Vill man ha snabbt svar och inte beredd på att vänta i ca 3 veckor på email-svar, då ringer man Froniussupporten.

Vad är max spänning på solcellerna?

A Arnodt skrev:
Vill man ha snabbt svar och inte beredd på att vänta i ca 3 veckor på email-svar, då ringer man Froniussupporten.
jag har sökt med ljus och lykta men hittar inga kontaktuppgifter till dem

Du borde ha fått dokumentation på produkterna du köpt?

F
K kjork skrev:
17 december är bilden tagen
Den dagen borde du absolut utan tvekan ha haft produktion, det ser man direkt.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Här hittade jag telefonnummer till Fronius teknisk support för solceller
Technical Support International - Solar Energy
Phone: +43 7242 241 5670 (Österrike, men snackar nog flera olika språk)

Manne, varför så enormt många separat inlägg med endast en mening i varje inlägg? Varför inte samla i färre inlägg vad som ska sägas?

Är det möjligen otolvos trevliga säljare som krängt på dig anläggningen? De installerar nog inget själva utan har väl underfirmor som gör själva installationen. Då är risken att det blir en mindre "god soppa".

Redigerat:
  • Gilla
Nageek och 1 till
  • Laddar…
A Arnodt skrev:

Manne, varför så enormt många separat inlägg med endast en mening i varje inlägg? Varför inte samla i färre inlägg vad du vill säga?
Antar att du menar mig. Orka inte redigera och håller på med annat samt är tankspridd.

F
A Arnodt skrev:

Manne, varför så enormt många separat inlägg med endast en mening i varje inlägg? Varför inte samla i färre inlägg vad som ska sägas?
Efter att ha sett bilderna så står jag fast vid det jag sa från början, detta skulle ha delats upp på två MPPTs….. och kanske inte ens säker att det skall delas 18+18 heller.

F fsn skrev:
Efter att ha sett bilderna så står jag fast vid det jag sa från början, detta skulle ha delats upp på två MPPTs….. och kanske inte ens säker att det skall delas 18+18 heller.
hur skulle du föreslå och varför?

De 4:a extra där kaske skulle skippas då de blir skuggade på kvällen och bromsar de på andra sidan nocken?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
F
K kjork skrev:
hur skulle du föreslå och varför?
svårt att säga utan att ha sett det som en helhet. Men åtminstone hålla dom i samma riktning och lutning som sitter oskuggade på en MPPT. Sen om det är bara garaget eller garaget och några till vet jag inte. Bra att ha med sig är att 23-24st paneler är max i en slinga.

• Gilla
rallygolf
  • Laddar…
Det är ingen mening att nu redan spekulera om att flytta paneler till annan position på taken. Se nu till istället att få igång anläggningen genom felsökning! Det kanske fungerar bra och ger bra kWh-skörd som det är med panelernas positioner. Är det den säljaren som det handlar om, som misstänks, se inlägg Nr. 112!

Redigerat:
  • Gilla
virtq och 1 till
  • Laddar…
Själv har jag tänkt en extern besiktning när det blir varmare ute då min installatör frångått tillverkares råd samt frångått elsäkerhetsverkets rekommendationer.
Förväntar mig inget från installatören då de inte ens svarar men jag kan kan hjälpa någon annan.

• Ledsen
Anna_H
  • Laddar…
Ang att alla paneler sitter i serie. Jag har en 12.5-3-m. 36 paneler á 390w

• Teknisk specifikationsblad på en datorskärm för Fronius Symo solinverterare med detaljerade indata och utdata.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.