Fidde_ skrev:
Har inte du heller någon som helt plötsligt fixar saker utan din närvaro?
De är sjukt irriterande... :D

Mvh
Fredrik
Nej, iaf inte om man inte betalar för det! Har haft lite arbetskraft här men hade tänkt göra det sista själv. Förresten skulle den arbetskraften passa väldigt bra i ditt hus. (Riva, mura, putsa, gjuta osv till en anständig penning) d^_^b
 
Fått hjälp av farsgubben med lister och annat smått i helgen. Här är resultatet av mitt 98 % färdiga kök! :)
 
  • DSC_0393.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0394.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0396.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0397.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0398.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0403.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0400.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bbb
 
  • DSC_0401.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojoj, otroligt imponerande! Vilket lyft (tittade snabbt på dina före-bilder), inte bara taket dårå, utan resultatet är nästan självlysande ;) Du/ni har lyckats lyfta fram de där detaljerna som många vill ha; bjälkar i taket, en bit bevarad tegelvägg och gamla spegeldörrar? Lite pärlspont fick vara kvar också, hur snyggt som helst.

Sen är jag ju svag för vitt i köket och det ser nästan ut som du har IKEA Lidingö? Väldigt stiligt hur som helst! Stort grattis till en lyckad renovering!

Kjell G
 
Oj oj oj oj! Jäklars vad fint det blev! Sjukt imponerad! :D

Efter att ha tittat på dina bilder så bestämde jag precis att jag skall ha likadant golv. ;)
 
Jag gissar att det är marmoleum click? Vet du vad kulörerna heter? Har du fler golvbilder?
 
Kjell_G skrev:
Ojoj, otroligt imponerande! Vilket lyft (tittade snabbt på dina före-bilder), inte bara taket dårå, utan resultatet är nästan självlysande ;) Du/ni har lyckats lyfta fram de där detaljerna som många vill ha; bjälkar i taket, en bit bevarad tegelvägg och gamla spegeldörrar? Lite pärlspont fick vara kvar också, hur snyggt som helst.

Sen är jag ju svag för vitt i köket och det ser nästan ut som du har IKEA Lidingö? Väldigt stiligt hur som helst! Stort grattis till en lyckad renovering!

Kjell G
Tack! :) Ja, det stämmer att det är Lidingö d^_^b
 
eviljava skrev:
Jag gissar att det är marmoleum click? Vet du vad kulörerna heter? Har du fler golvbilder?
Jepp, det stämmer. Det är Silver Shadow och Eternity. Skickar med två bilder till.. Finns inte mycket mer att se, om jag inte tar bort mattorna förstås :)

Till Dalbotös - Jag förstår det, vi älskar golvet här hemma. Det känns mjukt att gå på, det blir inte särskilt kallt trots att det ligger på en betongplatta och utan golvvärme.
Dock är det liiiite känsligt och man ska inte använda skurmedel, helst inte skura det alls. Det har också blivit en tråkig repa av en stol..
 
  • DSC_0402.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0395.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för bilderna! Jag har nämligen funderat på rutigt i grått och vitt i min hall och detta såg bra ut.
Ang. din repa så kan den faktiskt självläka med tiden. Linoleum har den egenskapen.

Sedan går det bra att skura, men man får inte använda alkaliska medel. De måste vara neutrala. Svagt såpvatten går t.ex. bra. Man bör heller inte låta vattnet självtorka på ytan, utan det skall torkas upp direkt efter skurningen.
 
Redigerat:
Måste bara säga det igen - tokfint! Blir alldeles glad när jag tittar på bilderna, kalasbra jobbat! :D
 
Dalbotös skrev:
Måste bara säga det igen - tokfint! Blir alldeles glad när jag tittar på bilderna, kalasbra jobbat! :D
Haha tack! Dina kommentarer värmer.. d^_^b
 
Grattis till ett väldigt charmigt kök!
 
Jättefint blev det i köket!
Vad är det för lampor på skena som du har?
 
Oj, vad snyggt. Ett riktigt drömkök! Du hade inte någon tanke på att låta takbjälken vara omålad så att den blir mer framträdande?
 
Patrik_N skrev:
Jättefint blev det i köket!
Vad är det för lampor på skena som du har?
Tack! Jag vet inte vad det är, elektrikern hade sådana hemma i sitt nyrenoverade hus och tipsade oss om dem. Det var han som fixade så jag vet inte mer än att det står "Titan." på dem och de användes i butiker typ Gant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.