172 124 läst · 951 svar
172k läst
951 svar
Nexa Bridge
Okej.
Bra respons. Fibaro kanske är bättre tillsammans med Fibaro.
Har hört att Fibaro användare som köpt Qubino tycker de är sådär.
Jag har hittills bara Nexa produkter i mitt system. Några Schneider connect med Z-wave.
Men lyckades inte inkludera dessa, var förmodligen för långt ifrån.
Bra respons. Fibaro kanske är bättre tillsammans med Fibaro.
Har hört att Fibaro användare som köpt Qubino tycker de är sådär.
Jag har hittills bara Nexa produkter i mitt system. Några Schneider connect med Z-wave.
Men lyckades inte inkludera dessa, var förmodligen för långt ifrån.
Norlen skrev:Japp, allt har funkat. Jag har köpt:
Qubino Switch 2-kanal. Vad de inte säger är att denna även mäter förbrukningen.
[länk]
Nexa Magnetkontakt
[länk]
Aeon Labs Signalförstärkare. Den är ansluten till nätverket i alla fall, har inte testat om den gör sitt jobb
[länk]
Danfoss Radiatortermostat. Har inte kunnat prova den än, då jag måste fixa adapter till mina MMA-kopplingar.
[länk]
Aeon Labs Micro Switch. Känns som taskig kvalitet, fick skicka tillbaka ena pga dålig signal och en annan då den inte gick igång alls.
[länk]
Fibaro 2x1,5kw switch
Gick fint att koppla in från början. Men efter att jag var tvungen att återställa min Bridge kan jag inte lägga till den brytaren igen. Alla andra har jag kunnat exkludera från nätverket i efterhand för att lägga till dem igen, men den här hittas inte. Provade att ta med brytaren till ett hus med Fibaro-central, där hittades den utan problem.
I fortsättningen blir det nog Qubino, har fått bäst känsla av dem
Nej, det är när jag öppnade appen som jag fick en uppmaning att jag behövde uppdatera min Bridge.Det är alltså inte appen som uppdateras, utan Bridgen.Mick3 skrev:
Fast jag hade problem med uppdateringen när jag startade Bridgen från första början, så funderar på om uppdateringen till 3.2 aldrig genomfördes helt korrekt förut, och därför installerades den versionen om nu.
Ok.
Jag har inte fått upp nåt alls
Skumt
Jag har inte fått upp nåt alls
Skumt
Norlen skrev:Nej, det är när jag öppnade appen som jag fick en uppmaning att jag behövde uppdatera min Bridge.Det är alltså inte appen som uppdateras, utan Bridgen.
Fast jag hade problem med uppdateringen när jag startade Bridgen från första början, så funderar på om uppdateringen till 3.2 aldrig genomfördes helt korrekt förut, och därför installerades den versionen om nu.
Problem Bridge
Jag har två av varandra oberoende problem med min Bridge!
1. Rörelsesensorn LMDT-810 (Nexa) går bra att lägga till i Bridgen men det skickar inga signal om rörelse. Det är bara 7 m mellan den och Bridgen samt en yttervägg. Jag kopplade den först mot ringklockan (Nexa) och då fungerade den hur bra som helst. Är det någon fler där ute som upplever samma problem?
2. Nexa På/Av NEYC-3 installerad mot Bridgen och det går bra att slå på och av via appen men sedan är det som att Bridgen lever sitt "eget liv" och skickar signaler till fjärrströmbrytaren att slå av och på ca var 4-5 min kontinuerligt! Jag har bytt fjärrströmbrytaren till en annan men samma problem uppstår ändå?!
Allt annat som magnetkontakt och ringklockan fungerar precis som det ska och jag får även pushmeddelanden till tfn när jag har det som en automation.
1. Rörelsesensorn LMDT-810 (Nexa) går bra att lägga till i Bridgen men det skickar inga signal om rörelse. Det är bara 7 m mellan den och Bridgen samt en yttervägg. Jag kopplade den först mot ringklockan (Nexa) och då fungerade den hur bra som helst. Är det någon fler där ute som upplever samma problem?
