Status
Inte öppen för fler kommentarer.
? Rkarlsson skrev:
Är ingen lirare. Men när elkostnaden januari-september överstiger totala driftkostnaden för hela huset inkl sophämtning, försäkring och vatten i normalfall så är det väl ändå självklart att man försöker få ner priset.

Du förespråkar att vi ska fortsätta att ha en elkostnad som överstiger en normal villas årsdrift.
Svar: Nej. Jag förespråkar sund elhushållning. Extravaganta undanbedes.

R RoAd skrev:
Återigen Matte-matte verkar det som. 13.5TWh = 13 500 000 000 kWh. Hur får du det på något sätt till 30 miljoner i elstöd?

Jag får det till närmare 7 miljarder i ditt elområde. Kan jag få se din uträkning. Min kanske är fel.

Dessutom saknar jag fortfarande en motivering till varför gränsen för stöd ska gå vid 30 miljoner (eller 7 miljarder).

Jag tar gärna något exempel på de som förbrukar mer än 13.5TWh och du därmed inte tycker ska få något stöd. Så vitt jag kan se finns det inga sådana.
Du har ju följt mina inläggning i tråden om elsubvention och följaktligen vet du vad jag åsyftade med megawatt/terawatt/kilowatt.

Låser tråden nu.

?
M Matte Bygg skrev:
Svar: Nej. Jag förespråkar sund elhushållning. Extravaganta undanbedes.
Du har fortfarande inte svarat på frågan. Men är man ett blint troll så ursäktar jag dig.

R
M Matte Bygg skrev:
Du har ju följt mina inläggning i tråden om elsubvention och följaktligen vet du vad jag åsyftade med megawatt/terawatt/kilowatt.
Ja jag har följt dina inlägg med stor intresse. Därför är jag säker på att du inte redogjort för ett enda av dina argument. Och de gånger det sett ut som om du försökt så har det blivit så fel att det närmast kan liknas vid komedi.

Just vad du syftar på med "megawatt/terawatt/kilowatt" är det nog ingen som förstår för inte en enda siffra går ihop. Hade du någon förklaring till hur 13.5TWh relaterar till din gräns för elstöd på 30 miljoner? Eller duckar du återigen frågan?

Har du några exempel på förbrukare över 13.5TWh?

M Matte Bygg skrev:
Låser tråden nu.
Ja det vore nog det bästa med tanke på hur dum den är. Det är dock inte upp till dig utan moderatorerna.

Magnus E K
Blir lite lätt upprörd över diskrimineringen av GWh.

• Haha
  • Gilla
jocke31 och 4 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Blir lite lätt upprörd över diskrimineringen av GWh.
hej kompiz

Upprepar min trådstart och efterlyser en intellektuell diskussion. Klåpare, besserwissers och amatörer undanbedes.

”Just nu råder hysteri kring att få teckna timpris varför flera elbolag pausat nytecknande.

Till alla kloka människor är mitt råd följande: följ inte flocken. Tänk inte kollektivt. Sitt lugnt i båten.

När elbilsägarna fått sina timpris-avtal så kommer de i möjligaste mån att ladda åbäket (elbilen) när det är som billigast och brassa på extra med övrig elutrustning. Förbrukningen ökar generellt i landet och gissa vad som då händer? Jo, efterfrågan ökar kraftigt och låga timpriser blir inte så låga längre.

Då sitter alla med Svarte Petter-avtalet och sliter sig i håret som nu tvingas leva med en elkonsumtion som måste planeras. Kommer ge magont:(

Jag testade timpris men det var inte fördelaktigt med tanke på den psykiska stressen.

Frugan var tvungen att shoppa mer och jag fick köra dubbla whisky-mängden för att få lugn.

Shopping+spritnotan är högre än besparingen med timpris!!!

Edit: timpris är för losers.

• Haha
jawen
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Jag testade timpris men det var inte fördelaktigt med tanke på den psykiska stressen.

Frugan var tvungen att shoppa mer och jag fick köra dubbla whisky-mängden för att få lugn.

Shopping+spritnotan är högre än besparingen med timpris!!!

Edit: timpris är för losers.
Vad har du för favvowhiskey ?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad har du för favvowhiskey ?
Vi kan ta Whisky privat, nu diskuterar vi elpris.

Man borde ignorera trollet, men underhållningsvärdet är ändå rätt ok. Duger till ful-ölen iallafall.

• Gilla
harry73 och 3 till
  • Laddar…
?
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Man borde ignorera trollet, men underhållningsvärdet är ändå rätt ok. Duger till ful-ölen iallafall.
Har anmält honom 2 ggr nu. Men han låter hållas =) Nåja. Det är ändå inget jättekul på tvn.

• Gilla
Matte Bygg och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker att byggahus.se är en suverän plats att få råd, tips, vägledning men även en plats att tugga ämnen med olika meningsfränder .

Jag startade denna tråd först få en sund, konstruktiv och glädjefull diskussion för att sänka mina elkostnader.

Efter otaliga påhopp är jag nu ledsen och jag tänker om jag skall fortsätta denna diskussion? Vad tycker ni?

Högre elpriser påverkar alla och därför bör vi alla gå ihop och söka nya avtalsformer. Just nu är rörligt avtal det bästa valet enligt mig (Matte expert).

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
? Rkarlsson skrev:
Har anmält honom 2 ggr nu. Men han låter hållas =) Nåja. Det är ändå inget jättekul på tvn.
Rkarlsson Cardiff

Mariestad flaska el burk?

• Haha
jawen
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Förutom att TS är ett troll eller är för dum för att förstå så är detta den enda förklaringen jag kan se till hans beteende i tråden. Om han har ett riktigt ruttet förbrukningsmönster så ligger det ju förstås i hans intresse att de som inte har det stannar kvar i rörligt abonnemang.

Fast jag har svårt att se hur hans insats här skulle övertyga speciellt många så det är lite långsökt. Det måste dessutom vara kunder i samma elhandelsbolag som hans.
Han blev tappad som barn. Där har du förklaringen.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.