Vad roligt att du tycker det. :)

Vi tycker också om den. Det känns också skönt att man kan måla om köket om/när man tröttnar. Min första reaktion när all skyddspapp var borta var "å nej, varför tog vi inte grått". Vi målade ju inte bara köket grönt, utan matplats och vardagsrum också. Men nu när alla möbler är på plats känns det riktigt bra.
 
  • Gilla
kichi och 1 till
  • Laddar…
Väldigt fint kök! Du har säkert skrivit tidigare… men vad heter den gröna färgen ni valt? Visst är det en linoljefärg från Ottossons?
 
Väldigt fint kök, det ser verkligen ut som det är byggt efter rummets förutsättningar. Jag gillar färgvalen och är också nyfiken på vilka nyanser ni valt!
 
Väggfärgen är Card Room Green från Farrow & Ball. Den har vi utgått ifrån. Sedan har Ottossons tagit fram samma nyans i linoljefärg till köksskåpen.
 
  • Gilla
kichi och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Väggfärgen är Card Room Green från Farrow & Ball. Den har vi utgått ifrån. Sedan har Ottossons tagit fram samma nyans i linoljefärg till köksskåpen.
Ah! Fattar! Tack för svar, väldigt fin!
 
Hej hur är det med köket fortfarande nöjda med färgvalet
Tittar själv på ett grönt kök
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu väntar vi bara på att rörmokaren ska koppla in ismaskinen i kylskåpet och lite belysning som jag har beställt.
Tycker ett tips vid köksrenovering är att skippa ismaskin. Det är helt galet hur stor andel av vattenskador i kök som de står för.
 
Redigerat:
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
Tycker ett tips vid köksrenovering är att skippa ismaskin. Det är helt galet hur stor del av vattenskador i kök som de står för.
Bror fick omfattande vattenskada i köket efter att ha varit bortrest i tre dagar, pga ismaskinen.
 
  • Ledsen
TobiasStockholm och 1 till
  • Laddar…
Totte lille Totte lille skrev:
Hej hur är det med köket fortfarande nöjda med färgvalet
Tittar själv på ett grönt kök
Ja, det känns bra.
 
  • Gilla
Mange67
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
Tycker ett tips vid köksrenovering är att skippa ismaskin. Det är helt galet hur stor del av vattenskador i kök som de står för.
Hoppas verkligen att vi inte får det. Vi hade det innan också och jag måste säga att det är vanebildande att ha is i drycken.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hoppas verkligen att vi inte får det. Vi hade det innan också och jag måste säga att det är vanebildande att ha is i drycken.
Det hoppas såklart inte jag heller. Jag menar bara att det borde vara ett stående tips till alla som planerar köksrenovering. Det är verkligen en dålig idé att ha tappvatten kopplat till frysen, det är inte värt risken för att slippa fylla på vatten till iskuberna.

Ett hett tips är iskubsformar ;)
Eller en del frysar har lådor där man kan fylla på vatten och tömma ur iskuber i lådan så man alltid har massor av iskuber.
 
Ett tips är ju annars att ha avstängningsventil till ismaskinen. Vi har två i köket, en till diskmaskinen och en till kyl/frysen. Ett tryck så är vattnet på 3 timmar innan det stängs av.
 
  • Gilla
Nillea och 6 till
  • Laddar…
Jonatanm535 Jonatanm535 skrev:
Ett tips är ju annars att ha avstängningsventil till ismaskinen. Vi har två i köket, en till diskmaskinen och en till kyl/frysen. Ett tryck så är vattnet på 3 timmar innan det stängs av.
Smart, den lösningen har jag inte sett tidigare!
 
T TobiasStockholm skrev:
Smart, den lösningen har jag inte sett tidigare!
Vågade inte annat efter ha sett den väldigt klena plastslangen som anslutningen bestod av.
Tycker också det är konstigt att man inte har samma till tvättmaskinen som iof kanske är lite bättre grejer. Men varför är det just praxis på bara diskmaskinen??
 
Jonatanm535 Jonatanm535 skrev:
Vågade inte annat efter ha sett den väldigt klena plastslangen som anslutningen bestod av.
Tycker också det är konstigt att man inte har samma till tvättmaskinen som iof kanske är lite bättre grejer. Men varför är det just praxis på bara diskmaskinen??
Tvättmaskin brukar stå i utrymme med golvbrunn?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.