338 042 läst · 640 svar
338k läst
640 svar
Ombyggnad av sommarstuga
Absolut
Å herre min skapare, jag bugar bockar och lyfter på hatten, vilket driv, vilket projekt.
Jag gillar ju snickar estwings ombyggnad av sitt hus men här ligger han lite i lä måste jag säga No offense estwing
Jag gillar ju snickar estwings ombyggnad av sitt hus men här ligger han lite i lä måste jag säga No offense estwing
Kul att du gillar det jag pysslar med, har börjat så smått med att spika panel idag, lägger ev upp lite nya bilder i morgon....kuse skrev:
Har spikat panel på framsidan i dag men dom sista timmarna kom det regn och därför blev det inga bilder att lägga upp, ev bättre väder i morgon och då gör jag ett nytt försök.
Har fått lite gjort i allafall, förberett till helgens arbete.....
Och lägger in två bilder också.
En närbild på taklisten som gör att det är enkelt att spika panel dvs det behöver inte vara millimeter passning utan man fixar det med taklisten
Och lägger in två bilder också.
En närbild på taklisten som gör att det är enkelt att spika panel dvs det behöver inte vara millimeter passning utan man fixar det med taklisten
Jag har inte själv bestämt hur jag ska göra, så jag kollar hur du tänkt.Enk Projektet skrev:
Tänker du måla taklisten med fasadens färg eller takfotens (undersida) färg?
Hej MikaelMikael_L skrev:
Just i det här fallet blir det samma färg på vägg som takfot vilket gör det enkelt
På förra huset målade jag listen med samma som väggen pga om man har tex lockpanel är det enklare att måla in listen med samma färg som väggen, då blir det också en rak och enkel övergång mot takfoten.