Å herre min skapare, jag bugar bockar och lyfter på hatten, vilket driv, vilket projekt. :D

Jag gillar ju snickar estwings ombyggnad av sitt hus men här ligger han lite i lä måste jag säga :) No offense estwing :)
 
kuse skrev:
Å herre min skapare, jag bugar bockar och lyfter på hatten, vilket driv, vilket projekt. :D

Jag gillar ju snickar estwings ombyggnad av sitt hus men här ligger han lite i lä måste jag säga :) No offense estwing :)
Kul att du gillar det jag pysslar med, har börjat så smått med att spika panel idag, lägger ev upp lite nya bilder i morgon....
 
Har spikat panel på framsidan i dag men dom sista timmarna kom det regn och därför blev det inga bilder att lägga upp, ev bättre väder i morgon och då gör jag ett nytt försök.
 
Enk Projektet skrev:
Har spikat panel på framsidan i dag men dom sista timmarna kom det regn och därför blev det inga bilder att lägga upp, ev bättre väder i morgon och då gör jag ett nytt försök.

Finns inget dåligt väder...... :cool:
 
erik_n skrev:
Finns inget dåligt väder...... :cool:
Haha...nä jag vet....dålig ursäkt bara.... :)
 
Enk Projektet skrev:
Haha...nä jag vet....dålig ursäkt bara.... :)
haha :)

Jag ska inte säga så mycket. Bäst jag packar ihop här på kontoret och åker hem så det blir nån isolering i taket där hemma!
 
Har fått lite gjort i allafall, förberett till helgens arbete.....

Och lägger in två bilder också.

DSC00449.jpg

En närbild på taklisten som gör att det är enkelt att spika panel dvs det behöver inte vara millimeter passning utan man fixar det med taklisten

DSC00451.jpg
 
Mikael_L
Enk Projektet skrev:
En närbild på taklisten som gör att det är enkelt att spika panel dvs det behöver inte vara millimeter passning utan man fixar det med taklisten
Precis så fuskar jag också ... :cool:
 
Byggfusk... :x






Näää skoja bara.;) Blir kanon det där.
 
Totem skrev:
Byggfusk... :x






Näää skoja bara.;) Blir kanon det där.
Haha...absolut...men vad ska man göra när man inte kan bättre...det är ju bara på hobbynivå så ni får ha lite överseende... :)

Och som jag sagt tidigare.....det blev som det blev när det inte blev som det skulle...
 
Det där med taklisten är inte dumt, att få bra passform på dom brädorna är lite jobbigt.

Sist jag satte sådana så for vissa brädor nerför stegen med hög hastighet i kombination med svordomar.....

:)
 
Ytterligare en lösning som läggs till i kunskapsbanken. Den tackar vi för!
 
Mikael_L
Enk Projektet skrev:
En närbild på taklisten som gör att det är enkelt att spika panel dvs det behöver inte vara millimeter passning utan man fixar det med taklisten
Jag har inte själv bestämt hur jag ska göra, så jag kollar hur du tänkt.

Tänker du måla taklisten med fasadens färg eller takfotens (undersida) färg?
 
Mikael_L skrev:
Jag har inte själv bestämt hur jag ska göra, så jag kollar hur du tänkt.

Tänker du måla taklisten med fasadens färg eller takfotens (undersida) färg?
Hej Mikael

Just i det här fallet blir det samma färg på vägg som takfot vilket gör det enkelt :D
På förra huset målade jag listen med samma som väggen pga om man har tex lockpanel är det enklare att måla in listen med samma färg som väggen, då blir det också en rak och enkel övergång mot takfoten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.