Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F fsn skrev:
Faller ju lite på sin rimlighet när jag och alla andra med timpris inte har några inskränkningar eller kvalitetssänkningar öht och betalar mindre varje månad än de med rörligt. Sluta spekulera så förbannat, du är ju en idiot och det är du som får ta konsekvenserna av av det.

Svara på detta, Om nån med timpris råkar ha 100kWh där priset är 6 öre. Betalat han då 6kr eller betalar han 250kr för att det rörliga priset är 2,5kr/kWh?
Äsch, nu trollar du. Du kan ju redan svaret. Kan vi inte diskutera mer intellektuellt med avancerade elprisfrågor. Tex ingår företagens förbrukning i mitt kollektiv om vi har samma elbolag?

Edit: blockera mig. Så slipper du mina kloka råd.

F
M Matte Bygg skrev:
Äsch, nu trollar du. Du kan ju redan svaret. Kan vi inte diskutera mer intellektuellt med avancerade elprisfrågor. Tex ingår företagens förbrukning i mitt kollektiv om vi har samma elbolag?

Edit: blockera mig. Så slipper du mina kloka råd.
Jobbar hellre vidare på det jag tror på, nämligen att få trollkonto bannade.

Under tiden kan du ju försöka trolla och hitta på lite om hur en granne med Vattenfall och en med Telge Energi kan omfattas av ditt kollektiv?

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
F fsn skrev:
Synd om dig. Mitt förslag är att du försöker få lite perspektiv och slutar gnälla
Inte ett jävla dugg synd om mig pga just den anledningen, och du verkar inte läsa dina egna "gnäll-skrifter" din tomte!

Har nog aldrig på forum stött på någon med mer mindervärdeskomplex än dig, jag skiter fullständigt i dina Porschar, Polestar 3, fjällresor, motorbyggen & nobelmiddagar, och skryta gör snorungar & du är väl vuxen eller?

Beröm dig själv så mycket du bara vill varje dag, men din sociala kompetens är typ NOLL & din framlob totala yta verkar vara som ett riskorn.

Du sitter här & skriver långa inlägg om allt och inget som du vore nån jävla "guds gåva till mänskligheten", och storleken på beloppet som timpris eller rörligt pris handlar om i månaden är pisspengar!
Största elkostnaden för dom flesta är FASTA avgifter, & dom kan du inte göra ett skit åt!

Börja bete dig för helvete och mattebygg har väl inte gjort dig något illa & ändå behandlar du honom taskigt och det är inte okey!

F fsn skrev:
Jobbar hellre vidare på det jag tror på, nämligen att få trollkonto bannade.

Under tiden kan du ju försöka trolla och hitta på lite om hur en granne med Vattenfall och en med Telge Energi kan omfattas av ditt kollektiv?
Du läser som fan läser bibeln. Är du inte kunnig eller bara sinnesslö?

Jag skrev att jag bett mina polare som jobbar på Telge Energi resp. Vattenfall skulle ringa upp grannarna och få dessa att teckna timpris.

Båda grannarna har idag samma elbolag som jag, d.v.s. Telge Energi.

Att jag bett båda polarna ringa upp grannarna är att det ökar chansen att de nappar på endera bolaget. Kanske ena grannen tröttnat på Telge Energi och vill byta till vattenfall eller så är han supernöjd med Telge Energi men nappar på timpris.
Chansen är större att jag blir av med dessa elbilsnissar från mitt kollektiv.

@fsn äntligen fick du lite omvänd negativ karma av @jawen

Du får rannsaka dig själv @fsn och sluta vara så negativ och bitter. Om du känner dig oförrättad så bör du vara än mer ödmjuk.

Kom ihåg att karma och mina visdomsord nästa gång du vill vara elak.

• Gilla
jawen
  • Laddar…
K
M Matte Bygg skrev:
Du är en oborstad filur som påstår att jag trollar. Hade jag trollat så hade jag erkänt det.

Jag har alltid vetat vad timpris innebär men flera på forumet har ifrågasatt mina kunskaper vilket fick mig att bli osäker på mina kunskaper.

Det visade sig att mina mest högljudda kritiker själva har timpris och vill värna avtalsformen, vilket är kontraproduktivt. Ju fler med timpris desto dyrare kWh för dessa lirare.

Jag kan inte sammanfatta läget bättre än jag gjorde vid rubriksättning av denna tråd, nämligen ”Oklokt att teckna timpris idag”

Jag skulle vilja tänja på det lite mer och kalla det ”Dumdristigt att teckna timpris”

Jag har rätt till min åsikt och ingen har rätt att ifrågasätta den utan fakta.

Blir kul nu när kylan smäller in och batteritiden på elbilseländet minskar och t.o.m. halveras när man kör defroster, sätesvärmare, rattvärmare etc.

Som grädde på moset så blir det dyra kilowattimmar generellt och inte så mycket ”lågpris”

När elbilen måste laddas för att inte stanna på vägen och bärgas så vill jag se timmisen som snällt får koppla in laddare och gråta över att det kostar 8kr/kWh (hehe)

Edit: jag äger ingen elbil.
Hmm så när andra ifrågasätter dina kunskaper så ber du dem förklara för dig hur timpris funkar? Logiken i det??Luktar troll där. Självklart har du rätt till din åsikt men är nog hur du utrycker din åsikt som inte är direkt intelligent . Du ifrågasätter alla andras åsikt utan ett uns fakta på hand så då får du nog leva med att du med ifrågasätts . Jag har också rätt till min egen åsikt och min åsikt är att du är ett litet troll!

