1 535 889 läst · 5 401 svar
1536k läst
5,4k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 110 inlägg
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 110 inlägg
Jag blev osäker, men grenarna ser för spretiga ut med tanke på dess höjd. Parkslideradarn gick inte igång, även om den inte var helt olik. Bladen har rätt likt mönster och karaktär/storlek likaså, men nej, jag tror inte det där är slide.J jmi skrev:
För övrigt apropå bambu, så kommer bambudelen rätt långt fram i tillväxten, i början (juni är början) så skjuter parksliden vad som verkar vara rätt så solida grenar. Men som sagt, på denna bild ser det ut att vara något annat, mer vänligt
var på besök i Västervik och gick ut till Gränsöslott i helgen. Blev förvånad över mängden av parkslide i trädgårdarna. Stackars människor och vilket hästjobb att hålla dessa stången.
Garagebyggare
· Västmanland
· 124 inlägg
En varning för de som ser parkslide som ett alternativ till rabarber i pajen!
Det finns faktiskt en känd film/dokumentär om just parkslide, som visar hur illa det kan gå!
Det finns faktiskt en känd film/dokumentär om just parkslide, som visar hur illa det kan gå!
Medlem
· Västragötaland
· 273 inlägg
Jag rensar slänten för parkslide 1-2 gånger i veckan. De högsta hinnr bli ca 50cm höga.
Men min undran är vilken taktik jag ska köra?
1) Fortsätta gräva upp så fort nya skott blir synliga?
2) Låt skotten växa upp ca 20cm och skaffa blad, gräv sedan upp plantan
3) Låt dom växa upp och skaffa blad som sprayas med glyfosat, och låta dom vara
4) Låta dom vara helt och hållet tills hösten och frosten och då gå på med glyfosat.
4) Låta dom vara helt och hållet tills hösten och frosten och då gå på med glyfosat.
Det finns många åsikter om detta, men jag röstar för alternativ 4.B bozze4evigt skrev:Jag rensar slänten för parkslide 1-2 gånger i veckan. De högsta hinnr bli ca 50cm höga.