75 964 läst · 350 svar
76k läst
350 svar
Orm i trädgården!
vart har nån skrivit att snoken dödas?Staffans2000 skrev:Ja. Det är det mest oroande av alltihop. "Ungar! Spring och göm er medans er modige far, dödar den livsfarliga snoken"!
Folk som inte kan respektera annat liv, skall inte ha barn.
Och jo.
Du skryter över hur du urskillningslöst massakrerar harmlösa djur. Tydligen för att den förhatliga "staten (miljöåklagaren?)" anser de vara värdefulla. Så istället för att ge dig på staten, där du kommer att åka på däng, får snokarna hacka i bitar istället. Mycket manligt!
Staffans
Då har polisen gjort fel på tv..blomknopp skrev:
För där blev de ut ringda för att flytta på ormar, huggorm.
De la den i säck och körde till något ställe..
Kan ha varit djurpark..
Men enligt lagtext så får man ju inte lägga dem i säck...
Skogstokig trädfällning, motorsågstrimmning och jurist AB.... säljer du hembränt med?Maskintok skrev:Falsk angivelse är en variant av falsk anmälan, vilket är enligt svensk rätt ett brott, som föreligger om en person till åklagare eller polis uppger att annan oskyldig person begått ett brott i avsikt att få denne dömd för brottet. Påföljden är fängelse i högst två år. I ringa fall döms till böter eller fängelse i högst sex månader.[1]
Man har påstått att jag hotat..
Men vad är då detta uttalande från vissa i inlägg om just inte hot..?.. Men då går det bra minsann... Eller det bryter nog lika mycket emot forums regler som något annat..
Exakt vad är som är falsk angivelse eller falsk anmälan?
I inlägg 12 konstaterar du att vi har inga farliga ormar i Sverige.
I inlägg 44 så gör du episoden kort med ormar. Jag antar att du menar att du gör processen kort med ormar men vi får väl ha överseende med dina påtagliga brister för logiskt resonemang och det svenska språket.
I inlägg 51 så fredar du ditt hus. Det du fredar huset mot är alltså det du i inlägg 12 konstaterade var helt ofarligt. Bra resonemang, välslipad retorik och extremt begåvat..... grattis.
Sen MÅSTE man bara skratta åt att den lille feta på åsnan, din egen Sancho Panza alltid kommer stormande när du börjar veva. Du är helt säker så att du och Skoge inte är samma person?
På våren brukar ormarna vara lite slöa, på landet ligger de gärna och solar för att få upp värmen. Vill man se orm är det då man ska passa på.
På sommaren är det svårare, då ringlar de snabbt iväg när man kommer nära.
Lite orolig var jag för dottern när hon var liten, hon hoppade med lätta steg så hon kom alltid närmre orm än vad jag gjorde. Utmärkt tillfälle att lära henne att se sig för, särskilt i högre gräs.
På landet har vi huggorm och Hasselsnok, det kan vara svårt att se skillnad på dem, snok har runda pupiller och gula fläckar vid nacken. Onödigt att försöka klappa någon av dem, räcker att beundra på lite avstånd.
Det här är en solklar huggorm dock.
På sommaren är det svårare, då ringlar de snabbt iväg när man kommer nära.
Lite orolig var jag för dottern när hon var liten, hon hoppade med lätta steg så hon kom alltid närmre orm än vad jag gjorde. Utmärkt tillfälle att lära henne att se sig för, särskilt i högre gräs.
På landet har vi huggorm och Hasselsnok, det kan vara svårt att se skillnad på dem, snok har runda pupiller och gula fläckar vid nacken. Onödigt att försöka klappa någon av dem, räcker att beundra på lite avstånd.
Det här är en solklar huggorm dock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Det är väl ingen här som, i brist på andra argument, kallar dig för 'landsbygdsbo' i nedsättande syfte?Maskintok skrev:
Tror inte en enda stadsbo någonsin haft några som helst åsikter om min dynghög. Men snokarna gillar den!
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Nä ni kallar mig för annat.. Som troligen strider emot reglerna...SågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Vilka 'vi'? Brukar tala om mig själv i singular, så jag har mig veterligen inte kallat dig för öknamn. Däremot har du hävdat att alla (som i det här fallet) inte slaktar ormar reflexmässigt, är stadsbor.Maskintok skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 52 423 inlägg
Vi köpte fritidshus förra året. Visade sig finnas orm på tomten. Min fru är lite räddare för orm än jag. Vi köpte ”ormskrämmor” en stav man kör med i marken som vibrerar med slumpartat intervall.
Det verkar finnas blandade omdömen om dem. Kan vara bluff.
Men sedan vi satt ut dem har vi inte sett någon orm på tomten. Lite tidigt att vara säker på om de fungerar, men det ser lovande ut.
Men sedan vi satt ut dem har vi inte sett någon orm på tomten. Lite tidigt att vara säker på om de fungerar, men det ser lovande ut.
Kanske finns något elstängsel med 1 cm höjd? Så kunde ni sluppit sniglar också.H hempularen skrev:Vi köpte fritidshus förra året. Visade sig finnas orm på tomten. Min fru är lite räddare för orm än jag. Vi köpte ”ormskrämmor” en stav man kör med i marken som vibrerar med slumpartat intervall.
har ingen ormfobi.SågspånPappspikEternit skrev:
Och nä de gångerna som jag testat att skrämma i väg ormen så har den inte försökt att ringla iväg utan blivit mer vad som synes skrämd och rullat ihop sig och vässt.
blivit biten jag blivit, första gången var jag liten och höll på nere vid en bäck, stack in handen under en lada och det brände till.
på akuten så sa de att det var ormbett.
sista gången var för något år sedan när jag höll på med att rensa ut ur ett gammalt spannmålsmagasin.. fullt i råttskit och råttor..
klev på en orm i mörkret och den träffade precis ovanför stövelskaftet.. låga stövlar men ändå...
Har haft många möten med orm i skog och mark.. Men det är inte ofta att det fungerat med att Stampa till inte..