Danne12345 skrev:
Oj, vad snyggt. Ett riktigt drömkök! Du hade inte någon tanke på att låta takbjälken vara omålad så att den blir mer framträdande?
:) Jo, det var inte bestämt från början att den skulle vara vit, den var delvis svart innan jag målade den vit. Jag började göra med värmepistolen och det var både brunt, grönt och gräddvitt under det svarta. Efter att ha ägnat XX timmar på taket så orkade jag inte med att skrapa rent hela bjälken så den fick bli vit ;)
 
Sjörre skrev:
Tack! Jag vet inte vad det är, elektrikern hade sådana hemma i sitt nyrenoverade hus och tipsade oss om dem. Det var han som fixade så jag vet inte mer än att det står "Titan." på dem och de användes i butiker typ Gant.
Ser ut som vanliga 1-fasskenor. Smidig lösning som går att bygga ut. De finns att köpa lite här och där (t.ex. clas olsson), men på t.ex. elbutik.se kan man hitta lite mer armaturer till skenorna: http://www.elbutik.se/category.html/230v-1-fasskena

Butiker brukar dock köra 3-fas-skenor, inte 1-fas.
 
Shit vad jag saknar vårt kök. Vi har flyttat nu och i vårt "nya hus" är det a la 1960 där ägaren gick all in och körde orange med grönt och brunt. Måste hitta lite tid och energi till att börja joxa med detta också. En god spark i baken för mig brukar vara att lägga ut lite bilder här ;-)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Sjörre skrev:
Shit vad jag saknar vårt kök. Vi har flyttat nu och i vårt "nya hus" är det a la 1960 där ägaren gick all in och körde orange med grönt och brunt. Måste hitta lite tid och energi till att börja joxa med detta också. En god spark i baken för mig brukar vara att lägga ut lite bilder här ;-)
Nu har det gått ett halvt år, dags att ta tag i den där sparken i baken och lägga ut några bilder?! :)
Med tanke på bilderna tidigare i tråden, så är man ju jätte nyfiken vad du kan tänkas hitta på i ett 60 tals kök!
 
Ja vi köpte en galen tapet men har inte kommit längre. Vi har bestämt oss för att totalrenovera hela stället på en gång istället. Letar efter duktiga hantverkare för tillfället! Förhoppningsvis kommer det bli en tredje tråd här som innehåller en totalrenovering av en skånegård i höst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.