L
Hade varit intressant att höra vad Ahlsell har att säga om sin prissättning! Någon modig med ork borde visa Ahlsell denna tråd!:thinking::thinking:

Tror du verkligen att Ahlsell har nått intresse att gå in i den här tråden??? Dom som har "problem" med deras (och även deras konkurrenters prislistor) är ju inte deras kunder, utan för dom rätt "betydelselösa" personer

• Haha
djac
  • Laddar…
De har väl svarat tidigare. De menar att den prislistan inte ska användas mot slutkund. Det är vad de säger officiellt i alla fall.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
jävla *risar till företag... har du vägarna förbi göteborg kan du plocka de du vill ha på ahlsell så kan du ge mig swisha mig, så slipper du momsen med!

givetvis får du rabatten avdragen också!

Redigerat:
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Fairlane
M Mossman skrev:
jävla *risar till företag... har du vägarna förbi göteborg kan du plocka de du vill ha på ahlsell så kan du ge mig swisha mig, så slipper du momsen med!

givetvis får du rabatten avdragen också!
Hyggligt, men momsen ska väl betalas?

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Sambon jobbar på ellada, dock inte Ahlsells. De har ju dock samma hittepåprislista som sambon inte alls är förtjust i. Berättade om denna tråden för honom och han blev lite upprörd över oärlighet från firman. Men det blev ännu värre lite senare när en av deras elektrikerkunder kom in och undrade om de kunde "lägga på typ 20%" på sin hittepåprislista åt honom. Elektrikern ville alltså att de skulle höja låtsaspriserna ännu mer så han kunde blåsa sina kunder ännu mer... Kul framtid som väntar när ännu fler verkar vilja blåsa kunden på alla sätt de kan.

Han fick för övrigt inte pålagt mer på sin prislista.

• Gilla
  • Ledsen
  • Arg
GlennB och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Hyggligt, men momsen ska väl betalas?
ja de betalar firman, som i sin tur får tillbaka eller kvittar

Säljer du saker och inte tar in momsen så är det ju rent momsfiffel du sysslar med

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Sambon jobbar på ellada, dock inte Ahlsells. De har ju dock samma hittepåprislista som sambon inte alls är förtjust i. Berättade om denna tråden för honom och han blev lite upprörd över oärlighet från firman. Men det blev ännu värre lite senare när en av deras elektrikerkunder kom in och undrade om de kunde "lägga på typ 20%" på sin hittepåprislista åt honom. Elektrikern ville alltså att de skulle höja låtsaspriserna ännu mer så han kunde blåsa sina kunder ännu mer... Kul framtid som väntar när ännu fler verkar vilja blåsa kunden på alla sätt de kan.

Jag tycker även att det ska komma fram att man som kund hos grossisterna INTE har samma ohemult höga rabatter på hela deras sortiment. På vissa delar har man över huvud taget ingen rabatt.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
E elmont skrev:
Säljer du saker och inte tar in momsen så är det ju rent momsfiffel du sysslar med
vadårå? drabbar varken firman eller förutom att ts får de till inköpspris utan moms med rabatt...

bättre med kontakter än ett pajas företag lurar oss vanliga eller?

kallas även svarta pengar ... jag personligen betalar hellre 10kr svart till någon ja känner än att nåt elföretag tar grossisternas listprist plus moms plus deras tillägg på 15-20% som resulterar i 100kr för samma grej som i just detta fallet!

om dem hade gjort rätt från början hade ja inte brytt mig..

Redigerat:
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
Att det finns skojare som överdebiterar sina kunder kan väl aldrig rättfärdiga att andra skattefifflar???? I mina ögon är dom av samma skrot.

• Gilla
Jonobe och 10 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Att det finns skojare som överdebiterar sina kunder kan väl aldrig rättfärdiga att andra skattefifflar???? I mina ögon är dom av samma skrot.

haha men skillnaden vi privata betalar 10% av deras överpris.. sen kalla de va du vill

Redigerat:
D
Dalbotant Dalbotös skrev:

Låter helt normalt, den här hade väl bara lite spår av samvete kvar och ville att någon annan skulle täcka för honom.

Fairlane
M Mossman skrev:
kallas även svarta pengar ... jag personligen betalar hellre 10kr svart till någon ja känner än att nåt elföretag tar grossisternas listprist plus moms plus deras tillägg på 15-20% som resulterar i 100kr för samma grej som i just detta fallet!
Fast det är ju inte de enda två alternativen.
Alternativ 1: 100 kr för en artikel (listpris, plus påslag, plus moms)
Alternativ 2 10 kr för samma artikeln (medmomsfusk)

Får jag lägga till ett alternativ?
Alternativ 3: 12,5 kr, inklusive moms etc.

• Gilla
  • Haha
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Fast det är ju inte de enda två alternativen.
Alternativ 1: 100 kr för en artikel (listpris, plus påslag, plus moms)
Alternativ 2 10 kr för samma artikeln (medmomsfusk)

Får jag lägga till ett alternativ?
Alternativ 3: 12,5 kr, inklusive moms etc.
absolut 3 funkar!
dem får gärna åka till ahlsell och köpa med ett konto o få rabatten o pröjsa allt till inköp +moms på plats inga konstigheter

ja driver själv bolag, och sjävklart ska man tjäna pengar.. och jag stöttar mer än gärna företag för att tjäna pengar, till viss mån

men ett svinigt företag som detta tar ockerpriser, kan ja personligen inte acceptera ... vem vet om de e pensionärer, någons föräldrar, eller ett par ungdomar, eller någons syskon etc.. som inte har någon koll alls

moral, fiffel, momsfiffel, eller vad folk kallar det, dem får kalla de va dem vill, de kan ja faktiskt inte bryr mig om när de kommer till sådana här saker..

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.