64 702 läst · 210 svar
65k läst
210 svar
Nytt 1920-talskök à la 2021
Administrator
· Skåne
· 7 879 inlägg
Vad roligt att du tycker det.
Vi tycker också om den. Det känns också skönt att man kan måla om köket om/när man tröttnar. Min första reaktion när all skyddspapp var borta var "å nej, varför tog vi inte grått". Vi målade ju inte bara köket grönt, utan matplats och vardagsrum också. Men nu när alla möbler är på plats känns det riktigt bra.
Vi tycker också om den. Det känns också skönt att man kan måla om köket om/när man tröttnar. Min första reaktion när all skyddspapp var borta var "å nej, varför tog vi inte grått". Vi målade ju inte bara köket grönt, utan matplats och vardagsrum också. Men nu när alla möbler är på plats känns det riktigt bra.
Väldigt fint kök! Du har säkert skrivit tidigare… men vad heter den gröna färgen ni valt? Visst är det en linoljefärg från Ottossons?
Administrator
· Skåne
· 7 879 inlägg
Väggfärgen är Card Room Green från Farrow & Ball. Den har vi utgått ifrån. Sedan har Ottossons tagit fram samma nyans i linoljefärg till köksskåpen.
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Hej hur är det med köket fortfarande nöjda med färgvalet
Tittar själv på ett grönt kök
Tittar själv på ett grönt kök
Administrator
· Skåne
· 7 879 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 879 inlägg
Det hoppas såklart inte jag heller. Jag menar bara att det borde vara ett stående tips till alla som planerar köksrenovering. Det är verkligen en dålig idé att ha tappvatten kopplat till frysen, det är inte värt risken för att slippa fylla på vatten till iskuberna.Marlen Eskilsson skrev:
Ett hett tips är iskubsformar
Eller en del frysar har lådor där man kan fylla på vatten och tömma ur iskuber i lådan så man alltid har massor av iskuber.
Ett tips är ju annars att ha avstängningsventil till ismaskinen. Vi har två i köket, en till diskmaskinen och en till kyl/frysen. Ett tryck så är vattnet på 3 timmar innan det stängs av.
Vågade inte annat efter ha sett den väldigt klena plastslangen som anslutningen bestod av.T TobiasStockholm skrev:
Tycker också det är konstigt att man inte har samma till tvättmaskinen som iof kanske är lite bättre grejer. Men varför är det just praxis på bara diskmaskinen??
Tvättmaskin brukar stå i utrymme med golvbrunn?Jonatanm535 skrev: