65 809 läst · 210 svar
66k läst
210 svar
Nytt 1920-talskök à la 2021
Administrator
· Skåne
· 7 904 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såhär såg det ut i morse ...
... men nu händer det grejer igen. Det luktar gott här, för Kritan målar med linoljefärg. Han använder sig av en skumgummiroller.
Skåpen levererades målade två gånger. Nu ska sista lagret på.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 7 904 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 904 inlägg
När jag kom upp i vardagsrummet idag efter att ha jobbat hela dagen så var Kritan och Balder fortfarande kvar och målade. De hade målat med den mörka grundfärgen på väggarna. I morgon blir det den "riktiga" färgen.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 061 inlägg
Blir fint till nyår det där!
Administrator
· Skåne
· 7 904 inlägg
Nej du @Nötegårdsgubben , kolla så långt Kritan och Balder kommit idag!
Dessutom var Måns här och byggde in ett rör, det nya där det hade läckt.
Han avslutade med att hjälpa Per dela lite golvlister vi köpt som är alldeles för långa, vi har bara ett rum där dessa sjumeterslister kan ligga och det ska vara gästrum under julen. Vi får spika upp dem efter jul istället.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Han avslutade med att hjälpa Per dela lite golvlister vi köpt som är alldeles för långa, vi har bara ett rum där dessa sjumeterslister kan ligga och det ska vara gästrum under julen. Vi får spika upp dem efter jul istället.
Jävlar vilken nice öppen hylla. Den ska ni vara supernöjda med. Vad ska ni ha i den?Marlen Eskilsson skrev:Nej du @Nötegårdsgubben , kolla så långt Kritan och Balder kommit idag!
[bild]
[bild]
[video]
Administrator
· Skåne
· 7 904 inlägg
Jag antar att du menar bokhyllan som är en rumsavdelare. Målaren plockade bort skåpdörrarna som sitter framför de två nedersta hyllorna. Det är alltså en bokhylla som är delvis öppen mellan matplats och vardagsrumsdelen, där vi har böcker på de synliga hyllorna och alla möjliga prylar i skåpen.
Administrator
· Skåne
· 6 547 inlägg
Den öppna hyllan är inte ny. Den har funnits i några år. Men den har varit grå tidigare. Nu målar vi den i samma kulör som väggar, lister och kök.
Vi gillar den bokhyllan, men ibland blir den lite överfylld av diverse böcker, papper och prylar. Då kan det se lite stökigt ut.
Vi gillar den bokhyllan, men ibland blir den lite överfylld av diverse böcker, papper och prylar. Då kan det se lite stökigt ut.
Administrator
· Skåne
· 7 904 inlägg
Kritan och Balder jobbar väldigt flitigt så att vi ska kunna flytta tillbaka våra möbler och prylar och få en matplats och vardagsrum till julfirandet.
Just nu målar Balder bokhyllan för andra gången.
Kritan har gått vidare med väggarna i köket.
Just nu målar Balder bokhyllan för andra gången.
Logga in
Skapa konto
Kritan har gått vidare med väggarna i köket.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 061 inlägg
Nu när julen är utdansad, hur gick det? Blev det klart i tid?
Administrator
· Skåne
· 7 904 inlägg
Klart och klart, vi kunde i alla fall använda det trots att det fortfarande inte var målat sista gången, saknades två luckor och två öppna hyllor. Lite bildbevis:
:
Men i torsdags den här veckan blev det klart! Palle satte upp hyllor och fixade luckorna. Kritan målade sista strykningen.
Nu väntar vi bara på att rörmokaren ska koppla in ismaskinen i kylskåpet och lite belysning som jag har beställt.
Vi har fortfarande kvar pappen på golvet, men jag ska ta lite bilder så att ni får se hur det blev sedan.
:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men i torsdags den här veckan blev det klart! Palle satte upp hyllor och fixade luckorna. Kritan målade sista strykningen.
Nu väntar vi bara på att rörmokaren ska koppla in ismaskinen i kylskåpet och lite belysning som jag har beställt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi har fortfarande kvar pappen på golvet, men jag ska ta lite bilder så att ni får se hur det blev sedan.
Många bilder upprepar sig, är det inklistringsfel?
Ser fint ut, duktiga målare får jag säga.
Är det massivt golv ni lagt som ni lutat eller vad är det för golv och hur är det behandlat?
Vi står och väljer hur vi ska behandla vårt grangolv, så svårt att veta. Gillar verkligen utseendet på ert, tendenser till slitage där man går mycket?
Ser fint ut, duktiga målare får jag säga.
Är det massivt golv ni lagt som ni lutat eller vad är det för golv och hur är det behandlat?
Vi står och väljer hur vi ska behandla vårt grangolv, så svårt att veta. Gillar verkligen utseendet på ert, tendenser till slitage där man går mycket?
Administrator
· Skåne
· 7 904 inlägg
Nu har jag fixat bilderna.
Vi har furugolv som vi la in 2001. Lutat och vitoljat. Vi slipade om golvet nu och gjorde samma behandling som tidigare, först lut och sedan 2 ggr vitolja. Visst det slits, men jag tycker det är värt det att göra om ibland.
Vi har furugolv som vi la in 2001. Lutat och vitoljat. Vi slipade om golvet nu och gjorde samma behandling som tidigare, först lut och sedan 2 ggr vitolja. Visst det slits, men jag tycker det är värt det att göra om ibland.
Det blev verkligen vackert! Färgen är perfekt.Marlen Eskilsson skrev: