93 507 läst · 695 svar
94k läst
695 svar
Nyheter - Bosch 18V
Nu kör jag ett annat märke på denna typ av maskiner, men varken häcksax eller trimmer drar något batteri att tala om. Lövblås däremot, det är en riktig energitjyv.O Ossian K Olsson skrev:Sista inlägget om häcksaxen för mig i den här tråden. Men jag har klipp/ansat 80 meter (ca 1,5 meter hög) ligusterhäck nu. Tog ca 20 minuter och det blev jättebra. Efteråt så hade mitt 5 Ah batteri fortfarande 3 pluppar kvar och inte det minsta tapp i kraft. Vet inte om det är som det borde eller om det är väldigt bra, men jag är otroligt nöjd.
Nu lär det nog bli en trimmer i samma serie också…
Är det någon annan av er som har häcksaxen (ghe 18v-60) som lagt märke till stort slitage på svärdet redan efter minimal användning? Jag har provklippt några få pinnar och det syns tydligt att bladen klipper i varandra ibland. Alltså, bladen flexar så pass att de ibland korsar varandra, till synes pga spelet mellan bladen.
Fått svar av bosch att jag måste fått ett måndagsexemplar, spelet mellan bladen är för stort av någon anledning. Så inget generellt fel på modellen.G Gulketchup skrev:Är det någon annan av er som har häcksaxen (ghe 18v-60) som lagt märke till stort slitage på svärdet redan efter minimal användning? Jag har provklippt några få pinnar och det syns tydligt att bladen klipper i varandra ibland. Alltså, bladen flexar så pass att de ibland korsar varandra, till synes pga spelet mellan bladen.
https://www.hornbach.se/p/hacksax-bosch-professional-ghe-18v-50/12213406/
Nu verkar det finnas en ny häcksax modell pyllelite mindre än den tidigare häcksaxen!
Nu verkar det finnas en ny häcksax modell pyllelite mindre än den tidigare häcksaxen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte trimmern idag! Testat den och är så fasligt nöjd med allt hittills, dock bara testat den med vanligt villalivsarbete (typ träd och staket). Ska ta med den till stuga för att köra den i ängen någon dag.
Tvååriga sonen gav den betyget ”vilken cool maskin” när han fick provköra!
Bauhaus hade sänkt priset så jag körde till Hornbach och fick den prisjusterad med lågprisgarantin. Kostade runt 2100kr!
Hm.FredrikR skrev:
Jag var och klämde på denna maskinen idag men blev faktiskt lite besviken. Tyckte faktiskt inte X-skenan levde upp till förväntningarna. Snabbinställningen för 0-22,5-45 grader var rätt glappiga, diffade ju säkert på 1 grad om man inte såg upp när man skruvade åt vredet.
Var det bara ett måndagsexemplar jag kikade på - eller är den inte bättre?
Redigerat:
Jag tycker skenan känns solid vinkelmässigt sett, däremot upplever jag och åtminstone en medlem till här ett minimalt glapp i sidled som i mitt fall på minimalt vis påverkar rätvinkligheten tvärs snittet.mexitegel skrev:Hm.
Jag var och klämde på denna maskinen idag. Tyckte faktiskt inte X-skenan levde upp till förväntningarna. Snabbinställningen för 0-22,5-45 grader var rätt glappiga, diffade ju säkert på 1 grad om man inte såg upp när man skruvade åt vredet.
Var det bara ett måndagsexemplar jag kikade på - eller är den inte bättre?
Har inte använt sågen mer än sporadiskt så här långt och beroende på vad som kapas och hur så stannar sågen i bortre läge på skenan efter kapning.
Kollar på lampa och det finns två på Bauhaus som kan vara intressanta, en GLI 1900 och 800, liten prisskillnad.
Finns det någon erfarenhet kring dem?
Vad är klarhetsnivå, den starkare har 2 medan den mindre 3.
Finns det någon erfarenhet kring dem?
Vad är klarhetsnivå, den starkare har 2 medan den mindre 3.
Jag har GLI 1900, den har Bluetooth och kan styras via deras app på mobilen, har 800 också detta? Den har även ett inkapslat batteri med en gummitätning, osäker på vilken IP klassning den har, men batteriet är iaf mer skyddat på 1900.A AndersS skrev:
Nackdelar med 1900 kontra 800 är storlek och vikt kan jag tänka mig, enklare att ta med sig 800 och eventuellt packa ner i en låda.
I övrigt väldigt basic lampa, två ljusstyrkor (klarhetsnivå?) man kan byta mellan och möjlighet att rikta ljuset uppåt eller nedåt.
Det står inget om att någon av dem styrs med blåtand eller att GLI 1900 har något extra batteri. Jag ska enbart ha den för privat bruk och när man gör snabbjobb, så den mindre skulle nog passa och väger bara 1/3 del jämfört.
Dom modellerna som heter C i modellbeteckning en är blåtandskompatibla. 👍A AndersS skrev:
Den har inget extra batteri utan batteri sitter bakom en lucka med gummitätning.