte sitter miljöpartister i
 
  • Gilla
Johan Sahlin och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Själv tycker jag mycket bättre om regeringar som det inte sitter miljöpartister i
Då måste vi se till att MP hamnar under spärren i kommande val.

Spread the word.
 
  • Gilla
Box of rain
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Han har iaf sett elräkningen en gång.
[bild]
Ett bra bevis på varför Sverige mår som det gör.
Det hade inte hjälpt mycket även om vi hade haft de dubbla i vindsnurror. Kraftverket i Karlshamn måste ändå bränna 7000l i timmen. Eftersom det var under en period med lite vind.... Men Herr Bolund kanske har magiska snurror?

SVT´s artiklar om hur hemska kommunerna är, bygger på uppgifter framtagna utav en intresseorganisation för vindkraft. Man har troligtvis inte funderat på att granska de siffror som var med. Inte har man funderat på varför kommunen använt sitt veto?
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ett bra bevis på varför Sverige mår som det gör.
Det hade inte hjälpt mycket även om vi hade haft de dubbla i vindsnurror. Kraftverket i Karlshamn måste ändå bränna 7000l i timmen. Eftersom det var under en period med lite vind.... Men Herr Bolund kanske har magiska snurror?

SVT´s artiklar om hur hemska kommunerna är, bygger på uppgifter framtagna utav en intresseorganisation för vindkraft. Man har troligtvis inte funderat på att granska de siffror som var med. Inte har man funderat på varför kommunen använt sitt veto?
Om Karlshamsverket förbrukar 7000l olja i timmen går det på väldigt låg effekt, på fulleffekt drar det 140 000 liter i timmen
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.