heisiandiishe
B Blackfear skrev:
Läste att de som gör dessa klippare har funnits lika länge som huskvarna när det gäller robotklippare, om det stämmer eller ej veta jag inte. Jag gillar inte heller molnbaserade saker, man kanske ska köpa en som enbart har blåtand? behöver man ens gps på en klippare om tomten är på 950m2 och är helt slät som min?
Svar: nej det behöver du inte. Som någon sa är det en baggis att peta ner begränsningsslingor på en sådan tomt. Är tomten lite ojämn och har exempelvis plattor eller ett par tre olika gräsytor blir det lite mer jox. Då är det klart att en framtida klippare som inte kräver slingor är guld värd. Men farsan har haft en i många år och jäkligt skönt att slippa komma till kåken för att ta en kaffe och njuta av utsikten, när det klipps för fulla muggar. Gräsmattan e grym o farsan kan ägna sig åt annat. Om 5 år kanske det finns annat som är prisvärt och bättre. Då fungerar det fortfarande med de gamla klipparna också.. Så behovet blir ju helt avgörande. Hade dessa vid en golfbana för att slippa störa vid golfrestaurangen etc. Där va problematiken återkommande jobb, planteringar etc vilket innebar en del ofrivilliga kabelbrott... Då blev klipparna stående emellanåt innan det åtgärdades. Ja ni förstår..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.