hsd
Reklamera till säljande företag , förtaget som Ni betalt till (är fakturan betald,om inte -dröj ett tag)
Gör inget själv, det kan påverka garantivillkoren

• Gilla
kjork
  • Laddar…
K kjork skrev:
Såhär står mina brytare. Jag har nu stängt av anläggningen med säkringar i elskåpet samt brytaren undertill. Startar upp den imorgon igen.
Där det står några volt. Är den bilden tagen mitt på dagen eller när det är mörkt ute,

A Alexn72 skrev:
Där det står några volt. Är den bilden tagen mitt på dagen eller när det är mörkt ute,
spelar ingen roll. Den visar samma hela tiden dygnet runt

K kjork skrev:
Det är iallafall inkommande spänning från solcellerna.
Så dina installatörer är välkomna på ett återbesök

A Alexn72 skrev:
hur kan det vara det nu när det är kolsvart?

@kjork vad betalade för anläggningen?

A Alexn72 skrev:

• Graf över solenergiproduktion över en dag från en Fronius solcellsanläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
R Robert-san01 skrev:
Antar att du gissar?

Otovo är ett eget företag som själva säljer till slutkund. De har ett antal installatörer som monterar åt dem, men material och projekteringen gör de själva. Den montör som får uppdraget planerar och utför installationen enligt Otovos beställning.

Affären är mellan Otovo och slutkund. Installatören har bara avtal mot Otovo så alla reklamationer skall göras till Otovo.
Ja formellt är installatören underleverantör.

Ursprungsdiskussionen var väl om otovo var ett företag som kunde rekommenderas, jag bara menar att man inte ska dra för långa slutsatser om dem baserat på installatören (som är anställd på ett annat företag).

Jag kan tycka att det blir svårare att hålla en genomgående kvalité ju fler underleverantörer som är inblandade. Kanske är lite skadad från mitt jobb, men innan vi skriver på avtal så granskar vi underleverantörerna lika hårt och tar referenser på deras arbete.

K kjork skrev:
hur kan det vara det nu när det är kolsvart?
Det är vad som max har kommit in på ingången under dagen och den borde ligger på mycket högre...

A Alexn72 skrev:
Det är vad som max har kommit in på ingången under dagen och den borde ligger på mycket högre...
men den visar ju samma värde dygnet runt. Är det ström på från panelerna även nattetid?

K kjork skrev:
men den visar ju samma värde dygnet runt. Är det ström på från panelerna även nattetid?
Nja... Men värdet är ett max värde. Inte ett momentant värde.

A Alexn72 skrev:
Nja... Men värdet är ett max värde. Inte ett momentant värde.
är du säker? Det står ju klockslag under grafen som visar vilka tidpunkter den har mätt av. Känns det inte märkligt att den visar ett Max tex 01 på natten likväl som 13 på dagen?

K kjork skrev:
Det är definitivt felkopplat

Åsa Lund
Lägg inte mer energi på att felsöka. Reklamera möget.

• Gilla
GladanS och 2 till
  • Laddar…
Någon mer som har fronius som kan kolla vad er
Spänning dc mpp1 (udc) och
spänning mpp 2 (udc. Mpp2) visar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.