jeppeknaster skrev:
Kul att ungarna får vara med och bestämma. Såg någonstans en byggblogg där man byggde ett superdesignat hus av Gert Wingårdh och där ungarna inte fick bestämma själv hur det skulle se ut i sina rum. "Det blir ju lätt buskis då", var föräldrarnas kommentar, jätterädda att allt det stilrena perfekta designboendet skulle förstöras. Föräldrarna gjorde istället en "snyggare" lösning...

Jag är grymt imponerad av både ditt bygge och av ditt engagemang. Fan, det är ju nästan så att man borde ta på sig snickarbyxorna och sätta fast den där sista listen som legat ett tag...
Extra imponerande blir det ju när man vet att du byggt ett hus tidigare på ungefär samma sätt.
Ang nervösa föräldrar tror jag mer att det har med att dom inte tycker något eller har någon egen smak...dom bygger antagligen huset för att kunna visa upp en perfekt fasad...själv tycker jag bara det är tragiskt och nästan att jag tycker lite synd om dom också, men bara nästan...:) praktiskt för barnen att inte behöva bestämma något också, eller utveckla sin egen stil & smak...

Mikael_L skrev:
Det är väl inte bråttom. Det är ju bara bra att den får torka ordentligt så det inte blir en ful glipa sen när den torkar isär ... ;)

Så sa iaf en kompis till mig, som varit snickare, om sina lister som legat och väntat 4 år på att sättas upp. :cool:
Absolut...man vet aldrig, en vacker dag har man ingenting att göra och då kan det vara bra att man har en list att sätta upp och på det viset fylla ut lite dödtid:D

Nu saknar jag verkligen dina bilder, jag behöver lite inspiration!

Du får inte slarva med uppdateringarna! :)

Mäktigt bygge! Inspirerar verkligen! Keep it up!

Sjörre skrev:
Nu saknar jag verkligen dina bilder, jag behöver lite inspiration!

Du får inte slarva med uppdateringarna! :)
Trevligt :)
Just nu har jag uppehåll på huset, har en Dodge -48 i garaget som väntar....blev med en Massey Harris -46 (veteran traktor) i veckan som behöver en annan motor så det fick gå först...

Jag gillar ditt bygge, sånt skönt stuk och mycket udda lösningar. :)

Kul att det finns folk som vågar göra något annorlunda.

skalman1 skrev:
Jag gillar ditt bygge, sånt skönt stuk och mycket udda lösningar. :)

Kul att det finns folk som vågar göra något annorlunda.
Kul att du tycker det :D

Men tyvärr gör det sig inte så bra på bild....man ska vara på plats för att förstå hur det blir... :)

Tog ur askan ur braskaminen idag och där kan se lite rester på vad som håller mej varm mer än att bygga/bära :)

DSC00414.jpg

RoTe
Tänker du tillaga föda i den där sen? :p

Nja...den passade inte i ugnen så det blir nog kanske en reservdel till något i garaget i stället... :)

Fick lite tid över i kväll och ska göra klart golvet på balkongen nu, har börjat skissat lite på smides räcket också. Måste räkna lite på det för jag har tänkt göra det i 2 st bitar och vill att det ska passa iallafall hyffsat när man väl ska dit med det.
Lägger upp några bilder på kvällens arbete.

DSC00418.jpg

DSC00417.jpg

DSC00419.jpg

DSC00420.jpg

Så läckert!
Jag har faktiskt bott i samma område som dig!
Känner inte igen kåken, men ser att namnen på bilderna är området där jag bodde.
Grymt nyfiken var det är nu! Ska försöka glida ut i veckan o kolla området.
Måste vara omöjligt att missa var det är :)

Enk Projektet skrev:
[bild]
Hellimmar du spånskivorna? Vad använder du för lim, vanligt trälim eller "mattlim"?

vojma skrev:
Hellimmar du spånskivorna? Vad använder du för lim, vanligt trälim eller "mattlim"?
Stämmer bra :)
Använder vinter trälim pga den är lätt att bra ut med kam.
Och spånskivs skruv 41mm ca 15st i varje skiva.
Gjorde klart i morse och det blev stark som brännvin :D

DSC00422.jpg

DSC00423.jpg

Skönt med soffan nedanför... Bra innan räckena kommer upp menar jag ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.