150 265 läst · 1 754 svar
150k läst
1,8k svar
Oklokt att teckna timpris idag
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag tycker att du ska lämna forumet och aldrig komma åter. Ingen tycker om en besserweisser som har fel.M Matte Bygg skrev:Jag tycker att byggahus.se är en suverän plats att få råd, tips, vägledning men även en plats att tugga ämnen med olika meningsfränder .
Jag startade denna tråd först få en sund, konstruktiv och glädjefull diskussion för att sänka mina elkostnader.
Efter otaliga påhopp är jag nu ledsen och jag tänker om jag skall fortsätta denna diskussion? Vad tycker ni?
Högre elpriser påverkar alla och därför bör vi alla gå ihop och söka nya avtalsformer. Just nu är rörligt avtal det bästa valet enligt mig (Matte expert).
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
En mild vinter kommer att ge timprisare höga elräkningar?
En kall vinter kommer ge de med rörligt avtal fina, låga fakturor.
Detta är fakta!!!!!
En kall vinter kommer ge de med rörligt avtal fina, låga fakturor.
Detta är fakta!!!!!
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Nu tar vi kväll och önskar alla en trevlig elektrisk helg.
Glöm inte bada, basta och gosa om ni har RÖRLIGT avtal.
(Timmisar bör tänka sig för. Blir feta räkningar och ont i magen för dessa jönsar)
Glöm inte bada, basta och gosa om ni har RÖRLIGT avtal.
(Timmisar bör tänka sig för. Blir feta räkningar och ont i magen för dessa jönsar)
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
K Krux skrev:
Jonatan79 skrev:
Varsågod min vän
https://www.energimyndigheten.se/nyhetsarkiv/2022/ny-statistik-for-el-och-fjarrvarme-2021/
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 330 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 330 inlägg
Det avtal du egentligen vill ha är ett så kallat nollavtal (ej att förväxla med nollalternativ, vilket är ganska kass om du inte redan har ett nollavtal). Detta låter dig förbruka hur mycket el som helst utan kostnad. Tyvärr är det mycket svårt att hitta ett sånt avtal. Men ge inte upp utan leta vidare varje dag!M Matte Bygg skrev:Jag tycker att byggahus.se är en suverän plats att få råd, tips, vägledning men även en plats att tugga ämnen med olika meningsfränder .
Jag startade denna tråd först få en sund, konstruktiv och glädjefull diskussion för att sänka mina elkostnader.
Efter otaliga påhopp är jag nu ledsen och jag tänker om jag skall fortsätta denna diskussion? Vad tycker ni?
Högre elpriser påverkar alla och därför bör vi alla gå ihop och söka nya avtalsformer. Just nu är rörligt avtal det bästa valet enligt mig (Matte expert).
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg