Unikt namn
Som privatperson köper jag i alla fall alla ställverk till listpris.

• Gilla
NoiseMaker och 4 till
  • Laddar…
D
N Namnet skrev:
Citerar elektrikern som jag anlitade första och sista gången:
-"Men, men... jag måste ju förfan också leva!"
Det låter som hans kollega cykeltjuven som det gjordes reportage om i Sydsvenskan.

D Daniel 109 skrev:
Och då får du listpriset eller?
Ja OM jag inte går in och förhandlar, precis som man som privatperson måste om man inte vill betala deras listpris.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Handlar det inte om vad företagare betalar? Privatpersoner är i princip portade från Ahlsell.

D
E elmont skrev:
Ja OM jag inte går in och förhandlar, precis som man som privatperson måste om man inte vill betala deras listpris.
Det är väl en förväntad insats av alla som driver företag, så gör din ICA-handlare, bilhandlare och alla andra du köper något av, även Ahlsell gör det åt dig?

E elmont skrev:
Jag har ingen rabatt på tex linjematerial, stora centraler/ställverk, ventilation, värmepumpar mm utan får varje gång fråga om pris hos en säljare
Så du menar att om du loggar in på ahlsell med ditt företagskonto så är priset som visas samma som i deras hittepålista ?

Det har jag faktiskt lite svårt att tro. Kan du screenshota ?

Unikt namn Unikt namn skrev:
Som privatperson handlar du inget alls hos ahlsell.

GlennB GlennB skrev:
Så du menar att om du loggar in på ahlsell med ditt företagskonto så är priset som visas samma som i deras hittepålista ?

När jag loggar in så står listpris, rabatt i procent och priset jag får betala

GlennB GlennB skrev:

Röd förpackning av Gevalia Mellanrost kaffe, visad på en webbshopssida med priset 59,50 SEK per paket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska jag köpa det på ICA så kostar det 53kr. Så uppenbart har det inte den marginalen på listpriset som de brukar ha. Därav avsaknaden av rabatt. Man kan ju tycka att det borde gå att göra på samma sätt för elprylar.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
L Lovelycatlady skrev:
Hade varit intressant att höra vad Ahlsell har att säga om sin prissättning! Någon modig med ork borde visa Ahlsell denna tråd!:thinking::thinking:
De bryr sig mindre. Att handla på typ Ahlsell som hantverkare. Är som att handla mat på Ica. Jag kan handla det mesta jag behöver utom styr grejor. Utan att behöva åka till olika affärer. För att få tag i allt man behöver. Och att allt har en hög lägsta nivå på kvalité. Så biltema är inget alternativ för hantverkare.

Redigerat:
M Mortsken skrev:
Det som visas på Ahlsell är väl ex moms.

[länk]

Så rätt mycket dyrare på Ahlsell.
Skillnaden är väl att på Ahlsell köper dom flesta kaffe med oskattade pengar men troligtvis med skattade pengar på ICA

E elmont skrev:
Skillnaden är väl att på Ahlsell köper dom flesta kaffe med oskattade pengar men troligtvis med skattade pengar på ICA
Jag har visserligen aldrig köpt mat på Ahlsell.... Bara ätit gratis frukost. Fast det är slut med det nu.

Skulle vara kul med en uppföljning från TS! Var fakturan verkligen rätt, eller hade nått misstag skett hos företaget?

• Gilla
Spikin och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.