Hej Robban, Villa Moström1 och Villa Moström2 skapar många trevliga inlägg på forumet.
Jag kompletterar med fler bilder så kan du komplettera "trådarna" då fler bilder verkar vara ett återkommande önskemål.....
 
Hej på dej och välkommen hit :)

Välj ut vad du tycker eller ska vi göra det tillsammans?
 
Ja jävlar, hyfsad sommarstuga :p Jag är imponerad av att Du tar dej an ett till sånt projekt, jag har gjort ett men nöjt mej med att renovera dom andra 2 husen inte bygga "nya" runt ikring ;) Den uthålligheten är jag extra imponerade av!

Så det va en Dodge -48 :wow: kände inte riktigt igen modellen har mest drägglat över Caddys å Oldsar i den åldern :cool:
 
RoTe
Var kan man läsa projekttråden om Dodgen? :)
 
Jan-Å skrev:
Ja jävlar, hyfsad sommarstuga :p Jag är imponerad av att Du tar dej an ett till sånt projekt, jag har gjort ett men nöjt mej med att renovera dom andra 2 husen inte bygga "nya" runt ikring ;) Den uthålligheten är jag extra imponerade av!

Så det va en Dodge -48 :wow: kände inte riktigt igen modellen har mest drägglat över Caddys å Oldsar i den åldern :cool:
Tackar, det är kul att några tycker det blir bra.....

Ang storleken på projektet så spårade det naturligtvis ur mot hur det var tänkt från början, då var tanken att om man fixar till 2 st små rum till barnen och nytt tak och panel så funkar det väl, men så slutar det som alltid jag ska bara......

Ang Dodgen så är den byggd i Stockholm/Nyköping 1948 men med -46/-47 delar så att den ser inte riktigt likadan ut.
 
Ha ha, "ska bara" har orsakat en del jobb genom åren :) Vi skulle egentligen tilläggsisolera och bygga till nåt barnrum när vårt första torp växte från 80 till 165 m2 :p Ska bli spännande att läsa om Dodgen också på nailheads.nu kanske hittar nån gammal dragracer jag kände på 70-talet rent av.
Jag har en liten tråd om min jeep på 4x4xtreme.se om Du vill kolla "kalsvas ZJ" men den är bara i början på sin resa till värsting :cool:
 
Ja det är nog inte bara jag som har hamnat i " jag ska bara..."
 
Jan-Å skrev:
...bygga till nåt barnrum när vårt första torp växte från 80 till 165 m2 ...
Dina barn måste ha de största rummen i svensk historia.:D
 
vojma skrev:
Dina barn måste ha de största rummen i svensk historia.:D
Humor :D
 
Har nu kollat upp ang hur mycket panel som ska beställas hem, jag tänkte börja spika panel om ca 3 veckor och måste se till att allt finns hemma.
Ett problem är byggnadsställning som ALLA verkar vilja ha samtidigt som mej....
 
Enk Projektet skrev:
Har nu kollat upp ang hur mycket panel som ska beställas hem, jag tänkte börja spika panel om ca 3 veckor och måste se till att allt finns hemma.
Ett problem är byggnadsställning som ALLA verkar vilja ha samtidigt som mej....
Byggställning? Finns ju andra lösningar! Gör så här!

d^_^b
 
erik_n skrev:
Byggställning? Finns ju andra lösningar! Gör så här!

d^_^b
2 problem bara, vansinnigt höjdrädd, inga fönster.... :D
 
Äntligen lite matrl så att man har lite att göra.....

DSC00448.jpg
 
Så där ja! Kör hårt, ser fram emot att se uppdateringar snart :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.