2. Nexa På/Av NEYC-3 installerad mot Bridgen och det går bra att slå på och av via appen men sedan är det som att Bridgen lever sitt "eget liv" och skickar signaler till fjärrströmbrytaren att slå av och på ca var 4-5 min kontinuerligt! Jag har bytt fjärrströmbrytaren till en annan men samma problem uppstår ändå?!
Allt annat som magnetkontakt och ringklockan fungerar precis som det ska och jag får även pushmeddelanden till tfn när jag har det som en automation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som vet hur man tex skapar 2 användare på samma Bridge? Jag vill ha en användare där man inte kommer åt alla funktioner, tex för barn att man inte skall kunna komma åt viss belysning och termostater etc?
Jag har försökt att registrera en ny användare med att skapa ett nytt konto, men ingen respons från Bridgen när Appen gör sökning. Har testat att startat om Bridge och gjort inom 10 minuter. Startat om telefon, laddat ner Appen igen, och telefonen är på samma nätverk, men inget fungerar.
Jag har kontakt och allt fungerar från min andra telefon där jag är ansluten.
Någon som har någon bra ide?
Jag har försökt att registrera en ny användare med att skapa ett nytt konto, men ingen respons från Bridgen när Appen gör sökning. Har testat att startat om Bridge och gjort inom 10 minuter. Startat om telefon, laddat ner Appen igen, och telefonen är på samma nätverk, men inget fungerar.
Jag har kontakt och allt fungerar från min andra telefon där jag är ansluten.
Någon som har någon bra ide?
1.
Ska man få push vid rörelse ?
Går det i sånt fall att ställa in att man vill ha push efter tex 22:00.
Tänkte om man har den på baksidan där ingen i familjen går efter kl 22.
2.
Du har inte tidigare haft pluggen på nåt inställt program ?
Prova nollställa den med så kanske d funkar ?
Ska man få push vid rörelse ?
Går det i sånt fall att ställa in att man vill ha push efter tex 22:00.
Tänkte om man har den på baksidan där ingen i familjen går efter kl 22.
2.
Du har inte tidigare haft pluggen på nåt inställt program ?
Prova nollställa den med så kanske d funkar ?
Nobbe_1 skrev:Problem Bridge
[bild]
[bild]
@ Marzed.
Ja visst är det tråkigt när sakerna inte fungerar som man vill eller att de havirerar, och håller med, då jag har mycket strul med.
Dock är jag ändå väldigt positiv. Förseningen låg utanför Nexas händer och deras första Z-wave produkt, så är helt säker på att de inte hade någon aning om denna eviga väntan. Jag hade produkter för över 15000 som bara fått väntat tills Bridgen kom och många med mig i samma situation.
Det kommer nog ta några veckor innan Bridgen börjar fungerar perfekt. Tänk bara på Apple iPhones eller andra telefoner etc hur mycket buggar och problem det är i början av en release, och så har det varit de senaste 10 åren inom elektronik branschen med avancerade produkter.
Är inte ett dugg orolig att det kommer bli bra. =)
Ja visst är det tråkigt när sakerna inte fungerar som man vill eller att de havirerar, och håller med, då jag har mycket strul med.
Dock är jag ändå väldigt positiv. Förseningen låg utanför Nexas händer och deras första Z-wave produkt, så är helt säker på att de inte hade någon aning om denna eviga väntan. Jag hade produkter för över 15000 som bara fått väntat tills Bridgen kom och många med mig i samma situation.
Det kommer nog ta några veckor innan Bridgen börjar fungerar perfekt. Tänk bara på Apple iPhones eller andra telefoner etc hur mycket buggar och problem det är i början av en release, och så har det varit de senaste 10 åren inom elektronik branschen med avancerade produkter.
Är inte ett dugg orolig att det kommer bli bra. =)
Titel: Ex. Det ringer på dörrenMick3 skrev:
Händelse: Välj först enhet och välj då Ringklockan utanför dörren och sedan välj Tryckknapp och bock i Trycktes ned.
Kommandon: Om det t ex ska skickas en notis till din tfn, tända en lampa osv.