Låter konstigt, jag har två z-wave controllers cirka 20 cm från min NightHawk router (och den är ju inte speciellt tystlåten) och inte haft problem mer än man behöver vara i samma rum (eller angränsande) när man ansluter nya enheter. Kan ju vara som du säger något med kablarna.

Det kanske har varit mitt problem också, har provat flytta ut min Bridge nu från rummet där routern står, och upplevde att räckvidden blev betydligt bättre.

Fler brytare och radiatortermostat borde anlända från Loh Electronics idag. Sjukt imponerad av deras leveranser, beställde 16.59 igår. 17.14 lämnades paketet in till posten :wow: Alltså, inte bara den elektroniska förbokningen, utan det var fysiskt lämnat till posten då.

Så till helgen blir det lite lek med nya brytarna. Sjukt vad beroendeframkallande det är :surprised:

Skärm med val av enhetstyper, bland annat "SYSTEM NEXA" och "FIRE & SAFETY", för hemautomationssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som vet vad Z-wave secure gör för något?
Har googlat lite men hittar inget direkt.

Är det bara för mig molnet ligger nere?

Skärmbild av driftstatus som visar flera tjänster online och tjänsten 'Moln' offline.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denthu skrev:
[bild]

Någon som vet vad Z-wave secure gör för något?
Nej, jag har också googlat runt men förstår inte vad det är för något :screwy:

Molnet var bort för mig med. 😊

Någon annan än mig som endast har molnet symbolen längst uppe i vänster hörn när man är "hem" vyn? Fast man är uppkopplad till sitt wi-fi. Har felanmält det, men dem vet inte heller varför. Var ganska störigt nu när det var driftstörningar i eftermiddags.

Denthu skrev:
...Någon som vet vad Z-wave secure gör för något?
Nu är jag inte bekant med Nexan, men z-wave Plus har i varje fall en option för att köra säker (krypterad mm) kommunikation. Det är inte alla plusenheter som stödjer denna option, men det är vettigt att se till att "kritiska" prylar, som tex dörrlås, gör det (och inkludera dem som "secure" för att aktivera säkerheten).

• Gilla
Denthu
  • Laddar…
Vad har du köpt därifrån ? Eller rättare sagt, allt du köpt har funkar med din Bridge ?

Norlen skrev:
Det kanske har varit mitt problem också, har provat flytta ut min Bridge nu från rummet där routern står, och upplevde att räckvidden blev betydligt bättre.

Fler brytare och radiatortermostat borde anlända från Loh Electronics idag. Sjukt imponerad av deras leveranser, beställde 16.59 igår. 17.14 lämnades paketet in till posten :wow: Alltså, inte bara den elektroniska förbokningen, utan det var fysiskt lämnat till posten då.

Så till helgen blir det lite lek med nya brytarna. Sjukt vad beroendeframkallande det är :surprised:

Vi kanske borde göra en kompabilitetslsts här.?

Själv har jag köpt

•Aeon multisensor 6 (gen 5)
•Aeon smart switch 6 (gen 5)
•Everspring dimmer socket mini

Alla dessa tre produkter fungerar som dom ska med Nexan

• Gilla
mattemaz och 1 till
  • Laddar…
Har idag ca 10st inbyggda Nexa dimmrar och jag kan inte lägga till någon i min App. =(

Däremot hittar Bridgen någon närliggande temp sensor samt att jag kunde lägga till mina väggsändare.

Testat att startat om både Bridge och App, senaste uppdateringen i Appen, testat och flyttat Bridgen några meter ifrån routern utan resultat.

Någon med liknande problem?

Mick3 skrev:
Vad har du köpt därifrån ? Eller rättare sagt, allt du köpt har funkar med din Bridge ?
Japp, allt har funkat. Jag har köpt:

Qubino Switch 2-kanal. Vad de inte säger är att denna även mäter förbrukningen.
http://www.lohelectronics.se/elektr...-dimmer-845/insats/qubino-switch-2-kanal.html

Nexa Magnetkontakt
http://www.lohelectronics.se/elektr...ändare-för-trådlösa-brytare-självlärande.html

Aeon Labs Signalförstärkare. Den är ansluten till nätverket i alla fall, har inte testat om den gör sitt jobb :p
http://www.lohelectronics.se/elektr...ater-983/aeon-labs-z-wave-range-extender.html

Danfoss Radiatortermostat. Har inte kunnat prova den än, då jag måste fixa adapter till mina MMA-kopplingar.
http://www.lohelectronics.se/mätins...wave/sensorer-838/danfoss-radiotermostat.html

Aeon Labs Micro Switch. Känns som taskig kvalitet, fick skicka tillbaka ena pga dålig signal och en annan då den inte gick igång alls.
http://www.lohelectronics.se/elektr...mställare-dimmer-845/insats/micro-switch.html

Fibaro 2x1,5kw switch
Gick fint att koppla in från början. Men efter att jag var tvungen att återställa min Bridge kan jag inte lägga till den brytaren igen. Alla andra har jag kunnat exkludera från nätverket i efterhand för att lägga till dem igen, men den här hittas inte. Provade att ta med brytaren till ett hus med Fibaro-central, där hittades den utan problem.

I fortsättningen blir det nog Qubino, har fått bäst känsla av dem :D

znobben skrev:
Har idag ca 10st inbyggda Nexa dimmrar och jag kan inte lägga till någon i min App. =(

Däremot hittar Bridgen någon närliggande temp sensor samt att jag kunde lägga till mina väggsändare.

Testat att startat om både Bridge och App, senaste uppdateringen i Appen, testat och flyttat Bridgen några meter ifrån routern utan resultat.

Någon med liknande problem?
Jag har varit tvungen att starta om min Bridge mellan varje ny enhet jag ska lägga till. Fattar inte varför, men det gör tricket hittils, känns ju lite smådrygt om det ska behövas...

Nu hittade min Bridge en uppdatering, så misstänker att de har släppt version 3.3. Hoppas på att det löser en hel del av de problemen som uppstått!

Norlen skrev:
Nu hittade min Bridge en uppdatering, så misstänker att de har släppt version 3.3. Hoppas på att det löser en hel del av de problemen som uppstått!
Nej, enligt appen uppdaterades Bridgen och hela alltet, men när allt var klart så visar den fortfaran version 3.2. :x:confused:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.