Maskintok skrev:
Nja de kan ju åla sig fram i det mesta..
Men de tycker inte om vibrationer..
Så har du något som avger dessa så är det lugnt...
En dildo kan funka?!

• Gilla
  • Haha
Fisken12 och 3 till
  • Laddar…
F Fisken12 skrev:
Hej!Jag är rädd för ormar men har respekt för de. Jag har inte fobi .Jag har två barnbarn och är rädd för de. De leker och springer över gräs mattan. Har någon möjlighet hjälpa mig om det är hugg orm eller vanlig snuk? Man kan se den i närheten av staketet STOR TACK OCH jag bjuder på en köpp kaffe!Tack [bild] [bild] [bild]
Du behöver inte vara rädd för ormar! Dem är lika rädda för Dig som Du för dem. Vi har haft ca. 6 st. huggormar på våran tomt när min fru var höggravid. Hon jobbade i trädgården och ormarna låg bredvid. Det är ingen fara , för dessa ormar är inte aggressiva.
Däremot är ormar mycket kloka som alla djur.

• Gilla
Fisken12 och 2 till
  • Laddar…
L Lövborgen skrev:
En annan lösning finns ju alltid, som att TS dör av hjärtsnörp. Det skulle jag ha gjort om jag var ute på gården och det kom en orm ringlande. Såg jag den inifrån huset skulle låsa in mig i huset tills nån har kommit och tagit död på den.
Det finns verkningsfull terapi för att slippa det beteendet. Går även bra att hjälpa sig själv genom att tvinga sig att titta, men på " säkert" avstånd. Eftersom svenska ormar inte ser människor som mat, så har de ingen anledning till att vara aggressiva såvida de inte behöver försvara sig själva. Att de kan bitas gör dem ju inte automatiskt till farliga djur även om just huggormens bett är potentiellt farligt. Om man ska vara rädd för alla djur, som kan bitas, så finns ju fladdermöss, änder, fiskar, hundar, katter, hästar, getter och några tusental andra djur att välja på. Är man rädd " på riktigt", så är bästa sättet att bota sin fobi och leva livet istället.

• Gilla
Fisken12 och 6 till
  • Laddar…
hansbertil hansbertil skrev:
En dildo kan funka?!
Knappast för att skrämma bort ormar. Jag tror att det är en myt att de sticker iväg om de känner vibrationer. Vi hade ett bensindrivet elverk som stod och verkligen vibrerade och då kommer den största huggorm jag sett ringlandes för att kolla läget. Den borde rimligtvis försvunnit åt andra hållet i så fall.

• Gilla
  • Wow
Fisken12 och 4 till
  • Laddar…
Det finns en metod som fungerar för dem som har problem med ormar på tomten eller i skogen med för den delen. Tyvärr kan den vara rätt dyr och ta lång tid:
Kontakta en psykolog och be att få genomgå en fobibehandling. Du kan passa på att ta itu med din rädsla för spindlar, skalbaggar, silverfiskar och sådant på samma gång om du har problem med dessa djur också.

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
A
K Kirre2 skrev:
Knappast för att skrämma bort ormar. Jag tror att det är en myt att de sticker iväg om de känner vibrationer. Vi hade ett bensindrivet elverk som stod och verkligen vibrerade och då kommer den största huggorm jag sett ringlandes för att kolla läget. Den borde rimligtvis försvunnit åt andra hållet i så fall.
Förstår vilken syn...
En orm som ligger och glor på en vibrerande dildo.. :crysmile::crysmile:
Eller diggar med i dunket av ett elverk.. :rofl:

Maskintok skrev:
Förstår vilken syn...
En orm som ligger och glor på en vibrerande dildo.. :crysmile::crysmile:
Eller diggar med i dunket av ett elverk.. :rofl:
Ja, och så jag som står uppflugen på ett bord och skriker... :rofl:

• Gilla
1
  • Laddar…
A
K Kirre2 skrev:
Ja, och så jag som står uppflugen på ett bord och skriker... :rofl:
:crysmile::rofl::crysmile:

Igår fick det blir en bild i detta forum på en kopparödla som fick sätta livet till under gräsklipparen tyvärr. Idag blev det lite mer positiva tankar när jag kom hem. En klassisk ormgrop i kärlekens tecken.

karma? Eldbuggar samlade på grusväg, några parar sig, omgivna av färgglada stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Igår fick det blir en bild i detta forum på en kopparödla som fick sätta livet till under gräsklipparen tyvärr. Idag blev det lite mer positiva tankar när jag kom hem. En klassisk ormgrop i kärlekens tecken.

karma?[bild]
färggranna rackare

ja tyvärr huggorm - vårt mest ihjälslagna fridlysta djur. Själv är jag otroligt rädd men fascinerad av det, klev över en 1 meters snok förra sommaren och hoppade minst 1 meter rakt upp men reptilhjärnan är snabb innan man börjar kolla ögonen / fjällstorlek / gula fläckar.

huggorm: helt svart eller sick/sack på ryggen samt litet huvud.
Snok: svart eller grå men alltid med gul/vit fläck på huvudet.
Snoken är kul för den spelar död när den är stressad.

skulle dra mig innan jag hade ihjäl någon av dem på tomten - mer tacksam. Men huggorm är så där runt huset måste jag erkänna.

• Gilla
Bricoleur
  • Laddar…
E
Jag hade varit glad för mer huggorm, trots hundarna.

Råttorna som lever och växer sig feta och många i grannens maskinhall är så oskygga att man ser dem hela tiden om man är där. Jag för ett ständigt krig mot dem och gör vad jag kan för att hålla dem utanför huset, men rätt vad det är hör jag dem eller hittar något nytt hål att täppa igen.

Synd man inte får flytta huggormar, jag har ett stenröse i ena hörnet av tomten, mot maskinhallen, där hade de gärna fått bo. :love:

• Gilla
Bricoleur och 2 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Jag hade varit glad för mer huggorm, trots hundarna.

Råttorna som lever och växer sig feta och många i grannens maskinhall är så oskygga att man ser dem hela tiden om man är där. Jag för ett ständigt krig mot dem och gör vad jag kan för att hålla dem utanför huset, men rätt vad det är hör jag dem eller hittar något nytt hål att täppa igen.

Synd man inte får flytta huggormar, jag har ett stenröse i ena hörnet av tomten, mot maskinhallen, där hade de gärna fått bo. :love:
Äter verkligen huggormar råttor? Sprang på en huggis på markerna och den hade ganska litet huvud fast den var stor annars. Bild från behörigt avstånd.

• En huggorm på marken bland löv och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
K Kirre2 skrev:
Äter verkligen huggormar råttor? Sprang på en huggis på markerna och den hade ganska litet huvud fast den var stor annars. Bild från behörigt avstånd.
Jodå och fåglar... fågel ägg...
grodor mm..
Så de är inte bara ohyreborttagare..

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
När blev det tillåtet att döda en fridlyst djurart - annat än i direkt självförsvar?
Var väl ungefär samtidigt som huggormar blev ofarliga och snokar förlorade klätterförmågan och bara lever på marken (se tidigare inlägg...).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.