150 193 läst · 1 754 svar
150k läst
1,8k svar
Oklokt att teckna timpris idag
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Läs om #951.M Matte Bygg skrev:
Hoppas du verkligen kan bygga och inte är en som hittar på lika mycket inom bygg som du gör här
Det är inte värt akut hypertoni att diskutera med troll. Redan i första inlägg va det tydligt att TS fiskade efter folk där hen kunde tvinga fram heta känslor. Jag hänger med i tråden av ren nostalgi, troll som lyckas är inte så vanliga som de va för 10-15 år sen. Lösningen, när man tröttnar på tramset:? Rkarlsson skrev:
Jo han är ju absolut ett troll och provokatör. Jag vill bara veta hans troll-logik i hur han ska nästla sig ur hur jag skulle tjäna egentligen nu på att ha rörligt =)JesperKn skrev:Det är inte värt akut hypertoni att diskutera med troll. Redan i första inlägg va det tydligt att TS fiskade efter folk där hen kunde tvinga fram heta känslor. Jag hänger med i tråden av ren nostalgi, troll som lyckas är inte så vanliga som de va för 10-15 år sen. Lösningen, när man tröttnar på tramset:
[bild]
Möjligt att hans mamma stängt av internet nu för det snart är dags för kvällsmaten.
Jespa varför så otrevlig? Låt oss diskutera sakligt. Inga personliga påhopp eller förlöjligande.JesperKn skrev:Det är inte värt akut hypertoni att diskutera med troll. Redan i första inlägg va det tydligt att TS fiskade efter folk där hen kunde tvinga fram heta känslor. Jag hänger med i tråden av ren nostalgi, troll som lyckas är inte så vanliga som de va för 10-15 år sen. Lösningen, när man tröttnar på tramset:
[bild]
Denna diskussion är i första hand för de som har en förbrukning på >13500 kWh/år
När mans man ställer en fråga börjar man med stor bokstav och avslutar med ett frågetecken.? Rkarlsson skrev:
Du är för rörig och jag kan inte svara dig på ett bra sätt såvida du inte ställer en rak fråga, utan långa utlägg om din vardag.
Frågan började med stor bokstav och avslutades med ett frågetecken. Från var rak och tydlig.M Matte Bygg skrev:
Hade du inte trollat så hade man kanske tagit dig på allvar, men ingen här gör det.
Jag kan tycka att tråden fyller en funktion. Den gjorde att jag började titta närmare på skillnaden mellan timoris och rörligt. Och nu när jag vet att timoris är billigare än rörligt (för mig I alla fall), kommer jag att byta till timpris.
Ser nu att både #Rkarlsson och #JesperKn (Jespa) har en förbrukning på ca 10,000 kwh/år utifrån deras egna uppgifter.
Dessutom bor de i S4 vilket är Sveriges snålaste elområde.
Jag anser inte att jag kan ha en bra diskussion med dessa 2 lirare som har en låg förbrukning samtidigt som de förespråkar en avtalsformer som missgynnar flertalet. Ffa de som bor i S3 och huvudstaden Stockholm.
Dessutom bor de i S4 vilket är Sveriges snålaste elområde.
Jag anser inte att jag kan ha en bra diskussion med dessa 2 lirare som har en låg förbrukning samtidigt som de förespråkar en avtalsformer som missgynnar flertalet. Ffa de som bor i S3 och huvudstaden Stockholm.
Ytterligare en SE4 som väljer timpris och jagar kilowatt. Kulharry73 skrev:
Edit: kul att jag kunde hjälpa dig med mina expertkunskaper. Hoppas du sparar många härliga slantar med nya avtalet.
Redigerat:
Varför just 13.500 kWh? Har det med Matte-matte att göra? Den matten där 6MWh är samma sak som 6 miljoner kWh? Den där 6 miljoner * 0.5 dessutom blir 30 miljonerM Matte Bygg skrev:
Förklara gärna hur du kommit fram till siffran.