101 313 läst · 740 svar
101k läst
740 svar
Nyheter - Bosch 18V
Ja, jag är beredd att hålla med i viss mån, jag hoppas att de inte har gjort några större avkall på kvalitet och, kallar man det "genomtänkthet" kanske, på maskinerna de släpper nu.mexitegel skrev:
Samtidigt är ju glad att de utökar utbudet ganska rejält, det är många maskiner jag är intresserad av och har saknat i deras sortiment. Har fått fylla en del luckor med andra märken genom åren och det är definitivt störigt med flera batteriplattformar.
Jag tror också att de varit nästan tvingade att utöka utbudet för att vara relevanta på marknaden, om man jämför med de andra stora, Milwaukee, Dewalt, Makita. Skulle kunna vara svårt att locka till sig nya kunder om utbudet varit så pass markant mindre jmf. med de övriga som det faktiskt varit fram tills nyligen. Backar vi nåt år eller ett par så fanns det inga spikpistoler, inga trädgårdsmaskiner, ingen 18V fräs etc etc, vilket alla andra haft på marknaden under väldigt lång tid. Som ny användare kan det nog ta emot att investera i den batteriparken då. Även om man inte köper så många maskiner, som förstagångsköpare av ett skruvdragarset kan det ju vara avgörande att se att det går att köpa till en trimmer t.ex. för samma batterier framöver.
För att inte tala om Ryobi One+! Nog för att få yrkespersoner väljer Ryobi men det är väldigt populärt hos privatpersoner just för att det finns sån otrolig bredd av verktyg. Att pro-märkena är ”bättre” än Ryobi är väl ganska odiskutabelt, men jag kanske valt Ryobi om jag skulle gått full out batterisystem(har mycket med kabel idag) just för att de har så stor bredd.mrVoodoo skrev:
Ja, jag är beredd att hålla med i viss mån, jag hoppas att de inte har gjort några större avkall på kvalitet och, kallar man det "genomtänkthet" kanske, på maskinerna de släpper nu.
Samtidigt är ju glad att de utökar utbudet ganska rejält, det är många maskiner jag är intresserad av och har saknat i deras sortiment. Har fått fylla en del luckor med andra märken genom åren och det är definitivt störigt med flera batteriplattformar.
Jag tror också att de varit nästan tvingade att utöka utbudet för att vara relevanta på marknaden, om man jämför med de andra stora, Milwaukee, Dewalt, Makita. Skulle kunna vara svårt att locka till sig nya kunder om utbudet varit så pass markant mindre jmf. med de övriga som det faktiskt varit fram tills nyligen. Backar vi nåt år eller ett par så fanns det inga spikpistoler, inga trädgårdsmaskiner, ingen 18V fräs etc etc, vilket alla andra haft på marknaden under väldigt lång tid. Som ny användare kan det nog ta emot att investera i den batteriparken då. Även om man inte köper så många maskiner, som förstagångsköpare av ett skruvdragarset kan det ju vara avgörande att se att det går att köpa till en trimmer t.ex. för samma batterier framöver.
Nu är vi offtopic men jag har väldigt svårt att tro att de kan bibehålla kvaliteten över hela linjen och det var just att inte bli en "Roybi" som jag hade i tanken.
Det har sedan några år redan börjat krackelera en del. Ett exempel är skruvdragare där de billigare inte har samma kvalitet som de dyrare. Den avvägningen ska jag som kund inte behöva ta ställning till, kvaliteten ska vara samma över hela linjen.
Det har sedan några år redan börjat krackelera en del. Ett exempel är skruvdragare där de billigare inte har samma kvalitet som de dyrare. Den avvägningen ska jag som kund inte behöva ta ställning till, kvaliteten ska vara samma över hela linjen.
Hej, känner inte igen mig i din beskrivning av Bosch blå batterimaskiners kvalitet i närtid. Det finns ett fåtal modeller fortfarande med kolborstmotorer. Men i princip alla batterimaskiner som släppts på senare tid har kolborstfria motorer som fungerat utmärkt för mig både 12 och 18V varianter (jag har många). Och man kan hitta dem med mycket bra priser med jämna mellanrum om Du har tålamod. För 18V dragare välj de som har en beteckning som slutar på C om det finns. Men i praktiskt bruk använd ingen batterimaskin utomhus i blöt väderlek för då är chansen stor att de ger upp. Det gäller alla fabrikat idag. För trädgårdsmaskiner köper jag bara Husqvarna eller Stihl och även deras konsumentmaskiner fallerar av väta. Deras maskiner som tål väta kostar 10000+batterimexitegel skrev:
Nu är vi offtopic men jag har väldigt svårt att tro att de kan bibehålla kvaliteten över hela linjen och det var just att inte bli en "Roybi" som jag hade i tanken.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bosch diskmaskin - hur få av dörren?
Vitvaror -
Någon som har Bosch gli 18v-1900 c arbetslampa?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Glappande hylsor/”mutterknack” (Bosch Professional GDX 18V-200)
Hilti vs. Bosch nyfiken överkurs-fundering
Säljes: Bosch GHO 18V-LI Elhyvel - Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes