Julia Eriksson Julia Eriksson skrev:
dessa elektriker. Jag fick betala, förra veckan, för ett eluttag för varmvattenberedare 2500kr efter avdragen rot. Blev även jag paff, frågade aldrig om kostnadsförslag för ETT eluttag. Framkörning 500kr, 3h jobb mm mm
Insåg att hädan efter blir det att fråga om kostnadsförslag!
Ja, framkörningen lät lite väl dyr.

Nyfiken fråga till Richie76 (TS) vad händer med med den grovsaltade fakturan?

• Gilla
Spikin och 1 till
  • Laddar…
Julia Eriksson Julia Eriksson skrev:
dessa elektriker. Jag fick betala, förra veckan, för ett eluttag för varmvattenberedare 2500kr efter avdragen rot. Blev även jag paff, frågade aldrig om kostnadsförslag för ETT eluttag. Framkörning 500kr, 3h jobb mm mm
Insåg att hädan efter blir det att fråga om kostnadsförslag!
Får man fråga vad du tycker det borde kostat ?

Fairlane Fairlane skrev:
Hyggligt, men momsen ska väl betalas?
det gör den, men han kanske har mycket moms att dra av

Fairlane
Johanbogg Johanbogg skrev:
det gör den, men han kanske har mycket moms att dra av
Fast om ett företag säljer till en privatperson så kan de inte skippa momsen med motiveringen att de har mycket att dra av.

• Gilla
  • Haha
elmont och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Fast om ett företag säljer till en privatperson så kan de inte skippa momsen med motiveringen att de har mycket att dra av.
fast han kanske tar det för internt bruk, eller skriver att det gick åt på annan kund, du vet, skattefusk

GlennB GlennB skrev:
Som privatperson handlar du inget alls hos ahlsell.
Jag har handlat som privatperson. De skrev sig själva som kund och jag fick ca 50 % rabatt.

• Älska
djac
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Jag har handlat som privatperson. De skrev sig själva som kund och jag fick ca 50 % rabatt.
Samma här i min närmsta butik, säger bara att det är privat, får direkt 50-65% rabatt och drar kortet.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.