1 541 843 läst · 5 401 svar
1542k läst
5,4k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Grattis till fin växt!!! Du har säkert rätt i dina farhågor men jag har också denna växt i trädgården ochjag är inte så paranoid om den, bara att köra över ev. Nya oönskade skott med gräsklipparen....A ArWo skrev:
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 327 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 327 inlägg
Jag är 99,99 % säker på att det är parkslide utifrån den bilden. Så nu är det redan kört, den kommer gro och växa i avloppssystemet. (Jag brukar slänga mina uppdragna skott direkt bland brännbara sopor utan att skölja dem först.)
Var det smidigaste stället att lägga dem på för fotot. Sköljde givetvis inte av dem. De växer i grannens uppfart och in i våra rabatter. Tyvärr ganska nära vår källare. Grannen har förmodligen täckt över en gammal häck där parkslide verkar ha varit en del med grus. Nåväl, det är väl bara göra upp en plan och köra. Anlägga gräsmatta och bekämpa medelst robotklippare?Magnus E K skrev:
Magnus var inte seriös.
Du är medlem i våran fanclub tyvärr.A ArWo skrev:[bild]
[bild]
[bild] [bild]
Köpte hus i höstas. Kollade såklart efter misstänkt parkslide redan på visningen, då utan att se något. Ska tilläggas att jag är tämligen säker på att grannen två hus bort har parkslide i ett hörn emot gatan. När snön försvann hittade jag dessa misstänkta "bamburör". Nu har också skott visat sig. Inte mycket till andra spår, men det verkar komma från under grannens uppfart. Är jag medlem i klubben?
Mina föräldrar har ett jättebestånd med parkslide, så känner ju igen formatet till viss del. Finns det andra växter som kan likna?
[bild]
Dessa små röda gosingar är tyvärr våran ärkefiende
He he rolig kommentar! Allt är kört, bara att bränna upp huset och gjuta en betongsarkofag över. Det är nog inte kört och jag har svårt att tro att den ska överleva någon längre tid i avloppet med mörker och kemikalier.Magnus E K skrev:
Någon som försökt plantera "konkurrerande" växter i anslutning till parksliden.
Ex. så har jag läst rekommendationer att plantera potatis för att bli av med kirschkål . Kanske skulle man kunna plantera potatis vid parksliden också?
Ex. så har jag läst rekommendationer att plantera potatis för att bli av med kirschkål . Kanske skulle man kunna plantera potatis vid parksliden också?
Dalia funkar kanske bra också. De är dessutom riktigt snygga.
Min granne har vunnit över sin parkslide. Han lade betongplattor över nedklippt slide, när de tittade upp mellan plattorna drog han upp dem. Tror han har krigat i 3-4 år, och han har avgått med seger. Sedan ett par år finns ingen parkslide kvar.
Du ska nog undvika att plantera dem på en annan plats för att undvika att sprida ogräset. Men annars förstår jag inte invändningen.Bjurran skrev: