Status
Inte öppen för fler kommentarer.
?
  • Gilla
Matte Bygg och 1 till
  • Laddar…
? Rkarlsson skrev:
@Marlen Eskilsson
Sorry att jag stör. =) Men ni bör nog kolla upp tråden.
Perfekt. Det är så många ovidkommande inlägg att man nästan vill avregistrera sig.

Jag anser fortfarande det är oklokt med timpris i elområde SE3.

Grund för mitt påstående är mina egna fakturor jämfört med grannens som bor 2 hus ifrån.

Vid tillfälle kommer jag scanna in mina och hennes fakturor och lägga upp. Kan sägas att vi har ungefär samma förbrukningsmönster, vi är kollegor med liknande arbetstider och antal barn i ungefär samma ålder. Byggår, material, system är identiskt år 2005.

Jag återkommer så kan vi diskutera vidare fördelar och nackdelar med timpris resp. rörligt.

Mikael_L
JesperKn JesperKn skrev:
Det är inte värt akut hypertoni att diskutera med troll. Redan i första inlägg va det tydligt att TS fiskade efter folk där hen kunde tvinga fram heta känslor. :) Jag hänger med i tråden av ren nostalgi, troll som lyckas är inte så vanliga som de va för 10-15 år sen. Lösningen, när man tröttnar på tramset:

[bild]
Men jag är glad över tråden.
Det var faktiskt denna tråd som gav sparken i baken att gå över till timpris, fast det varit en sak som låg i planeringen redan under sena våren.

Nu är det slutlallat, nu har jag börjat spara pengar! :)

• Gilla
Mikael 81 och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
M Matte Bygg skrev:
Jag anser fortfarande det är oklokt med timpris i elområde SE3.

Grund för mitt påstående är mina egna fakturor jämfört med grannens som bor 2 hus ifrån.

Vid tillfälle kommer jag scanna in mina och hennes fakturor och lägga upp. Kan sägas att vi har ungefär samma förbrukningsmönster, vi är kollegor med liknande arbetstider och antal barn i ungefär samma ålder. Byggår, material, system är identiskt år 2005.

Jag återkommer så kan vi diskutera vidare fördelar och nackdelar med timpris resp. rörligt.
Elräkning; 706 kWh förbrukning, kostnadsjämförelse timmätning mot viktat spotpris, 167 SEK sparat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja det verkar ju helt vansinnigt korkat att få 20% lägre pris utan att i stort sett göra något annat än att köra igång tvätt och disk efter 21. Har ingen elbil.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Mikael_L
R RoAd skrev:
a jag har följt dina inlägg med stor intresse. Därför är jag säker på att du inte redogjort för ett enda av dina argument. Och de gånger det sett ut som om du försökt så har det blivit så fel att det närmast kan liknas vid komedi.
Oj...
Jag har gjort tvärtom efter typ sidan 2, mest bläddrat förbi Mattes inlägg.
Ungefär lika givande som att lyssna på rysslands utrikesminister Lavrov ...

Egentligen slutade det med att jag har hoppat de flesta inläggen i tråden, det här är ju en sjuk skruvad trolltråd, som bara skulle stjäla tid från mig.

Men det som var bra med tråden, var ju att den som sagt knuffade mig till att till slut anmäla avtalsändring till timpris. Och jag blev lite förvånad över hur lätt det var. Jag har nog gruvat mig för att ta tag i detta för att jag trott att det skulle vara omständligt.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Mikael_L
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
[bild]
Ja det verkar ju helt vansinnigt korkat att få 20% lägre pris utan att i stort sett göra något annat än att köra igång tvätt och disk efter 21. Har ingen elbil.
Och hade du haft elbil så hade du sparat massor i jämförelse med någon tvättmaskin ibland efter kl 21. :cool: (y)

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Och räknar du bort den extra månadsavgiften på Tibber med 39 kr, så har du 128 kr sparat kvar ;)

J jawen skrev:
Och räknar du bort den extra månadsavgiften på Tibber med 39 kr, så har du 128 kr sparat kvar ;)
120:- d.v.s. en pizza (utan läsk) grattis till dålig affär.

Man kan ju som jag köra timpris utan Tibber. På Trustpilot hittar man nästan uteslutande klagomål på deras kundtjänst, inte timpriset som sådant. Fast den här trolltråden är rätt roande medan jag dricker en Dansk Dortmunder.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Logad Logad skrev:
Man kan ju som jag köra timpris utan Tibber. På Trustpilot hittar man nästan uteslutande klagomål på deras kundtjänst, inte timpriset som sådant. Fast den här trolltråden är rätt roande medan jag dricker en Dansk Dortmunder.
Undrar om alla som skulle ladda elbilen billigt, men som det inte fungerar för tycker likadant.

R
M Matte Bygg skrev:
En mild vinter kommer att ge timprisare höga elräkningar?

En kall vinter kommer ge de med rörligt avtal fina, låga fakturor.

Detta är fakta!!!!!
Är det återigen Matte-matte (tm) som ligger till grund för detta "fakta!!!!!"?

Jag noterar att du återigen inte svarat på mina tidigare frågor. De är:
  • Vilka bolag gör av med 13.5TWh per år?
  • Varför tror du att det skulle ge 30 miljoner (fast det borde vara nästan 7 miljarder) i elstöd?
  • Varför borde gränsen gå just där?
Ett svar borde väl vara på sin plats enligt dina egna ambitioner.

M Matte Bygg skrev:
Jag startade denna tråd först få en sund, konstruktiv och glädjefull diskussion

R
J jawen skrev:
Undrar om alla som skulle ladda elbilen billigt, men som det inte fungerar för tycker likadant.
Likadant som vad? Om de är någorlunda intelligenta borde de vara sura på bolaget Tibber och inte abonnemangsformen timpris.

Att som Matte klumpa ihop tibber och timpris som någon slags enhet är förstås bara dumt. Helt i samklang med resten han skrivit i denna tråd.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.