132 628 läst · 592 svar
133k läst
592 svar
Nybörjare på solceller
Helt galet, står ju max 1000v där samt på klistelappen på växelriktaren. Var tvungen att kolla solpanelers spänning och de ligger på runt 40v vid on grid anläggningar som flera skrivit här! Så det blir ju runt 1400v! Samt att kablarna inte är godkända för så hög spänning som också folk skrivit här.K kjork skrev:
Otovo förmedlar bara kontakt mellan köpare av solceller och en drös lokala installatörer (mot betalning). Så det säger inte så mycket om otovo egentligen, möjligtvis att de har lite dålig kontroll på vilka partners de samarbetar med.
Man ska nog inte dra för långtgående slutsatser baserat på denna installation.
Man ska nog inte dra för långtgående slutsatser baserat på denna installation.
jag håller helt med och nu har jag ju ypperligt tillfälle att se hur deras support arbetat. Jag tror också det hade hänt mer snabbare om detta hade vart mitt i sommaren.B BSOD skrev:Otovo förmedlar bara kontakt mellan köpare av solceller och en drös lokala installatörer (mot betalning). Så det säger inte så mycket om otovo egentligen, möjligtvis att de har lite dålig kontroll på vilka partners de samarbetar med.
Man ska nog inte dra för långtgående slutsatser baserat på denna installation.
Ingångsteget dvs överspänningsskyddet på dc ingångarna har aktiverats dvs kortslutits och i bästa fall löst ut intern säkring men för övrigt död växelriktare som måste repareras och ej kopplas in utan att lösningen delas upp på två ingångar.K kjork skrev:
Kontakta Fronius Europa Support och beskriv lösningen och verifiera lösningen och framförallt reklamera till skriftligen till återförsäljare som felaktig redan nu. Invänta svar från fronius support innan du går vidare till KO.
Det tror inte jag, sommar och vår är det helt omöjligt att få support om man redan har betalat sina fakturor. Då prioriteras nuinstallationer som genererar inkomster. Jah vet sådana som reklamerat direkt efter installation i April och fått support och leverantörsbesök i September och åtgärdat i Oktober.K kjork skrev:
Din enda räddning under säsong är om dom har nån produktionsgaranti som dom inte kan krångla sig ur.
varför skall slutkund reklamera till Fronius?H håbbe1961 skrev:Ingångsteget dvs överspänningsskyddet på dc ingångarna har aktiverats dvs kortslutits och i bästa fall löst ut intern säkring men för övrigt död växelriktare som måste repareras och ej kopplas in utan att lösningen delas upp på två ingångar.
Kontakta Fronius Europa Support och beskriv lösningen och verifiera lösningen och framförallt reklamera till skriftligen till återförsäljare som felaktig redan nu. Invänta svar från fronius support innan du går vidare till KO.
Jag tänker att Otovo lämnat kalkyler och underlag som visar hur fantastiskt bra lönsamhet det är på deras solceller. Detta fick du @kjork nog av nån säljare och har du tur skrevs det även om som underlag i kontraktet.
Ta fram siffrorna och leta rätt på deras egna uppgifter om hur mycket energi som skulle genereras under november och december.
Reklamera anläggningen omedelbart med Otovos siffror som underlag!!!
Reklamationen skickar du till det företag du har avtal med, alltså Otovo.
Ta fram siffrorna och leta rätt på deras egna uppgifter om hur mycket energi som skulle genereras under november och december.
Reklamera anläggningen omedelbart med Otovos siffror som underlag!!!
Reklamationen skickar du till det företag du har avtal med, alltså Otovo.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 886 inlägg
Antar att du gissar?B BSOD skrev:Otovo förmedlar bara kontakt mellan köpare av solceller och en drös lokala installatörer (mot betalning). Så det säger inte så mycket om otovo egentligen, möjligtvis att de har lite dålig kontroll på vilka partners de samarbetar med.
Man ska nog inte dra för långtgående slutsatser baserat på denna installation.
Otovo är ett eget företag som själva säljer till slutkund. De har ett antal installatörer som monterar åt dem, men material och projekteringen gör de själva. Den montör som får uppdraget planerar och utför installationen enligt Otovos beställning.
Affären är mellan Otovo och slutkund. Installatören har bara avtal mot Otovo så alla reklamationer skall göras till Otovo.