132 140 läst · 592 svar
132k läst
592 svar
Nybörjare på solceller
Här hittade jag telefonnummer till Fronius teknisk support för solceller
Technical Support International - Solar Energy
Phone: +43 7242 241 5670 (Österrike, men snackar nog flera olika språk)
Manne, varför så enormt många separat inlägg med endast en mening i varje inlägg? Varför inte samla i färre inlägg vad som ska sägas?
Är det möjligen otolvos trevliga säljare som krängt på dig anläggningen? De installerar nog inget själva utan har väl underfirmor som gör själva installationen. Då är risken att det blir en mindre "god soppa".
Manne, varför så enormt många separat inlägg med endast en mening i varje inlägg? Varför inte samla i färre inlägg vad som ska sägas?
Är det möjligen otolvos trevliga säljare som krängt på dig anläggningen? De installerar nog inget själva utan har väl underfirmor som gör själva installationen. Då är risken att det blir en mindre "god soppa".
Redigerat:
Antar att du menar mig. Orka inte redigera och håller på med annat samt är tankspridd.A Arnodt skrev:Här hittade jag telefonnummer till Fronius teknisk support för solceller
Manne, varför så enormt många separat inlägg med endast en mening i varje inlägg? Varför inte samla i färre inlägg vad du vill säga?
Efter att ha sett bilderna så står jag fast vid det jag sa från början, detta skulle ha delats upp på två MPPTs….. och kanske inte ens säker att det skall delas 18+18 heller.A Arnodt skrev:Här hittade jag telefonnummer till Fronius teknisk support för solceller
svårt att säga utan att ha sett det som en helhet. Men åtminstone hålla dom i samma riktning och lutning som sitter oskuggade på en MPPT. Sen om det är bara garaget eller garaget och några till vet jag inte. Bra att ha med sig är att 23-24st paneler är max i en slinga.K kjork skrev:
Det är ingen mening att nu redan spekulera om att flytta paneler till annan position på taken. Se nu till istället att få igång anläggningen genom felsökning! Det kanske fungerar bra och ger bra kWh-skörd som det är med panelernas positioner. Är det den säljaren som det handlar om, som misstänks, se inlägg Nr. 112!
Redigerat:
Själv har jag tänkt en extern besiktning när det blir varmare ute då min installatör frångått tillverkares råd samt frångått elsäkerhetsverkets rekommendationer.
Förväntar mig inget från installatören då de inte ens svarar men jag kan kan hjälpa någon annan.
Förväntar mig inget från installatören då de inte ens svarar men jag kan kan hjälpa någon annan.