Ja det är inte så dumt :)

Har börjat skissa lite på staketet och ska ev ha några av dessa i staketet.

p26001l.jpg
 
Jag älskar svarta smidesräcken! :) Tror att det kommer bli lika snyggt som allt annat du tar dig för... ;)
 
Kan du göra smidesräckena själv? Samma verktyg som närman mekar med bilar kanske?
 
Jag tycker det är roligt att svetsa och har möjlighet att göra det hemma i garaget så att det blir nog till att svetsa där, ska göra en ritning så att jag kan få det mesta matrl uppsågat så det bara blir att svetsa hemma, tanken är att det blir rostigt och med en handledare i ek.

Till förra huset gjorde jag allt smide utomhus, men då målade jag det svart men nu blir det rostigt men behandlat med olja.

Återkommer med bilder när jag kommer någonstans.
 
Imponerande. En del människor bara kan allt, och bara gör det. Ser fram emot fler bilder!
 
Någon borde samla ihop alla såna här episka trådar med superbra och inspirerande bilddokumentation i en enda "best-of"-kategori...
 
Hej! Imponerande projekt! Mycket inspirerande!
Har spånat lite på ett möjligt liknade projekt, och undrar om det du skriver tidigare i tråden att bygglovsreglerna skiljer nybyggnad/ombyggnad som gör att du föredrar ombyggnad. Vilka är de skillnaderna, som du utnyttjar i ditt fall.
 
pean70 skrev:
Hej! Imponerande projekt! Mycket inspirerande!
Har spånat lite på ett möjligt liknade projekt, och undrar om det du skriver tidigare i tråden att bygglovsreglerna skiljer nybyggnad/ombyggnad som gör att du föredrar ombyggnad. Vilka är de skillnaderna, som du utnyttjar i ditt fall.
Kul att du gillar det jag gör.

Nybyggnad av hus så finns det givna regler dom är ifs olika i kommunerna och även i samma kommun, men då är det Boverkets regler som ligger i botten på hur det lokalt ska tolkas.
Tex
Placering
+höjder
Plan ritningar
Energiåtgång

Jag bygger med en mycket högre standard än vad som krävs men jag är lat och vill inte göra om.
Bygglov är billigare vi om/tillbyggnad
Slippa riva, rivnings lov
Ny utsättning
Inga krav på hur jag värmer huset, lite problem ifs vill ha så billigt som möjligt :)

Har du speciella frågor kan du skicka ett PM
 
iLEZ skrev:
Någon borde samla ihop alla såna här episka trådar med superbra och inspirerande bilddokumentation i en enda "best-of"-kategori...
Det var en mycket bra idé tycker jag. Det finns några projekt som sticker ut och är väl dokumenterade som denna.
Ett trevligt projekt för mod :)
 
d^_^b Fantastiskt arbete! Härligt när skaparglädjen kan ta sådant uttryck.
 
Mikael_L skrev:
Du Enk projektet som gillar så mycket järn och stål i smårått utförande skulle kanske kika på den här trappen?
[länk]

Lite långt bort och väl högt pris, men om den är osåld om några veckor kanske priset kan bli ngt annat.
Hej

Jag såg den där men får tyvärr inte plats med den......annars hade den blivit kanon :D

Har ögonen öppna på ev ett bra objekt som kan passa eller bygga om...
 
Misse_o_Mojje skrev:
d^_^b Fantastiskt arbete! Härligt när skaparglädjen kan ta sådant uttryck.
Tackar

Det är nog tur att jag inte har mer tid och pengar för då skulle det nog vara risk för att det spårarde helt och hållet :D
 
Enk Projektet skrev:
Tog ur askan ur braskaminen idag och där kan se lite rester på vad som håller mej varm mer än att bygga/bära :)

[bild]
Haha sådär ser det ut hemma hos också jämt... Men varmt som varmt. :)

Hur går allt?? Är det paus med husbygget som gäller?

Har inte varit inne här på ett bra tag...
 
Japp...varmt blir och mycket spik blir det också :D

Paus på husbygget...håller på med Dodgen nu några månader....

Hör av er nästa gång ni är förbi :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.