Ska du undvika att svara länge till gällande offerten på solceller? Trolleri trollerej!

• Gilla
Matte Bygg
  • Laddar…
K Krux skrev:
Hmm så när andra ifrågasätter dina kunskaper så ber du dem förklara för dig hur timpris funkar? Logiken i det??Luktar troll där. Självklart har du rätt till din åsikt men är nog hur du utrycker din åsikt som inte är direkt intelligent . Du ifrågasätter alla andras åsikt utan ett uns fakta på hand så då får du nog leva med att du med ifrågasätts . Jag har också rätt till min egen åsikt och min åsikt är att du är ett litet troll!

Ska du undvika att svara länge till gällande offerten på solceller? Trolleri trollerej!
Hej min vän.

Jag lägger upp offerten så fort jag löst det tekniska med inscanning. Kan annars fota och skicka som MMS till dig eller valfritt nummer.

Ja just det ja! Offerten på solceller @Matte Bygg , var är den?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja just det ja! Offerten på solceller @Matte Bygg , var är den?
Hej min vän. som jag skrev till vår förre forumen så lägger upp offerten så fort jag löst det tekniska med inscanning. Kan annars fota och skicka som MMS till dig eller valfritt nummer som du kan maila mig.

Edit: ni kommer inte kunna få samma låga pris eftersom det är ett ”kompis-pris” jag fått.

• Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Men två grannar har totalt 5 elbilar (2+3)
Min polare har inte elbilar :crysmile::crysmile::crysmile:

Drivhus med sportbilar, klassisk bil, skog, folk, servicebil, villa i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
djac och 1 till
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Du är en oborstad filur som påstår att jag trollar. Hade jag trollat så hade jag erkänt det.

Jag har alltid vetat vad timpris innebär men flera på forumet har ifrågasatt mina kunskaper vilket fick mig att bli osäker på mina kunskaper.

Det visade sig att mina mest högljudda kritiker själva har timpris och vill värna avtalsformen, vilket är kontraproduktivt. Ju fler med timpris desto dyrare kWh för dessa lirare.

Jag kan inte sammanfatta läget bättre än jag gjorde vid rubriksättning av denna tråd, nämligen ”Oklokt att teckna timpris idag”

Jag skulle vilja tänja på det lite mer och kalla det ”Dumdristigt att teckna timpris”

Jag har rätt till min åsikt och ingen har rätt att ifrågasätta den utan fakta.

Blir kul nu när kylan smäller in och batteritiden på elbilseländet minskar och t.o.m. halveras när man kör defroster, sätesvärmare, rattvärmare etc.

Som grädde på moset så blir det dyra kilowattimmar generellt och inte så mycket ”lågpris”

När elbilen måste laddas för att inte stanna på vägen och bärgas så vill jag se timmisen som snällt får koppla in laddare och gråta över att det kostar 8kr/kWh (hehe)

Edit: jag äger ingen elbil.
Lite mer okunskap från dig.

30 min förvärmning på min id3 tog "bort" ca 7 km på mätaren.
Under körning gjorde rumpvärme och rattvärme knapp märkbar skillnad. Värmen i bilen kommer omgående när man startar den så det finns ingen startsträcka som på en bensin och diesel.

I somras låg min räckvidd på allt från 38-42 mil. Nu med minus låg den på ca 35 mil med värmare.

Ingen elbilsägare gråter för att det kostar 8 kr. Det är fortfarande billigare än 25 kr för dieseln.

• Gilla
kisumisu och 2 till
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Tex ingår företagens förbrukning i mitt kollektiv om vi har samma elbolag?
Väldigt Intressant fråga, då det torde göra stora förändringar för privatpersoner....
Är det någon som har koll på det?

M Matte Bygg skrev:
Jag lägger upp offerten så fort jag löst det tekniska med inscanning. Kan annars fota och skicka som MMS till dig eller valfritt nummer.
Skicka bilden på min epost så lägger jag ut den
mittanonymanamn@gmail.com

J jawen skrev:
Min polare har inte elbilar :crysmile::crysmile::crysmile:

[bild]
Vilka jäkla kärror. Man får mer brudar med sådana än med elbilsåsnor

R Rkarlsson skrev:
Lite mer okunskap från dig.

30 min förvärmning på min id3 tog "bort" ca 7 km på mätaren.
Under körning gjorde rumpvärme och rattvärme knapp märkbar skillnad. Värmen i bilen kommer omgående när man startar den så det finns ingen startsträcka som på en bensin och diesel.

I somras låg min räckvidd på allt från 38-42 mil. Nu med minus låg den på ca 35 mil med värmare.

Ingen elbilsägare gråter för att det kostar 8 kr. Det är fortfarande billigare än 25 kr för dieseln.
Du ska inte lita på mätarna. Det är teoretiska börsen.

Återkom när du tvingats ringa bärgare.

Edit: teoretiska värden

• Arg
Rkarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.