6900:- hos toolab....känns måttligt överprissatt🤔👎
 
T trojlee skrev:
6900:- hos toolab....känns måttligt överprissatt🤔👎
Varierar en hel del i Europa.

Nästan €600 ink frakt på Lefeld.de
€460 på Alango.de
8000sek på Swedol.
 
Cheesen
nanowire nanowire skrev:
Ja, inte lätt för vänsterhänta.
När du kör med sågen med skena på en skiva så blir det naturligt att hålla sågen med vänster hand när klingan är på höger sida.. så den sågen är för vänsterhänta. Blir lika avigt om man ska kapa en bräda, anhållet måste man hålla med höger hand då klingan sitter på höger sida, du ser inte märket för snittet annars.
 
Cheesen Cheesen skrev:
När du kör med sågen med skena på en skiva så blir det naturligt att hålla sågen med vänster hand när klingan är på höger sida.. så den sågen är för vänsterhänta. Blir lika avigt om man ska kapa en bräda, anhållet måste man hålla med höger hand då klingan sitter på höger sida, du ser inte märket för snittet annars.
Jag är högerhänt men kan köra en cirkelsåg med valfri hand. Sågen gör ju liksom jobbet och jag behöver nästan bara trycka in knapparna. Störst anledning för mig att faktiskt skaffa en högerhängd klinga är nog snickarbänken (för högerhänta) då jag bara har plats att kapa på högra sidan men så länge den vänsterhängda är hel skaffar jag inte en ny.

Sticksåg ör värre och värst vid kurvor eller på fri hand men jag övar på det.
 
Cheesen Cheesen skrev:
När du kör med sågen med skena på en skiva så blir det naturligt att hålla sågen med vänster hand när klingan är på höger sida.. så den sågen är för vänsterhänta. Blir lika avigt om man ska kapa en bräda, anhållet måste man hålla med höger hand då klingan sitter på höger sida, du ser inte märket för snittet annars.
Du får tycka så, precis som vi som tycker det är naturligt med klingan på högersida. 😉

Bosch har väl en nyare vänsterklingad såg, dock inte med kapskena eller för vanlig skena.
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
När du kör med sågen med skena på en skiva så blir det naturligt att hålla sågen med vänster hand när klingan är på höger sida.. så den sågen är för vänsterhänta. Blir lika avigt om man ska kapa en bräda, anhållet måste man hålla med höger hand då klingan sitter på höger sida, du ser inte märket för snittet annars.
Ok, trodde du var västerhänt. Du vill alltså ha västerklingad såg så du kan lägga kapskenan/sågen på den delen av regeln som du kapar av? Det låter av flera anledningar märkligt att såga med stöd mot avkapet. Just det undviker jag så mycket det bara går.
 
T trojlee skrev:
6900:- hos toolab....känns måttligt överprissatt🤔👎
Höjt till 7449:- nu.
Produktannons för en cirkelsåg 165mm 18V med styrskena (utan batterier) från Toolab.se, pris 449,00 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Arg
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det är ju styrskenan som är våldsamt överprissatt. Sågen ligger rimligt.
Men det verkar som den går att få tag i för 5600:- i Tyskland, dock i kartong och vet inte vad frakten landar på:

[länk]
Tycker mig sett väldigt varierande priser på 440 skenan dessutom.
Allt mellan 2':- och upp emot 3':-
 
Någon som vet ifall bosch ska släppa en ny Grästrimmer eller röjsåg för 18v Proffesional systemet. Den som finns är svår att få tag på och samma med lövblåsen.
Någon som har erfarenhet av dem?
 
S Silkesnusa skrev:
Någon som vet ifall bosch ska släppa en ny Grästrimmer eller röjsåg för 18v Proffesional systemet. Den som finns är svår att få tag på och samma med lövblåsen.
Någon som har erfarenhet av dem?
Lövblåsen ser ut att finnas hos Toolab och Proffsmagasinet.

Grästrimmer och röjsåg verkar ha leveransproblem enligt diskussion nyligen i den här tråden.
 
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tycker mig sett väldigt varierande priser på 440 skenan dessutom.
Allt mellan 2':- och upp emot 3':-
Ja, frågan är om man ska ligga lågt och se hur priset utvecklar sig. Man kan ju hoppas lite på black friday också kanske
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S Silkesnusa skrev:
Någon som vet ifall bosch ska släppa en ny Grästrimmer eller röjsåg för 18v Proffesional systemet. Den som finns är svår att få tag på och samma med lövblåsen.
Någon som har erfarenhet av dem?
Jag har grästrimmern/röjsågen, tycker den funkar bra och har tillräckligt med kraft för trädgårdsarbetet, smidig och känns stadig. Det enda jag kan anmärka på är att jag personligen tycker den är lite kort och att främre handtaget kunde varit högre, men bra kraft för att vara så smidig som sagt.
 
  • Gilla
Silkesnusa och 2 till
  • Laddar…
Har väntat på att Duab eller Bauhaus ska få GRT i butik, vill känna på den.
Eller är det så att Bosch istället vill fokusera trädgårdsmaskiner till det gröna produktsortimentet.
 
O
A AndersS skrev:
Har väntat på att Duab eller Bauhaus ska få GRT i butik, vill känna på den.
Eller är det så att Bosch istället vill fokusera trädgårdsmaskiner till det gröna produktsortimentet.
Jag tror helt okonsperatoriskt att de helt enkelt ligger fint förpackade i en container i en hamn någonstans. Logistikkedjan har krånglat till det och det inte är någon stress att få hit dom innan våren ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.