Vi köper köttlådor av 1/8 ko och 1/2 gris.
Då skriver jag upp alla delar och kryssar av dem när vi tar upp dem, på så sätt har jag koll på vad som är i frysboxen och slipper gå ner och gräva i boxen när man ska planera veckans meny.

På tal om det ska jag plocka upp lämplig detalj för stroganoff 🙃
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du menar ännu fler gamla oidentifierbara nedisade "paket" som man inte ens vågar mata hunden med? 😉😳🙃
Nä färre ju, om man har koll 😉 I alla fall på sikt...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Du menar ännu fler gamla oidentifierbara nedisade "paket" som man inte ens vågar mata hunden med? 😉😳🙃
Ingen minns en fegis.. kör en frysrensning ska du få se vilken god mat som kan dyka upp! (Jaja.. mindre bra ibland med…).. sist jag tog fram en oidentifierbar frusen påse från frysen med kött.. var den entrecote.. jättegod 😊

(Innan var det en fläskkarré som var ok, men fettet var lite härsket efter några år i frysen hehe)

Här får det inte köpas ”kött” (i nån färg..) just nu.. (då blir detju påfyllning bara i frysen 😳 ..jag måste frosta av dem !)..
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du menar ännu fler gamla oidentifierbara nedisade "paket" som man inte ens vågar mata hunden med? 😉😳🙃
Med ett bra frysrum borde man ju slippa det scenariot. Nya idéer för projekt när allting annat är klart!
 
Nu är all lök uppsnörad och buren ner i källaren.
28kg gul lök
2.5kg röd lök
2.5kg vitlök.

Det ska vi nog stå oss på ett tag!
 
  • Upphängd bunt med gul, röd lök och vitlök på en träställning i en källare, omgiven av trälådor och förvaringsartiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jiji och 8 till
  • Laddar…
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.