Andy78 skrev:
Shit du är ju inte normal, gud vad skönt att se att det finns sådana människor.
Har inte fått någon diagnos ännu men det är nog hela alfabetet:D

Ja herregud om man hade någon procent av din energi...

Underbart, denna tråd var precis vad jag behövde för att bli på bra humör igen =).

Du (trådskaparen) påmminner mig lite om "Evan Almighty" när han bygger noaks ark, inte minst skägget jag såg på en bild =)

Det där med att tänka i bilder känner jag igen, jag är nog lite så också, och sambon är aldrig med på planerna förrän det är klart... - jag har dock börjar med ritningar i 3d för hennes (och andras) skull.. - kanske en idé för dig också?

Hur som hellst, otroligt kul projekt, fortsätt så, och låt inget (ingen) hindra dig & dina annorlunda idéer.

//Marcus

vojma skrev:
Ja herregud om man hade någon procent av din energi...
Haha...jag tycker bara att det är kul och på det viset är det ingen uppoffring...

Ps. Var ute i garaget och lyfte ur V8 ur min projektbil i kväll...

avendere skrev:
Det där med att tänka i bilder känner jag igen, jag är nog lite så också, och sambon är aldrig med på planerna förrän det är klart... - jag har dock börjar med ritningar i 3d för hennes (och andras) skull.. - kanske en idé för dig också?

Hur som hellst, otroligt kul projekt, fortsätt så, och låt inget (ingen) hindra dig & dina annorlunda idéer.

//Marcus
Jag är singel just nu och behöver inte förklara för någon vad jag gör och varför...:)

Det är inte lätt att stoppa mej när jag har fått en idé......

En fråga, varför gör man så balkarna rostar med flit vad har det för funktion?

Andy78 skrev:
En fråga, varför gör man så balkarna rostar med flit vad har det för funktion?
Tanken är att det ska se ut som en lite slarvigt fixad industrilokal och att smides räcken och liknande ska se slitet ut....ingen funktion....:D

Enk Projektet skrev:
Jag är singel just nu och behöver inte förklara för någon vad jag gör och varför...:)

Det är inte lätt att stoppa mej när jag har fått en idé......
Haha, nää det känner jag också igen.. - Men byggnadskontoret då? - Själv får jag ju inte sätta in ett fönster utan bygglov m allehanda ritningar, en gång - Där duger väl inte: "Jag har en bild i huvudet" ? =)

avendere skrev:
Haha, nää det känner jag också igen.. - Men byggnadskontoret då? - Själv får jag ju inte sätta in ett fönster utan bygglov m allehanda ritningar, en gång - Där duger väl inte: "Jag har en bild i huvudet" ? =)
Har gjort ritning på huset för bygglovet och det blir bara några små ändringar på en del detaljer...

Det är också lite olika hur man måste göra i olika omr i samma kommun, för min del håller jag mej ganska när hur dom andra husen ser ut, iallafall utvändigt:)

Mikael_L
Ja oj, den här tråden har jag missat tidigare, men nu har jag snabbläst genom hela, puhhh.
Det tog bara lite kortare tid än du byggt på ... ;)

Guldfärg!, i barnens rum? På beställning?

Den här bilden var ju för skön:
DSC00314.jpg

på tal om bilder så har bilderna på sid 1 inlägg #7 och #8 "försvunnit".

Mikael_L skrev:
Ja oj, den här tråden har jag missat tidigare, men nu har jag snabbläst genom hela, puhhh.
Det tog bara lite kortare tid än du byggt på ... ;)

Guldfärg!, i barnens rum? På beställning?

Den här bilden var ju för skön:
[bild]

på tal om bilder så har bilderna på sid 1 inlägg #7 och #8 "försvunnit".
Kul att det är fler som har hittat till mitt lilla projekt...:)

Ang guldfärgen så var det ett önskemål från min dotter och även den lila färgen...sonen ska också ha lila men med en mattsvart fondvägg.

Ang bilder som är "borta" så är dom inlagda i ett senare inlägg så det är inte någon som har missat något...

Säg till när du tröttnat på detta och börjar med nästa hus, då skulle jag kunna tänka mig att köpa detta hus - lätt!!

//Mac

avendere skrev:
Säg till när du tröttnat på detta och börjar med nästa hus, då skulle jag kunna tänka mig att köpa detta hus - lätt!!

//Mac
Haha...tänk om man kunde bygga hus som jobb i stället:D

Enk Projektet skrev:
Ang guldfärgen så var det ett önskemål från min dotter och även den lila färgen...sonen ska också ha lila men med en mattsvart fondvägg.
Kul att ungarna får vara med och bestämma. Såg någonstans en byggblogg där man byggde ett superdesignat hus av Gert Wingårdh och där ungarna inte fick bestämma själv hur det skulle se ut i sina rum. "Det blir ju lätt buskis då", var föräldrarnas kommentar, jätterädda att allt det stilrena perfekta designboendet skulle förstöras. Föräldrarna gjorde istället en "snyggare" lösning...

Jag är grymt imponerad av både ditt bygge och av ditt engagemang. Fan, det är ju nästan så att man borde ta på sig snickarbyxorna och sätta fast den där sista listen som legat ett tag...
Extra imponerande blir det ju när man vet att du byggt ett hus tidigare på ungefär samma sätt.

Redigerat:
Mikael_L
jeppeknaster skrev:
Jag är grymt imponerad av både ditt bygge och av ditt engagemang. Fan, det är ju nästan så att man borde ta på sig snickarbyxorna och sätta fast den där sista listen som legat ett tag...
Det är väl inte bråttom. Det är ju bara bra att den får torka ordentligt så det inte blir en ful glipa sen när den torkar isär ... ;)

Så sa iaf en kompis till mig, som varit snickare, om sina lister som legat och väntat 4 år på att sättas upp. :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.