A AndersS skrev:
Tjockt gräs tas med röjsågen, så det blir nog mest lite fintrimning och utifrån att andra familjemedlemmar ska kunna köra av lite utan att behöva kränga på sig sele, etc.
Bara att beställa, någon måste vara först ut. 😉
 
A AndersS skrev:
Är det någon som köpt en Bosch GRT trimmer eller GFR som är samma men med medföljande gräsklinga?
Har bara hittat en recension och att den är slut i lager hos flera företag.
Också nyfiken på ungefärlig drifttid på 4 Ah batterier, hade tänkt använda de jag har.
Jag har en GRT.
Använder 5,5 Ah ProCore batterier till den.
Använder den hemma på lilla tomten som är cirka 1300 kvadrat, då går det åt minst 2 batterier, men då är det också lite tjockare gräs i ena hörnet av trädgården som gränsar mot skogen.

(Har haft den nästan ett år nu. Mycket nöjd med den.)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Bara att beställa, någon måste vara först ut. 😉
Det som gör mig lite tveksam är så få recensioner på produkten och nästan inga som har den i lager till pris runt 3000 som flera haft, har t.ex. Duab butik i närheten som fladdrat runt i lager och inget. Vill känna på den före köp.
 
Sittställning
A AndersS skrev:
Är det någon som köpt en Bosch GRT trimmer eller GFR som är samma men med medföljande gräsklinga?
Har bara hittat en recension och att den är slut i lager hos flera företag.
Också nyfiken på ungefärlig drifttid på 4 Ah batterier, hade tänkt använda de jag har.
Jag tycker den har ganska dålig batteritid, har både 8ah och 12 ah men jag kanske misshandlar den.. men jag sålde inte av min bensinare..

Har inte provat klingan än, får väl göra det snart.

Men det är otroligt skönt att slippa massa ljud, den trots batteritid smidig att använda. Slippa 2takt och bensin är ju skönt
 
Har också GRTn, vanlig villatomt men en del kanter och klippa, inga problem med ett 4Ah batteri.
Också mycket nöjd!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
O
Är det någon av er som testat BOSCH PROFESSIONAL GHE 60CM 18V-60?

Jag blev sugen på den då jag behöver en häcksax. Har 2 5 ah batterier så jag tänkte det var passande. Bauhaus hade den som ”nyhet” för 2361 kr med ett extra 4 ah batteri men inga i lager. Så jag mailade och fråga när den skulle komma in, fick till svar att de inte visste. Dagen efter höjdes dock priset till 3774 kr för samma paket…
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Är det någon av er som testat BOSCH PROFESSIONAL GHE 60CM 18V-60?

Jag blev sugen på den då jag behöver en häcksax. Har 2 5 ah batterier så jag tänkte det var passande. Bauhaus hade den som ”nyhet” för 2361 kr med ett extra 4 ah batteri men inga i lager. Så jag mailade och fråga när den skulle komma in, fick till svar att de inte visste. Dagen efter höjdes dock priset till 3774 kr för samma paket…
2361:- med 4Ah batteri lät riktigt bra, nästan för bra för att vara sant, vilket de kanske insåg. 😉
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
O
FredrikR FredrikR skrev:
2361:- med 4Ah batteri lät riktigt bra, nästan för bra för att vara sant, vilket de kanske insåg. 😉
Kan vara så, samtidigt är det inget superpris heller. Den säljs för 2369 på Hornbach utan batteri så helt plötsligt vill Bauhaus 1400 kr för ett 4 ah batteri!

Aja, vi får se om den kommer i lager och till vilket pris.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Kan vara så, samtidigt är det inget superpris heller. Den säljs för 2369 på Hornbach utan batteri så helt plötsligt vill Bauhaus 1400 kr för ett 4 ah batteri!

Aja, vi får se om den kommer i lager och till vilket pris.
Iom att Bauhaus säljer den ihop med batteri faller prisgarantin, annars hade det kliat lite i fingrarna här, trots ett tag tills häcken behöver klippas. 😎👍

Bra pris på Hornbach, skulle verkligen behövt det i närheten, även om jag vet att det funkar bra att beställa.
 
Amazon säljer då och då 4Ah batteriet för en 6-hundring så köp där istället
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Amazon säljer då och då 4Ah batteriet för en 6-hundring så köp där istället
Inte Procore, väl?

Ah, läste nu, "då och då"... Sorry 😇👍
 
Sittställning
Jag har häcksaxen, jag gillar den men förvänta er inte att den tar något tjockare. Hade en stihl hs55(typ något? ) kommer inte ihåg namnet. Den tugga igenom allt 4+ skulle jag uppskatta. Boschen klarar kanske 2 på sin höjd tror jag. Men jag misshandlar kanske dne lite 😂

Kort sagt är det riktigt skönt för armen att inte lyfta den där tunga maskinen men den är klenare, märkbart. Men för Häcken och lite buskar är den kanon! Jag gillar den!
 
  • Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
O
Sittställning Sittställning skrev:
Jag har häcksaxen, jag gillar den men förvänta er inte att den tar något tjockare. Hade en stihl hs55(typ något? ) kommer inte ihåg namnet. Den tugga igenom allt 4+ skulle jag uppskatta. Boschen klarar kanske 2 på sin höjd tror jag. Men jag misshandlar kanske dne lite 😂

Kort sagt är det riktigt skönt för armen att inte lyfta den där tunga maskinen men den är klenare, märkbart. Men för Häcken och lite buskar är den kanon! Jag gillar den!
Jag som tycker 20 mm grenar är grovt nog! 😅 Jag ska ha den till exakt sånt, vanliga häckar. Inget avancerat men jag är så otroligt trött på sladden på den jag har nu!

Låter hoppfullt så jag får hålla ögonen öppna efter erbjudande här i höst!
 
Sittställning
O Ossian K Olsson skrev:
Jag som tycker 20 mm grenar är grovt nog! 😅 Jag ska ha den till exakt sånt, vanliga häckar. Inget avancerat men jag är så otroligt trött på sladden på den jag har nu!

Låter hoppfullt så jag får hålla ögonen öppna efter erbjudande här i höst!
Haha! Jag uppskattar säkert as dåligt. Men jag orkar knappt byta maskin för att ta några enstaka tjocka, där va Stihl bättre för den tugga genom allt medans boschen får kämpa avsevärt mer. Skulle säga att den är ca 50% klenare. Men som sagt jag är nog kass på att uppskatta 😂
 
Någon som sitter på information när 18v Lamellfräs kommer ut i butik? På Bosch hemsida står det "Kommer snart". Har hittat den på ett fåtal utländska sidor med pris men inte i lager.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.